Gå til innhold

innkjøring av høytalere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen. har denne på vei i posten: www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/kabel-og-kontakt/optisk-kabel/hq-opticalselectortoslink/103823.3174/ da jeg har mange apperater med optisk utgang. men tven min har optisk ut også. så da er spm. hva er best å bruke? hdmi til tven og så optisk fra tven til anlegget eller kjøre optisk fra alle apparatene til switchen og så til anlegget?

Lenke til kommentar

den samme duringa kommer fra selve basskassa samtidig:P

og komplett ga meg dårlig service! første jeg ringte sa det holdt med å melde ifra om at anlegget er DOA innen 7 dager og så sende den etter jul. men ringte igjen og en annen fyr sa jeg måtte sende den inn innen 7 dager for å få den på doa. ellers må den på repp ette rjul.

hva gjør jeg?

sende inn på doa og få ny eller sende inn ette rjul og få den fikset?

Endret av NinjaChriis
Lenke til kommentar

Kjøpte detta settet av ren nyskjerrighet. (jeg har ett ganske brukbart oppsett fra før)

Og har nå fått testa det med noen action scener fra bl.a. Avatar, Star Trek og Kick Ass. Og spillt noen runder M.A.G. Jeg er nesten målløs over hvor bra det var. :)

Klart jeg hører forskjell fra mitt primær annlegg, men jøss. Detta kan jeg hvertfall glatt annbefale til de som ikke vil/kan bruke tusenvis av kr. på lyd. :yes:

Lenke til kommentar

Hvilken kilde bruker du? PC?

Har du koplet til andre ting, som også har samme problem?

Jeg dro ut alt. Inkludert kontrollboksen. Ble noe svakere med skjedde hele tiden forde men plutselig var det vekkn så er nokk kun strømmen. Men syns bassen mangler litt smell. Men det er sikkert gulvet mitt som ikke leder bassvibrasjonene så bra:p.

Lenke til kommentar

Kjøpte detta settet av ren nyskjerrighet. (jeg har ett ganske brukbart oppsett fra før)

Og har nå fått testa det med noen action scener fra bl.a. Avatar, Star Trek og Kick Ass. Og spillt noen runder M.A.G. Jeg er nesten målløs over hvor bra det var. :)

Klart jeg hører forskjell fra mitt primær annlegg, men jøss. Detta kan jeg hvertfall glatt annbefale til de som ikke vil/kan bruke tusenvis av kr. på lyd. :yes:

Kjører du digitalt eller analogt? Den er faktisk best med analog overføring, da de interne DA konverterene er meget dårlig. Merket ett godt løft i lyden når jeg kjørte analogt fremfor digital fra mitt gamle Creative Audigy 2 kort når jeg hadde dette anlegget.

Men syns bassen mangler litt smell. Men det er sikkert gulvet mitt som ikke leder bassvibrasjonene så bra:p.

Gulvet skal faktisk ha så få vibrasjoner som mulig. Du får bedre bass ved å isolere suben vekk fra gulvet. Den enkleste løsningen er å ha en betong helle, slik som mange legger i hagen (koster kun noen få kroner), og ha en liten del av ett liggerunderlang mellom denne og gulvet. Da blir bass ofte mye strammere, og bedre. Det beste er selvfølgelig å sette den på spikes, slike som dette: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Tilbehor/Spikes-4-stk/

Når en subwoofer er isolert fra resten av huset, så kan man spille høyere uten at det plager naboer/foreldre osv. Dette fordi bassen ikke går i gulv/vegg/tak osv.

Lenke til kommentar

Kjører du digitalt eller analogt? Den er faktisk best med analog overføring, da de interne DA konverterene er meget dårlig. Merket ett godt løft i lyden når jeg kjørte analogt fremfor digital fra mitt gamle Creative Audigy 2 kort når jeg hadde dette anlegget.

Men syns bassen mangler litt smell. Men det er sikkert gulvet mitt som ikke leder bassvibrasjonene så bra:p.

Gulvet skal faktisk ha så få vibrasjoner som mulig. Du får bedre bass ved å isolere suben vekk fra gulvet. Den enkleste løsningen er å ha en betong helle, slik som mange legger i hagen (koster kun noen få kroner), og ha en liten del av ett liggerunderlang mellom denne og gulvet. Da blir bass ofte mye strammere, og bedre. Det beste er selvfølgelig å sette den på spikes, slike som dette: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Tilbehor/Spikes-4-stk/

Når en subwoofer er isolert fra resten av huset, så kan man spille høyere uten at det plager naboer/foreldre osv. Dette fordi bassen ikke går i gulv/vegg/tak osv.

Kjører optisk. Har prøvd med litt musikk ikveld. Og musikken jeg hører på, hard rock, heavy metal, punk og denslags så var ikke lyden helt på topp :) . Men hva faen kan en forvente for noe som kosta under 2000 kr? Testa også ut noe disco og greier på Vidzone (ps3), og da blei det andre boller. Dunka rimelig godt her da. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...