IceBlitz Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hei! Har nettopp kjøpt meg enebolig og ønsker behagelige, vedlikeholdsfrie varmekilder som passer kontrollfriken For det første ønsker jeg sikre varmekilder. Det er vedfyring som er primært, men ønsker da en del elektriske varmekilder i de forskjellige rom. Da vil jeg helst ha ovner med elektrisk termostat med digitalt display slik at jeg kan stille inn på feks akkurat 22 grader. Skulle gjerne hatt tidsinnstillinger også. Og jeg lurer så veldig på hvor i alle dager jeg kan få tak i noe slikt? Styringssystemer finner jeg heller ikke. Så, hvilke varmeovnstype bør jeg gå for mtp på sikkerhet og behagelig varme? Og hvor får jeg kjøpt ovennevnte med digital elektrisk termostat og tidsinnstilling? Sistnevnte er ikke et krav, men greit å ha mtp strømregning Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Siemens Digiheat Nobø Orion Det finnes løsninger fra de fleste fabrikanter. Du får mere info fra din elektrikker. Endret 8. desember 2010 av Cerwell Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Da vil jeg helst ha ovner med elektrisk termostat med digitalt display slik at jeg kan stille inn på feks akkurat 22 grader. Skulle gjerne hatt tidsinnstillinger også. Dersom du vil gjøre det enkelt, kan kanskje Adax Neo være en løsning? Ganske pene og moderne panelovner som finnes i hvit, svart, sølv og rød, med innebygget termostat med digitalt display, og dag/natt-senking av temperaturen når du er på jobb eller sover er standard. Noe styringssystem utenfor ovnen trenges ikke. Dersom du vil ha et sentralt styringssystem med termostat i hodehøyde et annet sted enn der ovnene sitter, er det også mange ganske standard panelovner hvor termostaten kan byttes med en fjernstyrt bryter som snakker med en sentral termostat/styringsenhet - Elkjøp, Expert eller byggevarehusene bør kunne hjelpe deg. Eller, du kan se websider for alle panelovnprodusentene her. http://www.elvarme.org/norsk_elvarmeforening/panelovner/ Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Fantastisk :) Skal kikke litt her når jeg kommer hjem Det du nevner med dag / natt innstilling samt mens jeg er på jobb er det eneste jeg trenger så da er ikke noe ekstra styring nødvendig Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Men hvor ser jeg prisen på dem forresten? Må jeg kontakte dem for det? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er neppe noen vits å leite etter veiledende prisliste, Clas Ohlson, Elkjøp og byggevarekjeder priser dem ganske variabelt, så sjekk litt rundt der du bor. Og nettbutikker. Billigste pris jeg har sett i dag på Adax Neo, var 1098 for hvit 800W panelovn og en 100-lapp mer for 1000W hos Clas Ohlson. Jeg har også sett dem til nesten 1700 som rød lav varmelist. Du kan også få samme funksjonalitet med Adax Multi med termostaten Digital DT. Eller Beha miljøovner med sparepluggen TP100. Kanskje det kan bli billigere, men dersom man først skal kjøpe ovnen til bortimot 1000 kr og betale 300+ i tillegg for sparepluggen, blir det fort like dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå