AmbassadorNOR Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hei, Jeg kjøpte meg en USB-dong for å koble den stasjonære til det trådløse nettet, men jeg klarer rett og slett ikke å koble til via USB-dongen. Den funker helt fint å koble til nettet med den bærbare (UTEN å bruke dongen). Men det som er så rart er at dongen gir meg følgende beskjed når jeg har tastet inn sikkerhetsnøkkelen for nettet: "The key or passphrase is incorrect", og det uten at den PRØVER å koble til engang. Det kommer med en gang jeg trykker "OK-knappen". Den bærbare sjekker at nøkkelen er OK, og så er jeg inne på nettet. Som sagt så klarer den bærbare å koble seg til via sitt eget trådløse nettverkskort. Noen som har tips om hva som kan gjøres? All hjelp mottas med stor takk =) Har googlet litt rundt, men finner ikke noe. Regner med at det er noen innstillinger på den stasjonære, men har dessverre lite peiling på det her :-( Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Prøv med den første driveren i listen her: http://www.ralink.com.tw/support.php Lenke til kommentar
AmbassadorNOR Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Prøv med den første driveren i listen her: http://www.ralink.com.tw/support.php YES! Funker som bare det med den driveren der. Takker så mye for hjelpen :-) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Bare som info for de som lurer på tilsvarende. Google: "navn på trådløskort" chipset Google så: "navn på chipset" driver Gå inn på siden til produsent av chipset og se etter driver. Dette vil skaffe deg siste tilgjengelige driver fra de som lager brikken. Velger man å gå på produsent av trådløskort istedet for selve chipsettet, så risikerer man dessverre innimellom å få fucked up drivere. Moralen er å gå rett til kilden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå