Gå til innhold

Ny stasjonær + bærbar + skjerm til 15 000,-

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter ny stasjonær + bærbar pc + skjerm til 15 000,-. Kan mulig strekke meg noen tusenlapper ekstra, men det skal helst unngås. Da bør ytelsen til pcen forbedres så mye at det virkelig er verdt de ekstra kronene.

Har ikke noen anelse om en kan få begge deler til denne prisen. Er ikke det mulig blir det kun en bærbar pc, som gir best ytelse for prisen. Som i tillegg drar spill godt.

Formålet med den stasjonære er at den skal kunne dra de nyeste spillene på markedet bra. Med bra mener jeg at den skal dra spillene på omtrent på high på alle innstillingene.

Er veldig utdatert i pc markedet, men har hørt noe om at ved valg av i7 bør det kjøpes nå, kontra i5 der en bør vente til over nyttår. Vet ikke om dette er riktig, og heller ikke om i7 yter så mye bedre en i5 som er billigere?

Har også hørt noe om at nvidia kommer med nye skjermkort snart, så kanskje like greit å vente med kjøp av skjermkort? Har jo et Radeon 5770 som eventuelt kan brukes inntill videre. Hvis det passer sammen med de nye delne?

Formålet med den bærbare pcen ved kjøp av stasjonær skal den bærbare pcen kun brukes i skole/jobb relaterte sammenhenger. Er det mulig i forhold til budsjettet gjør det ikke noe om den bære også kan dra noen av de nyeste spillene på markedet. Størrelsen skal være 15 tommer, ikke åpen for noe annet der. Batterilevetiden bør også være lang, siden den vil bli brukt ofte i sammenhenger uten strømtilførsel. Her trenger ikke den bærbare full hd, men er det mulig så hvorfor ikke?

Formålet med den bærbare ved kjøp kun av bærbar i dette tilfellet skal den bærbare pcen dra de nyeste spillene ute på markedet. Trenger nødvendigvis ikke å dra spillene på den beste grafikken, men de skal dras uten lagg. Størrelsen skal fortsatt være 15 tommer, og er fortsatt ikke åpen for noe annet der. Er helst på jakt etter en bærbar med full hd oppløsning, og gjerne med matt skjerm.

Uansett om det blir kjøp av stasjonær + bærbar eller bare bærbar, trenger jeg også en ny skjerm. Har ingen formeninger om hvilket merke det skal være, men synes størrelsen bør være mellom 22 og 24 tommer.

Mus, musmatte, tastatur og headsett har jeg fra før, så det skal ikke skaffes nytt.

Har også et kabinett ståenes, thermaltake soprano dx sort. Har ingen anelse om dette vil fungere greit med de nye delene i, men hvis det forsatt er et okei kabinett beholder jeg gjerne det.

Har planer om å bygge denne selv, har allerede gjort det engang. Så det burde gå uten de alt for store problemene. Delene vurderer jeg å bestille fra amentio, multicom eller komplett, hvis ikke det har dukket opp noen bedre og billigere nettbutikker?

Håper det er tilstrekkelig med informasjon, slik at du forstår hva jeg er på jakt etter. Hvis ikke så er det bare å spørre.

På forhånd takk! :)

Endret av -Speeder-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til spilling er det ikke så altfor mye ytelse du mister om du velger i5 framfor i7, men uansett lagde jeg en prisliste for stasjonær med skjerm som kom på rundt 8k, noe som betyr 6-7k på bærbar, noe som vil gi en helt grei pc for kontor/skolebruk. Har ikke mye peiling når det gjelder bærbare egentlig, men så på 2 stk fra komplett som virket greie. Acer inspire timelinex og Acer inspire

totalprisen for bærbar + stasjonær + skjerm blir da på rundt 15k.

mvh Kaffesau

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar

Kopierer noe jeg skrev i et annet innlegg.

Det kommer alltid nye skjermkort, så hvis man bare skal vente og vente får man aldri kjøpt. Men noe som er verdt å sjekke ut er Intels nye Sandy-bridge som er de nye prosessorene som kommer ut i januar, hvis du kan vente så lenge. Hvis du likevel skal velge prosessor nå kan man likevel gå for i5 som i7 ettersom ytelsesforskjellen ikke er altfor ille i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...