Barista Bob Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg skal arrangere julebord for gutta og lurer på hvor mye pinnekjøtt vi trenger. Har hørt 500 gram per pers, men dette vil vel varriere i forhold til hvor mye kjøtt det er? Noe som har gode tips? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 500 gram høres bra ut det, folk skal jo spise poteter og litt stappe itillegg. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Dersom du har tenkt å kjøre pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe er 500g pr. person passe. Dersom du skal ha inn diverse medister* og annet misc tilbehør kan du trygt gå litt ned i mengde pr. person. Husk å vanne kjøttet ut natten før! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Takk for svar. Vet dere forresten hvor mye potet jeg burde beregne per pers? Vi skal spleise, så er greit å sette opp et budsjet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Vær nå ikke kjip på maten, jeg ville beregnet 700-800 gram pr pers. En del av vekten går bort i bein vet du. Heller at det blir mat igjen enn at folk ikke spiser seg helt mett. Så ville jeg beregnet 5 poteter pr pers, pluss en stor kasserolle med kålrotstappe, også ville jeg ha hatt et par pakker med gilde røkte kjøttpølser til. (kommer ann på hvor mange dere er) Det som blir igjen passer perfekt å spise dagen derpå. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Vel, vi er alle studenter og jeg satser heller på å kjøpe pinner med litt mer kjøtt enn å øke antall gram per pers. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 500g pinnekjøtt 300g poteter 200g stappe det bør holdet jeg serverer selv 350g pinnekjøtt 150-200g poteter 150g stappe det blir ca 500g mat pr porsjon etter beina er tatt vekk skal dere ha dessert også? fjordland risgrøt + pisket krem + vaniljesukker + sukker = tidenes beste dessert + en en pakke med rørte jorbær fra frysedisken nå fikk jeg lyst på pinnekjøtt .. *sikle*sikle* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå