Jtand Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Jeg trenger en universal trådløs repeater som fungerer på alle routere. Har tenkt å bruke den i bilen for å surfe på åpne nettverk. Den må ha mulighet for ekstern antenne! Har denne mulighet for ekstern antenne? LINK Noen som anbefaler noe annet? Endret 8. desember 2010 av Jtand Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Har funnet to alternativer: Alt 1 Alt 2 Hva anbefales?? Lenke til kommentar
reiras Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg ville brukt WRT54GL med Tomato firmware. Bruker 12V DC inn og kan sikkert kjøres direkte på bilens annlegg (12-15V) Ca kr450.- i de fleste nettbutikker. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Det er jo bare tungvint å bruke en repeater til dette... Det er langt lettere å søke opp nettverk med en USB-dongle. Dealextreme har kraftige dongler og yagiantenner med høy forsterkning. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Hvordan videresender repeatere signalet bare med 1 antenne? Mottar og sender den med den samme antennen? Kan jeg koble en utendørs antenne til D-Linken? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) WDS lignende greier. Jeg har en WRT54-GL med DD-WRT og en Buffalo (standar (husker ikke navn)). Når jeg kjører WDS i mellom dem, blir det som en repeater for trådløs + mulighet for bruk av LAN kabel på den eksterne routeren. Men!! Hver pakke (Data) som sendes, bruker dobbelt så mye Airtime en ellers grunnet repeateren. Dealextreme er tingen for deg samegutt. Kjøp en Yagi antenne + en USB Wlan dings der. Kostnadden blir ca 30-40 USD tilsammen. Jeg har en yagiantenne påveis fra Kina as we speak. Gleder meg! 2.4GHz 100W 18dBi Directional High Gain 18-Unit Antenna for Wifi/Wireless Network (SMA) http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34759 High Power 1000mW 802.11b/g 54Mbps USB 2.0 WiFi Wireless Network Adapter (2.4GHz/8dBi) http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37465 Jeg tok denne i tillegg grunnet da kan jeg bruke antenna på min fake Alfa. Men, jeg har en fake Alfa kjøpt fra Dealextreme som jeg bruker. Veldig sensitiv. Kan være noe knotete og faktisk fårtil disse høye sendestyrkene. Endret 17. desember 2010 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå