antilope118 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Som emnetittelen sier så lurer jeg på om det er noen nipler som er å foretrekke til denne tygon slangen?? har både denne og denne (i rett, vinkel og 45grader) liggende, men syntes ingen av dem "sitter" skikkelig.. Noen som har noe lurt å si?? Christopher.. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Begge skal passe Hvordan er det de ikke 'sitter'? Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Begge skal passe Hvordan er det de ikke 'sitter'? Den første niplen jeg linka: Det er ikke skikkelig trangt mellom nipplens yttervegg og slangens innervegg, er bare litt kontakt. Begge er skal være 13mm! Den andre linken den m/skrukappe kan jeg dra av slangen på når jeg har strammet skrukappen max.. har tidligere hatt 3/8ID slange og nippler de satt som ett skudd! Endret 8. desember 2010 av antilope118 Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Er det en type fittings som er å foretrekke til tygon slanger? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Den ytre diameteren på slanger er litt mindre enn det kompressniplen er beregnet på, ser det ut til. Men det er merkelig at den vanlige slangetilkoblingen ikke fungerer. Test om det lekker når du bruker strips/klemmer rundt. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Den "vanelige fittingen lekker ikke, men jeg får ikke den "100%-tett-følelsen".. er ikke trangt nok :/ Jeg testet med en annen 1/2 slange og da passet fittingsene med skrukåpe perfekt takk for hjelpen uansett. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Det at kompressniplene tok den ene slangen men ikke den andre skyldes slanges ytre diameter. Med slangeklemmer vil uansett den vanlige slangekoblingen være trygg som banken Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg tror tygon har noe med bitspower. Slangene har en 1/8 wall altså 19,1 mm, og ikke 19 mm som de vanlige 3/4 OD slanger. Så om du kjøper bitspower fittings med 1/2 ID og 3/4 OD skal det passe... Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Kanskje dum ide men går det ikke an og prøve og varme enden med varmepistol og krympe slangen litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå