mutz Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hey. Jeg trenger hjelp til å finne et passende tema til en oppgave. Den har i bunn og grunn ingen faste rammer på hva den må inneholde eller handle om, annet enn at den skal omhandle hvordan etikk, religion og samfunn påvirket valg. Mest om egenbestemte valg, da som for eksempel abort, narkotika, alkohol under graviditet og/eller før fylt 18 år, sex under den seksuelle lavalderen, prevensjon, osv. Vil gjerne ha noen forslag på litt hverdagslige ting, valg man ofte tar noen ganger i måneden. Det må, som sagt, være ting som blir sett forskjellig på i forskjellige religioner og blir påvirket av samfunnet. Håper virkelig på noen svar, da jeg har muntlig tentamen om dette på fredag, og ennå ikke har funnet ut hva jeg vil ha om. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Kristendommen, slik eg forstår den ut i fra Bibelen, påvirker dine valg til å bli ganske så groteske, selv om det ikke er det de kristne driver med som står i Bibelen. Samfunnet er det som lerer deg hva du skal gjøre, hva du vil gjøre osv. Eg tror samfunnet bestemmer alt, i fra hvilke politiske meninger, til hvilke matvarer vi kjøper. for eksempel så kjøper eg melk fordi eg har lert at det smaker godt med melk + cornflakes av samfunnet. Fra mitt synspunkt kommer Etikk og religion fra samfunnet, med alt det som er bra og dårlig. merk at dette bare var mitt syn, du får nesten lage deg ditt eget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå