Gå til innhold

Musikkradio på webbside. Hvordan`

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lyst og lage en side med musikk (liksom en slags nettradio) men jeg lurer på hvordan jeg skal få dette til.

Jeg mener det at du går innpå siden, så står det f. eks Lytt til (navn på radioen) nå.

Det skal være slik at jeg velger låter. f. eks fra spotify.

Hvordan kan jeg få dette til?

Takk på forhånd :D

Endret av Spenis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvilsomt at du klarer å streame noe direkte fra Spotify til websiden din, ettersom det ikke finnes tredjepartsklienter til Spotify.

Skal du streame sanger lagret på din webserver/annet sted, finnes det endel applikasjoner du kan bruke, f.eks. denne eller denne. Du står selv ansvarlig for evt. brudd på opphavsrett ved bruk av noe slikt, så min anbefaling er å ikke legge ut sanger du ikke vet 100% sikkert at du har lov til å legge ut.

Alternativt kan du embedde youtube-appleter direkte på siden. På den måten er du ikke selv direkte ansvarlig for innholdet.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
[..] ettersom det ikke finnes tredjepartsklienter til Spotify.

Sikker på det?

http://despotify.se/

Se der ja. Men merk forøvrig følgende:

NOTE: All third party applications and development libraries require a Spotify premium subscription to work!

Jeg regner med dette da vil gjelde klientside, om det i det hele tatt finnes tredjepartsklienter med webgrensesnitt - slik at hver bruker er nødt å ha Premium for å kunne bruke dette på TS' webside.

#1: Ha en streaming server med Icecast/Shoutcast.

#2: Spill musikk (f.eks via. Spotify)

#3: Sett VLC til å ta lyd fra "stereo mix" eller tilsvarende hos deg og streame til broadcast serveren.

#4: !profit.

Smart løsning, men er det egentlig lovlig? Ville det vært lovlig å plukke ut et par sanger som er tilgjengelige på Spotify, ha dem som mp3 og streame via shoutcast/lignende uten å gå gjennom Spotify?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...