Gå til innhold

Anarkistene stiller til valg?

Boer Anarkistene stille til Valg?  

68 stemmer

1. 1. Syns du Anarkistene boer stille til Valg?

• Ja
      42
    • Nei
      26
  2. 2. Hadde du gitt dem din stemme?

• Ubetinget Ja
      12
    • Ja som protest (saa lenge de ikke kunne vinne)
      7
    • Nei er du gal!
      49
  3. 3. Kun "Hjemmesitter": Ville det endret din plan om du kunne stemme Anarkistene?

• Ja
      7
    • Nei
      17
    • N/A (Er ikke Hjemmesitter)
      44
  4. 4. Kun du som stemmer blankt: Hadde du stemt Anarkistisk?

• Ja
      7
    • Nei
      20
    • N/A (Stemmer ikke blankt)
      41
  5. 5. Boer Anarkistene slippe inn paa Partibarometret?

• Ja
      35
    • Nei
      32
  6. 6. Hvordan kan Anarkistene oppnaa mer oppsluttning

• Sett Direkte Demokrati m veto paa programmet
      28
    • Forenkle grunnlovsforslaget (vanskelig aa forstaa)
      20
    • Redusere Statsbudsjettforslaget
      13
    • Betale mer for min stemme
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken type anarkisme Skatteflyktning? Kommunistisk eller kapitalistisk?

Og hvis det er kommunistisk du tenker på, hvordan kan du da skrive dette:

Som alle andre partier er vi villige til aa kjoepe stemmer:

Stemm paa Anarkistene og faa Kr2Mill utdelt i aksjer i (Statoil, Telenor, Posten, Helsevesenet, Politiet, Forsvaret, etc) samt reduskjon av gjennomsnittsskatten paa Kr300 000 i aaret! :w00t:

Penger finnes vel ikke i et kommunistisk anarki og å kjøpe stemmer med penger blir dermed helt latterlig.

Lenke til kommentar

Det gir han ikke rett til å tvinge andre til å betale.

Dette handler ikke om hva han har rett til

Loven bør bygge på rettigheter. Du tar dessuten feil hvis du tror at flere vil få en god utdanning dersom staten styrer.

Gjennomsnittelig familieinntekt er ikke 700K, men den ligger på 392K. Bunn 10% ligger på en familieinntekt på ca 150-200K og mange av dem lever på trygd som vil bli borte i ditt samfunn. Hvordan skal de ha råd til skolegang til f.eks. 3 barn, når det koster 50K for en lavprisskole.

Hvis man ikke har råd til det, bør man ikke sette barn til verden. Det gjelder å handle ansvarlig.

Og nei det ville ikke eksistert lavpriskoler til 20000 kroner

De ville vært veldig mye billigere enn i dag.

Og nei, superskoler vil ikke koste 100K kroner. De har superskoler i England med minimale reguleringer, og de koster ca 250-300K kroner.

Det er nok ikke minimale reguleringer i England, nei.

Hvor mange foreldre jeg kjenner med uansvarlig pengebruk. Ganske mange desverre?

Ja vel. Men siden løsningen din på dette problemet er å la politikerne ta seg av pengebruken, må jeg spørre deg: Hvor mange POLITIKERE kjenner du som IKKE har et uansvarlig pengebruk?

Jeg er for private skoler, men jeg er ikke for at skole skal koste penger for alle.

Ingenting er gratis. Det du sier her er at du vil tvinge A til å betale for B sin utdanning. Det er galt.

Endret av fysikkstudenten
Lenke til kommentar

Hvilken type anarkisme Skatteflyktning? Kommunistisk eller kapitalistisk?

Og hvis det er kommunistisk du tenker på, hvordan kan du da skrive dette:

Som alle andre partier er vi villige til aa kjoepe stemmer:

Stemm paa Anarkistene og faa Kr2Mill utdelt i aksjer i (Statoil, Telenor, Posten, Helsevesenet, Politiet, Forsvaret, etc) samt reduskjon av gjennomsnittsskatten paa Kr300 000 i aaret! :w00t:

Penger finnes vel ikke i et kommunistisk anarki og å kjøpe stemmer med penger blir dermed helt latterlig.

Tja, der er vel endel pekepinner her til Kapitalismen skulle jeg tro. Dog, de som maatte vaere AnarkoKommunister er velkomne saafremt de holder seg til aa ikke-volds prinsippet (dvs saa lenge de ikke er Statister).

De ka gjerne leve uten penger og poole sine eiendommer i sine "kommuner" og ellers gjoere alt det kan for aa senke sin egen levestandard. Skulle jeg bruke vold mot noen fordi de er villige til aa sulte ihjel?

Lenke til kommentar

Håper dere kommer seirende ut av neste stortingsvalg. Da skal det ikke mye til før jeg sitter med makten.

Hvilken makt?

Makten har blitt avviklet.

Perfekt. Da blir det enda lettere for meg å samle en liten gjeng som kommer susende inn i god hollywoodstil og "skaper orden".

Lenke til kommentar

For aa nevne litt om problematikken vi staar ovenfor som Anarkister med dette liksom-demokratiet som vi finner i Norge saa har vi vansker med aa delta i valg fordi:

1. Vi anser at Staten, Grunnloven og hele rubblet er Illegitimt og derfor er det vanskelig aa underkaste seg disse valg-lovene ettersom disse ogsaa er illegitime.

2. Aa delta kan bli sett paa som legitimisering av rubbelet over, paa den annen side er det vanskelig aa forestille seg at rubbelet blir avskaffet av Staten

3. Vi kan ikke gjennomfoere vaart program med mindre en 2/3 av stortings-representantene i 2 perioder. Saa hvorfor delta foer man faar en stor oppsluttning?

4. Det er faktisk ulovlig aa vaere Anarkist i Norge, selv om disse lovene ikke praktiseres idag ligger de klare for aa taes ibruk umiddelbart om Staten skulle foele seg truet. Om dere tror at Fremskrittspartiet ble utsatt for hets i sin tid, hva tror dere vil skje med de som oensker aa "sparke" alle politikerne?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du er jo ikke anarkist når du benytter deg av demokratiet ved å stille til valg.

Jeg er ikke Anarkist om jeg skulle oenske aa bruke Demokratiet for aa avvikle Staten!?

Saa Hitler var ikke Diktator fordi han benyttet seg av Demokratiet for aa samle all makt i sine hender?

(håper dette blir riktig!)

Kanskje, men er det ikke dobbeltmoralsk å komme frem til et ikke-system ved hjelp av systemet du er imot? Altså, du er imot det systemet som kan gi deg (ikke i prakis) muligheten til anarki?

Ved feks. diktatur hadde du ikke hatt den muligheten.

Lenke til kommentar

Du er jo ikke anarkist når du benytter deg av demokratiet ved å stille til valg.

Jeg er ikke Anarkist om jeg skulle oenske aa bruke Demokratiet for aa avvikle Staten!?

Saa Hitler var ikke Diktator fordi han benyttet seg av Demokratiet for aa samle all makt i sine hender?

(håper dette blir riktig!)

Kanskje, men er det ikke dobbeltmoralsk å komme frem til et ikke-system ved hjelp av systemet du er imot? Altså, du er imot det systemet som kan gi deg (ikke i prakis) muligheten til anarki?

Ved feks. diktatur hadde du ikke hatt den muligheten.

Er det derved dobbeltmoralsk for en Konge aa benytte seg av Monarkiet for aa innfoere Demokratiet?

Som Diktator kunne jeg utvilsomt hatt samme muligheten.

Videre merk at vi IKKE har demokrati i Norge enda, men jeg kunne ha tenkt meg aa innfoere det i samme slengen: Demokratisk Anarki!! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...