Akke Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Har lagt inn myODBC driver og får fint kontakt gjennom deXX og cnnXX. SQL builderen finner poster og jeg kan lage spørringer. Drar jeg spørringen over i et form og lager navigering fungerer også dette utmerket. Så til problemet: Jeg vil vise postene (SQL spørring) i en datagrid. Hvordan koble til MySQL med code og kjøre spørringen? Edit: Her er feilmeldingen jeg får når jeg prøver med noe kode jeg fant på vbcode.com: [Microsoft][ODBC driver manager]Data source member not found and no default driver specified Hilsen Akke Lenke til kommentar
Akke Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Utrolig mye bra wizards i VB fant jeg ut. Gjorde dette: Goto ADD-in <>Add-in Manager <> and Data Form Wizard... Også var det bare å følge annvisningene så ble all kode skrevet automatisk! Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 eneste som er dumt med det er at du ikke har så stor kontroll over hva programmet gjør, og designet er kanskje ikke det fineste heller Lenke til kommentar
Akke Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 eneste som er dumt med det er at du ikke har så stor kontroll over hva programmet gjør, og designet er kanskje ikke det fineste heller Sant nok... men kan ihvertfall "knabbe" connection koden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå