Gå til innhold

Statskirka = 79,2% - 49,2% = 79,2% ?


Anbefalte innlegg

@ Stoddart: Det er vel fordet folk er så glad i å mate trollene.

 

 

jeg har meldt meg ut av kirken 3 ganger i mitt liv men er tydelig vis medlem da jeg fikk muligheten til å stemme i kirkevalget.

 

Kansje vi skulle gjøre dette på en annen måte å helle melde oss inn for å kuppe hele greien, utifradeltagelsen i kirkevalget trenger vi ikke så veldig mange fo rå kunne gjøre dette og det var jo ikke noen nominasjonsporsess heller :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt.

 

Hei!

 

Du står oppført som medlem i Dnk

 

Hilsen

Morten Syversen

Rådgiver, Kirkerådet

Postboks 799 Sentrum, 0106 Oslo

e-post: [email protected]

Tlf. 23 08 12 47

 

Mitt svar:

 

Hei,

 

Takk for svar, jeg har fått vite av min mor at jeg ikke er døpt, hvis dette stemmer (noe jeg går ut ifra at det gjør) hvordan kan jeg da være medlem?

(Ref: Forskrift om innmelding i og utmelding av Den norske kirke. §1)

 

 

Ser fram til svar,

Mvh

 

Jeg er så godt som helt sikker på at jeg ikke er døpt, jeg har ingen dåpsattest og min mor sier også at jeg ikke er døpt, jeg har ikke sjekket noe dåpsregister enda men det vil bli gjort hvis de sier jeg faktisk er døpt.

 

 

 

EDIT:

 

Forskrift om innmelding i og utmelding av Den norske kirke.

 

Fastsatt av Kultur- og kirkedepartementet 4. januar 2006 med hjemmel i lov 7. juni 1996 nr. 31 om Den norske kirke (kirkeloven) § 3 nr. 8.

 

§ 1. Innmelding i Den norske kirke skjer ved personlig henvendelse til kirkebokføreren på bostedet. Norsk statsborger som er bosatt i utlandet retter henvendelsen til kirkebokføreren på siste bosted i Norge, eventuelt til den kirkebokføreren som departementet bestemmer. Den som melder seg inn i Den norske kirke, må være døpt og skal gi følgende opplysninger:

a) fullt navn,

b) bostedsadresse,

c) fødselsnummer (11 siffer),

d) navn og fødselsnummer på eventuelle barn under 15 år dersom innmeldingen får virkning for disse,

e) sted og dato for dåp dersom det er mulig å opplyse om dette.

 

Ved innmelding skal kirkebokføreren forespørre vedkommende om eventuelt medlemskap i annet tros- eller livssynssamfunn i Norge er brakt til opphør. Dersom dette er tvilsomt, kan kirkebokføreren kreve dokumentasjon av utmelding.

Endret av nemo81
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da slår jeg til med en helt annen oppfordring:

Meld deg INN i statskirka, dersom du ikke er med.

 

Hvorfor? Jo.

Det er rett og slett politikk.

Vil du ha Islam eller vil du ha kristendom?

Muslimene jukser med medlemstall i religiøse trossamfunn og får millioner i statsstøtte.

Ønsker du et muslimsk samfunn i fremtiden?

Hijab, kvinneundertrykking, omskjæring av både menn og kvinner, og voldtekt av vantro kvinner som ikke bærer hijab? LYKKE TIL!

Personlig gjør tanken på dette meg plutselig til kristenfundamentalist.

 

Innmelding kan du gjøre med dette skjemaet:

http://www.kirken.no...le&FamID=116707

Tror du din syke sveklingreligion skal være et fornuftig skjold mot islam? Når du blir voldtatt, vender du ditt andre kinn til? Haha!

Lenke til kommentar

Ja da fikk jeg svar, det tok jo ikke lang tid.

 

Hei!

 

Er du ikke døpt, er det en feil at du står der. Jeg har i dag fjernet deg fra medlemsregisteret til Dnk.

 

Hilsen

Morten Syversen

Rådgiver, Kirkerådet

Postboks 799 Sentrum, 0106 Oslo

e-post: [email protected]

Tlf. 23 08 12 47

 

 

Merkelig at de ikke har bedre kontroll på dette.

Er vel ganske mye medlemsjuks der vil jeg tro.

Lenke til kommentar

De bruker lignings listene eller noe slikt tror jeg så når du flytter eller endrer addresse er det vips tilbake igjen som medlem av den store jukse klubben til jesus... Enten du vil eller ikke...

 

Det rare er ikke at de jukser, men at de får holde på med dette i år etter år etter år etter år.... Selv etter at folk har reist sak mot dem og tatt dette opp i stortingets spørre time driver de på akkurat som før, folk blir ufrivillig oppført som emdlemmer av jukseklubben...

 

Så det er vel bare å vende seg til at du samtidig som du sender inn skatten sender inn utmeldings blanketten til DNK hver år... ser ikke ut til at noen av våre "ansvarlige" politikkere vil gjøre annet enn å frede påstands klubben til jesus enda mer....

 

Tenk å ha en forening der folk automatisk blir meldt inn uten å vite det og så får du penger utbetalt av staten på medlems antallet som jevnt og trutt stiger samme faan hvor mange som melder seg ut..... Kirken har jo svindlet staten for milliarder i disse årene...

 

Og på toppen av det er den norske kirke som EIER alle kirkene, ikke folket som har betalt dem gjennom år med urettferdig medlems kjuks... Snakk om å få betalt både i bukta og i begge endene av den... :no: Merkelig at ikke DNK selv tar tak i dette, de vil jo for all fremtid fremstå som juksemakere og noe av det mest uærlige slike virsomheter kan by på og det er jo rart, når de elsker å fremstille seg selv som bunn ærlige og hederlige mennesker med kristne verdier... Ser ut til at grådighet og medlems juks blir stående som varemerker for den norske kirken ihvertfall... Men de har vel ikke penger til en slik snu operasjon... I wonder why...? :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne tråden handler om den norske statskirken. Ikke islam vs. kristendom. Noen innlegg og svar på disse fjernet da de var offtopic.

Har jeg glemt noen eller du har noen innvendinger mot modereringen kan jeg nås på PM. Reaksjoner tas ikke i tråden.

Enkelte innlegg kan ha gått med i dragsuget.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

De bruker lignings listene eller noe slikt tror jeg så når du flytter eller endrer addresse er det vips tilbake igjen som medlem av den store jukse klubben til jesus... Enten du vil eller ikke...

 

Det rare er ikke at de jukser, men at de får holde på med dette i år etter år etter år etter år.... Selv etter at folk har reist sak mot dem og tatt dette opp i stortingets spørre time driver de på akkurat som før, folk blir ufrivillig oppført som emdlemmer av jukseklubben...

 

Så det er vel bare å vende seg til at du samtidig som du sender inn skatten sender inn utmeldings blanketten til DNK hver år... ser ikke ut til at noen av våre "ansvarlige" politikkere vil gjøre annet enn å frede påstands klubben til jesus enda mer....

 

Tenk å ha en forening der folk automatisk blir meldt inn uten å vite det og så får du penger utbetalt av staten på medlems antallet som jevnt og trutt stiger samme faan hvor mange som melder seg ut..... Kirken har jo svindlet staten for milliarder i disse årene...

 

Og på toppen av det er den norske kirke som EIER alle kirkene, ikke folket som har betalt dem gjennom år med urettferdig medlems kjuks... Snakk om å få betalt både i bukta og i begge endene av den... :no: Merkelig at ikke DNK selv tar tak i dette, de vil jo for all fremtid fremstå som juksemakere og noe av det mest uærlige slike virsomheter kan by på og det er jo rart, når de elsker å fremstille seg selv som bunn ærlige og hederlige mennesker med kristne verdier... Ser ut til at grådighet og medlems juks blir stående som varemerker for den norske kirken ihvertfall... Men de har vel ikke penger til en slik snu operasjon... I wonder why...? :tease:

 

 

Bra innlegg. Men dette må være rettsstridig på et vis?

 

Kan vi ikke få en rettskjennelse som tvinger kirken til å endre denne praksisen?

Lenke til kommentar

Kan vi ikke få en rettskjennelse som tvinger kirken til å endre denne praksisen?

Var vel dette de prøvde på under siste valg, der de sente ut en er med/er ikke med lapp til de som står oppført i medlems listene deres... Men de glemte å kjøre litt opplysning på at folk hadde muligheten til å melde seg ut, ihvertfall så ikke jeg noen kampanje på dette før siste stortingsvelg... Og de har prøvd å rette dette ved div "liste vasking" (Som antagelig foregår med at en med blindfold slår opp i telefon katalogen og peker på et tilfeldignavn der, som deretter puttes inn i en liste som melder vedkommende inn igjen etter noen måneder... Virker sånn ihvertfall...)

 

En skulle kanskje tro at når du har meldt deg ut så blir du utmeldt, da dette er default i alle andre organisasjoner, men nei.... Har selv meldt meg ut en gang og regner ikke med at det er siste gangen jeg gjør det...

 

Til og med guttungen på fem har de meldt inn igjen, til tross for at han aldri i hele sitt liv har vært i en kirke!! Fikk høre at dette var pga liste vaskingen de hadde hatt i 1999 men det er jo en umulighet når guttungen er født i 2005!!! (De hevdeet ikke at det var noen guddommelig innblanding da, for dama jeg snakket med la seg klin flat og kunne ikke selv begripe hvordan dette har gått til inntil jeg kom til å tenke på at JEG antagelig var ufrivillig oppført som medlem for annen gang når han ble født.... og det er nok med at en av foreldrene er medlem i jukse klubben deres, til og med ufrivillig, for da skal ungen inn i jukse klubben også!! Fy #¤$@¤£ for en gjeng!!

 

Neste gang jeg melder meg selv ut regner jeg med å melde ut guttungen igjen... Det er jo lettere å bli kvitt AIDS enn å komme ut av denne fordømte ignorant klubben jo!!

 

Så JA, jeg skulle ønske at flere kunne gå sammen om å ta dem et tak, for dette begynner å bli skikkelig irriterende for veldig mange mennesker som IKKE vil støtte disse jukserne og trollmennene de betaler for våre ufrivillig medlemskap i den klubben...

 

Og HELT forkastelig at de får lov til å fortsette slik uten at politikkerne tar grep!!

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meld deg ut av statskirka NÅ om du ikke er troende

 

Da slår jeg til med en helt annen oppfordring:

Meld deg INN i statskirka, dersom du ikke er med.

 

Hvorfor? Jo.

Det er rett og slett politikk.

Vil du ha Islam eller vil du ha kristendom?

Muslimene jukser med medlemstall i religiøse trossamfunn og får millioner i statsstøtte.

Ønsker du et muslimsk samfunn i fremtiden?

Hijab, kvinneundertrykking, omskjæring av både menn og kvinner, og voldtekt av vantro kvinner som ikke bærer hijab? LYKKE TIL!

Personlig gjør tanken på dette meg plutselig til kristenfundamentalist.

 

Innmelding kan du gjøre med dette skjemaet:

http://www.kirken.no/?event=downloadFile&FamID=116707

 

du har virkelig blitt hjernevasket av medie.. du har null oppfatning om hva islam er for noe

Lenke til kommentar

Som sagt før, for hver utmeldte av den forferdelige statskirken, er vi et skritt nærmere en god islamsk shariastat.

 

Meld deg ut av statskirka NÅ om du ikke er troende

 

Da slår jeg til med en helt annen oppfordring:

Meld deg INN i statskirka, dersom du ikke er med.

 

Hvorfor? Jo.

Det er rett og slett politikk.

Vil du ha Islam eller vil du ha kristendom?

Muslimene jukser med medlemstall i religiøse trossamfunn og får millioner i statsstøtte.

Ønsker du et muslimsk samfunn i fremtiden?

Hijab, kvinneundertrykking, omskjæring av både menn og kvinner, og voldtekt av vantro kvinner som ikke bærer hijab? LYKKE TIL!

Personlig gjør tanken på dette meg plutselig til kristenfundamentalist.

 

Innmelding kan du gjøre med dette skjemaet:

http://www.kirken.no/?event=downloadFile&FamID=116707

 

du har virkelig blitt hjernevasket av medie.. du har null oppfatning om hva islam er for noe

Det er faktisk du som har blitt hjernevasket av medie til å tro at Islam er en fredelig og uskyldig religion. Du har null riktig oppfatning om hva islam er for noe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk du som har blitt hjernevasket av medie til å tro at Islam er en fredelig og uskyldig religion. Du har null riktig oppfatning om hva islam er for noe

Islam er det kristendom var før opplysnings tiden her i europa, en oppfattelse av en gud med en ignorant og arrogant skare av tilhengere som ikke går av veien for å kverke alle som sier at det bare er latterlige påstander hele dritten bygger på....

 

Så joda, vi kjenner lusa på gangen... Hadde det ikke vært for opplysningstiden, der folk begynte å ta til vettet, hadde ikke kristendom vært så forferdelig ulik det islam vi ser i dag... Verre faktisk, for hvem skulle prakket på den sekulærisme, viten og kunnskap om de hadde fått fortsette som før?

 

Islam er bare mer av den samme dritten, men i en annen innpakning... Same shit, new wrapping so to speak...

 

Hvorfor ikke kvitte oss med begge deler? Vi trenger ikke noen av disse påstands klubbene til noe fornuftig allikevel, den ene er det snart bare folk over 70 + som er medlemmer i og den andre klubben flyr ungdommen rundt med bombe belter, så hva skal vi med dette liksom?

 

Så kanskje vi heller skal si "Neitakk, til begge deler!"

 

 

Neitakk kampanjen er herved startet... :) Ja til viten, nei til påstander!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye som tyder på at du, RWS, var en av dem som ble tvangsinnmeldt i 98':

 

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article362230.ece

 

Man må nesten beundre den kyniske strategien bak krikens religionsvoldtekt.

 

De melder hele folkeregisteret inn i statskirken, og følger opp med lover som spesifiserer at barn født der en av foreldrene er i DNK automatisk blir innmeldt..

 

Det er så på grensen til mafiavirksomhet at jeg er bomsikker på at dersom en hvilken som helst annen organisasjon hadde gjort det samme ville de havnet i fengsel.. Men kjære Bondevik og Lilletun, nei de er jo så fromme, og man syns synd på stakkar Bondevik med sine depresjoner (grunnet dårlig samvittighet?). Takke faen for at vi har politikere som makter å rydde opp i dette..

 

Det virker som om religionsfrihet er en fin bil i Norge, så lenge man kjører DNK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meld deg ut av statskirka NÅ om du ikke er troende

 

Da slår jeg til med en helt annen oppfordring:

Meld deg INN i statskirka, dersom du ikke er med.

 

Hvorfor? Jo.

Det er rett og slett politikk.

Vil du ha Islam eller vil du ha kristendom?

Muslimene jukser med medlemstall i religiøse trossamfunn og får millioner i statsstøtte.

Ønsker du et muslimsk samfunn i fremtiden?

Hijab, kvinneundertrykking, omskjæring av både menn og kvinner, og voldtekt av vantro kvinner som ikke bærer hijab? LYKKE TIL!

Personlig gjør tanken på dette meg plutselig til kristenfundamentalist.

 

Innmelding kan du gjøre med dette skjemaet:

http://www.kirken.no/?event=downloadFile&FamID=116707

 

du har virkelig blitt hjernevasket av medie.. du har null oppfatning om hva islam er for noe

 

Hvis h*n hadde blitt hjernevasket av media, ville h*n ikke ha elsket Islam?.

Lenke til kommentar

Det virker som om religionsfrihet er en fin bil i Norge, så lenge man kjører DNK.

Hørte det samme ja...

 

Selv ikke etter utallige listevasker har de klart å vaske ut de som aldri har hatt noen beskaffenhet med kirken i det hele tatt....

 

Og ja, enhver annen organisasjon ville blitt fengslet for svindel og medlems juks og måtte tilbake betale alle millionene de har fått for folk som ikke ville vært medlemmer.... men ikke DNK nei, for de er jo hellige og fromme lizzzom... Kvalmt opplegg... Og på toppen av dette skryter VI av å ha religionsfrihet... Er jo lettere å bli kvitt AIDS jo enn å bli kvitt medlemskapet i DNK...

 

Jeg vil ha en stor bil med mange muligheter jeg og vil ikke ha en eldgammel, hullete, oppskrytt bil full av feil og mangler som er trang og mangler takhøyde og som har trange sete benker av tre med dårlig varme apparat og som er helt uten en beviselig tilstands rapport og på toppen av det går det ikke an å kjøre fortere en i 15 km/t uten å synde med den... Neitak, ikke en bil som jeg hverken vil ha eller påtvinges, ellers takk...

 

:)

Gi meg heller en stor ateist suburban med diesel V8'er, 340 hester og enormt med plass til alle og vi snakker komfort... he he

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har fått vite av min mor at jeg ikke er døpt, hvis dette stemmer (noe jeg går ut ifra at det gjør) hvordan kan jeg da være medlem?

 

Er ikke helt sikker på hvordan dette egentlig fungerer, men mener å ha lest at en også meldes inn automatisk dersom foreldrene dine ikke er utmeldt av statskirka. Vet om mange udøpte som har funnet veien til registeret.

 

Meldte meg selv ut av statskirka i forbindelse med kirkevalget i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...