datageni Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Vil dette: MSI GF615M-P33, Socket-AM3 sette noen begrensinger med tanke på gaming? Et annet alternativ er dette: ASUS M4A88T-M, Socket-AM3 Det som uroer meg her er "maks databuss hastighet". Der førstnevnte har 1000 og det andre har 2600. Skal spille far cry 2 og singularity med kortet. Resten av hardware er tilfredstillende. Endret 8. desember 2010 av datageni Lenke til kommentar
datageni Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Noen som har greie på dette? Lenke til kommentar
keitran Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg ville tatt ASUS-kortet da brikkesettet virker bedre da AMD chipset - AMD CPU burde være en bedre match enn nVidia Chipsett - AMD Cpu? (bare en hunch), samt at ASUS-kortet har 4 RAM-slots mot MSI-kortets 2. Men jeg ville anbefalt deg til å kjøpe et ATX-kort med muligheter for å kjøre SLI/CF slik at den dagen GPU-en ikke holder kok skaffer du deg en til billig, og holder liv i maskinen litt lengre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 MSI kortet har et brikkesett fra Nvidia, Nvidia lager ikke brikkesett lenger til hovedkort, det er også veldig gammelt og supporten på det er så godt som dødt ut. Mtp på fremtidige oppgraderinger er hovedkort med nyeste amd brikkesett (800-serien) et bedre valg, har du plass til atx-kort er dette et veldig bra alternativ: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596850 Lenke til kommentar
datageni Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Tusen takk for tilbakemeldingene, men dere har missforstått spm mitt. Det er en ferdigbyggd pc eg får MSI kortet (KR 419) med i prisen på. Vist eg skal velge Asuskortet (KR 695) (for 388kr tillegg i prisen til den stasjonær pcen) blir den totale hovedkort-kostnaden 807kr. Altså 112kr mer enn Asuskortet koster som individuell bestilling. Det eg lurte på var om "maks-bushastighet" vil ha noen begrensninger for gamingen min. Den er oppgitt til 1000mhz på MSI og 2600 på ASUS-kortet. MSI kortet kommer eg uansett til å oppdatere en gang, men ikke før dagens hardcore-kort blir rimeligere. Eg vil ikke betale overpris for ASUS kortet unntatt det strengt talt er nødvendig for å kunne spille Far Cry og Singularity. Endret 9. desember 2010 av datageni Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Tusen takk for tilbakemeldingene, men dere har missforstått spm mitt. Det er en ferdigbyggd pc eg får MSI kortet (KR 419) med i prisen på. Vist eg skal velge Asuskortet (KR 695) (for 388kr tillegg i prisen til den stasjonær pcen) blir den totale hovedkort-kostnaden 807kr. Altså 112kr mer enn Asuskortet koster som individuell bestilling. Det eg lurte på var om "maks-bushastighet" vil ha noen begrensninger for gamingen min. Den er oppgitt til 1000mhz på MSI og 2600 på ASUS-kortet. MSI kortet kommer eg uansett til å oppdatere en gang, men ikke før dagens hardcore-kort blir rimeligere. Eg vil ikke betale overpris for ASUS kortet unntatt det strengt talt er nødvendig for å kunne spille Far Cry og Singularity. I så tilfellet vil den ikke hemme noe spesielt, det er lite forskjell på spill fra et billig til dyrt hovedkort. Ifølge MSI produktside støtter hovedkortetet 1333mhz. En annen ting jeg legger merke til er PCIe gen 1, som har lavere kapasitet, hvor vidt dette hemmer pcen, vett jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå