ticker Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Trenger hjelp av dere folken Jeg har trådløs router koplet til bredbånds-boksen i 1etg hvor ip-telefon er tilkoplet. Og så trekt ledning til router nr 2 i kjelleren hvor leietaker, min htpc og dreamboks er tilkoplet. MEN har problemer med router nr 2. Den kutter ut noen ganger (i perioder veldig ofte) og jeg må resette den. Jeg har byttet router nr2 2ganger uten at det hjalp. Så jeg lurer på hva som er feil med oppsettet jeg har? eventuelt andre måter å sette opp internetforbindelsen på. På forhånd takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Uten at du hoster opp navn på utstyret, så blir dette hjernekirurgi med en kjempelang staur... Lenke til kommentar
ticker Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Trudde router var router jeg Rett etter bredbåndsboksen sitter det en D-link Dir-635 og nede i kjelleren er det netgear switch (ikke router). Uten at du hoster opp navn på utstyret, så blir dette hjernekirurgi med en kjempelang staur... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Nesten like håpløs fremstilling nå også. Ikke vet vi om den er tilkoblet trådløst, men kan jo anta. Ikke vet man hvilket nettverkskort som står i maskinen. Ikke vet vi hvilket routermodem (eller er det modem?) som står nede. Det blir som jeg sier: Jeg har en blå Fiat, hva kan være feil på den :-)) Uansett, så kan du prøve følgende neste gang du mister trådløsnettet: 1. Prøv å koble deg til http://192.168.0.1 2. Prøv å koble til vha nettverkskabel Sjekk også at routeren ikke står på et for varmt sted. De liker litt lufting. Jeg mistenker forøvrig at trådløsdriver til nettverkskort på PC kan være synderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå