Gå til innhold

L4r5 blir moderator

Anbefalte innlegg

Aktivitet i seg selv burde ikke være den eneste grunnen for å bli en mod.

Etter min mening så vet han og prater han for mye om dop/medikamenter til å være klassifisert for mod jobben (eller i det hele tatt noe hevet tilgang til info på forumet).

Jeg er nesten sikker på at om en går gjennom _alle_ postene hans så finner man ut nøyaktig hvilke meds en må ta for å oppnå den og den effekten :p

Det er nok flere unge som leser forumet og å prate såpass(spøk eller alvog) om det er kanskje ikke det beste.

Men jeg skal la det her ligge nå. Jeg har sagt hva jeg syns, og det får bli nok med det :)

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening så vet han og prater han for mye om dop/medikamenter til å være klassifisert for mod jobben (eller i det hele tatt noe hevet tilgang til info på forumet).

Jeg er nesten sikker på at om en går gjennom _alle_ postene hans så finner man ut nøyaktig hvilke meds en må ta for å oppnå den og den effekten :p

Dersom så er tilfelle, på hvilken måte er det et problem?

Lenke til kommentar

Jeg er på en måte litt enig med deg, men på en annen side ikke. Hva han vet om/har erfaring dop/medikamenter hindrer han ikke i å gjøre en god jobb.

Nå har ikke jeg hengt like mye på diskusjon.no som enkelte andre her (bla. Lars), men jeg er av oppfatningen at Lars bryr seg om forumet, vil holde det (relativt) seriøst og være objektiv.

Tenker også litt på det innlegget hans som du linka til litt tidligere, det er ikke akkurat noe jeg ville lagt ut selv, og jeg skjønner at du reagerer på posten, men jeg tror at Lars mente det litt humoristisk, og det er ikke mye verre enn f.eks. linke til drugwars.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da opplagt at en person som f.eks. er narkoman kan anses å være upålitelig (eller at hans livssituasjon tvinger ham til å bli det), og derfor en person som ikke bør gis særlig mye ansvar. (For å snakke veldig høyt om forumet), ingen ville latt en narkoman person de ikke kjente personlig, få sitte barnevakt for barna sine (her sammenlignet jeg altså forumet med barn).

Det er tydelig at Lars er en av de mest populære brukerne her, og det må det jo finnes grunner til, men det må da være lov for andre brukere å komme med det de mener er konstruktiv kritikk. MrLeftfield er i sin fulle rett til å være skeptisk til denne utnevnelsen, det er tross alt moderatorstillingen vi snakker om her. Med mye mye makt følger mye ansvar.

Når det er sagt, har ikke jeg sett noe som tyder på at Lars ikke egner seg til å være moderator (for hva det er verdt), og det virker som innlegget Mrleftfield linker til (angående de ti millionene) kun er ment humoristisk fra Lars' side. Selv om noen kan se på innlegget og tenke "Shit, dette er jo helt sykt. Hvordan vet han dette?" betyr jo ikke det at Lars kan noe som helst om narkotikahandel. For alt folk vet (dem som faktisk ikke kan noe om narkotikahandel) kan det være alt som står bare er bullshit. Selv om det som står viser seg å ha rot i virkeligheten, betyr jo ikke det at Lars er narkoman, eller har drevet med narkotikahandel. Ingen ville hevet et øyenbryn om det var en politibetjent som jobet med narkotika, som skrev dette innlegget. Man trenger ikke være kriminell for å vite noe om kriminalitet.

Synes heller du kan komme med flere eksempler på hvorfor Lars ikke er egnet, Mrleftfield. Det du har nå er litt tynt.

Selv om det hadde vist seg at Lars (eller noen andre av modene/administratorene) drev med narkotika, trenger jo ikke det bety at denne personen er uegnet til å drive et forum. Dette kan jo diskuteres :) Eneste problemet er vel at en moderator/admin i ruset tilstand kan slette halve forumet, få medlemmenes personlige samtaler publisert på Wikileaks og tilsvarende. Men dette er jo noe som også kunne skjedd i alkoholrus, og per i dag er ikke alkohol et ulovlig rusmiddel i Norge.

Lenke til kommentar

Ok, det jeg kommer til å skrive her må kanskje nedtones "on the recieving end", men slik jeg ser det så er det slik:

Med moderatorstillingen følger makt, og med makt så følger det ansvar. Med makt følger også (uavhengig av personen) et eventuelt naturlig trang til å misbruke det på et eller annet vis. Merk dette dog: jeg sier ikke at Lars ikke er i stand til å gjøre det bra eller at han kommer til å misbruke makt. Alt jeg snakker om er min skepsis.

Alt det Sitronsaft skrev om, er nøyaktig slik jeg tenkte. Kall det fordommer, kall det reddsel eller kall det paranoia. Whatever works for you. Det jeg er bekymret for er hvorvidt en kan stole på en person som ....prater og spøker om det titt og ofte. *JEG* har trust issues. I mine øyne skal moderatorer ha "plettfritt bakgrunn", være egnet til å være et forbilde, og vite hvor grensen går når det gjelder makt. Det er nok en god del unge som leser forumet, så en kan spørre seg hva slags forbilde skal moderatorer være?

For å bruke politianalogien: Om en eks-narkoman eller evt en som er/var innblandet i det såpass, får en stilling innen politisektoren, så kommer jeg til å mene at verden går til helvette. Jeg har sett en del kjente visne helt pga hasj/marihuana misbruk, og jeg har opplevd kompiser som blir aggressive eller forandrer seg helt. Og jeg har sett hva slags folk de har hatt kontakt med (den ustabile typen). Disse har jeg valgt å holde meg jævlig langt unna, og det var et bevisst valg.

Så etter egne erfaringer, er det kanskje ikke så rart at jeg reagerer, at jeg blir bekymret og tviler på hvordan forumet blir faktisk drevet og hvem har tilgang til min info. For å ta en titt tilbake i diskusjon.no historien: http://suspendert.com/ Et klart tegn på at det kan faktisk skje at noen andre får tilgang til moderatorens kontrollpanel og vips, så er skaden skjedd. Det er jo også snakk om hvem som kan få tilgang til "makten" gjennom modden.

Jeg mener at denne avgjørelsen her virker lite gjennomtenkt og reflektert. Det skal også sies at jeg kjenner ikke L4r5 godt nok til å påstå noe som helst. Jeg er kun bekymret og jeg har prøvd etter mitt beste evne å forklare min bekymring (uten at noen har skjønt hva jeg snakker om). Jeg mener ikke å hetse noen, jeg mener ikke å snakke ned til noen. Og i tilfelle det måtte komme, nei jeg sier ikke alt det her fordi jeg vil være mod selv. Jeg kunne aldri tenke meg å være mod i løpet av mine 7 år på hardware.no/diskusjon.no. Jeg er ikke i nærheten til å være egnet for det.

Det skal også sies at jeg skal unngå diskusjon.no fremover.

edit: leifs

Endret av MrLeftfield
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nettopp. Det er det de fleste kjenner han gjennom. Det virker som popularitet > mod, og det etter min mening er en merkelig avgjørelse (evt avgjørelse på feil grunnlag).

Ikke misforstå meg, jeg har ingen problemer med at noen folk er mer populære enn andre, og som de fleste har fått med seg så er ikke jeg opptatt av popularitet i det hele tatt.

Etter min mening, så må en bli fortjent til å bli en mod og ikke være "hvem som helst". Fordi mod får plutselig litt mer rettigheter og tilgang til "noggo attåt". Og i denne saken blir iaff jeg litt bekymret.

I mitt tilfelle er det snakk om tillit.

edit: ref. tidligere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1215206&view=findpost&p=15406073

Nah, popularitet har ikke noe å si (da hadde han blitt mod for flere år siden). Strengt talt har vi tatt inn folk vi vet vil skape rabalder. Rent personlig har jeg også en filosofi hvor jeg ønsker et team med personer som aldri frivillig hadde omgått hverandre - for å skape dynamikk og unngå sauementaliteten. Det er greit om man kan si noe internt og alltid få kjeft, det er større fare ute og går om noe sies og alle nikker samtykkende

Tillit er viktig, den må vi alle gjøre oss fortjent til. Samtidig er det ingen popularitetskonkurranse, en god moderator skal beskytte den gode diskusjon mot sabotasje og våger å forsvare "forumrettighetene" til selv forumets mest forhatte.

Vi gjør vårt beste for å ivareta integritet - uten omdømme er vi ingenting. L4r5 tror og håper jeg vil bidra til dette gjennom sitt arbeid, det er som regel en bratt læringskurve og blir som alltid spennende å følge. :)

Lenke til kommentar

JEg ble utrolig glad for og se L4r5 ble modd., rett og slett pga. ting jeg ikke tar her.

Godt og se at de som velger ut moderatorer DRITER i hva en person har gjort før for det har NULL med dette og gjøre.

L4r5 kommer til og gjøre en meget god jobb er jeg overbevist om, når sant skal sies så bør man være "ops" på alle modder.

INGENTING ting tilsier det er noe spess. med L4r5.

LEft: Hvis det der er det eneste du har så kutt ut sier jeg, hva vet du hva han mente og hva så?

Her blir snakket om like ille ting hver dag på forumet her...sorry, glemte det at hvis man kan noe om dop og miljøet så har man stempel på seg som en som man ikke kan ha tillit til osv.

Plettfri ja...du kjenner alle moddene her ikke sant?

Har store tillitsproblemer til forumet her, rettere sagt brukere...men L4r5, stoler 120% på den fyren.

Og LEFTY..du snakker konstant om misbrukere..hvorfor ikke folk som har blitt nyktern og har vært det i flere år?

Skal man ikke få en mulighet da ;)

Endret av Amanita Muscaria
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke Lars, annet enn gjennom vår tid sammen som forumbrukere. Jeg vet ikke hva han har gjort og ikke gjort i sitt liv. Og jeg har ikke tenkt å spørre. Ingen spurte meg om min vandel var plettfri når jeg ble moderator første gang, eller andre, eller når jeg ble administrator. Kanskje de burde. Det hadde ikke vært noe vakket syn, selv om jeg ikke er verre enn folk flest.

"We are all full of weakness and errors; let us mutually pardon each other our follies."

--Voltaire

Jeg vet ikke om du kjenner ham, MrLeftfield, annet enn som meg gjennom hans poster på forumet. Du poster som om du gjør. Men kanskje du bare leser ham som fanden leser Bibelen.

“If I asked for a cup of coffee, someone would search for the double meaning.”

--Mae West

Hvis ikke gjenstår hans lange karriere som forumbruker. Og som forumbruker har Lars imponert meg. Han står bak tråder og innlegg som viser modenhet og livserfaring, og ikke minst empati. Erfaring som er sjelden blandt de som søker på modstillinger hos oss, og som gjerne starter søknaden med "Jeg er ikke fylt 18 ennå, men..." Det er ikke fordi bare småunger vil bli moderatorer, men en naturlig konsekvens av forumets gjennomsnittsalder.

Folk har av og til lurt på hva som gjorde meg til en god administrator (om jeg faktisk er det kan vi diskutere et helt annet sted.) Svaret er nettopp erfaring. Jeg har opplevd glede og sorg, jeg har vært i knipa selv noen ganger, mistet venner til både stoff og sykdom, den type erfaring som gjør at man ikke ser på verden som sort og hvit. Jeg er en gammel mann (53), men det er ikke alderen i seg selv som har gjort meg til den jeg er, men de erfaringer jeg har tatt med meg underveis. De har ikke alltid vært gode, men de har alltid vært lærerike.

“Maturity has more to do with what types of experiences you've had, and what you've learned from them, and less to do with how many birthdays you've celebrated.”

Så er det andre ganger når jeg skulle ønske at Lars postet som han var ti år eldre enn han faktisk er, og ikke ti år yngre. Men det i seg selv diskvalifiserer ingen fra å være en god kandidat til et tillitsverv. Det er en tid for spøk og en tid for alvor. Lars har stort sett vært flink til å skille mellom de to.

“Maturity is knowing when to be immature.”

--Randall Hall

Uansett: Du må gjerne være skeptisk til Lars og redd for at han ikke måler opp til din standard. Det får tiden vise. Det er ikke min jobb å forhåndsdømme noen, ihvertfall ikke på bakgrunn av antydninger og halvkvedete rykter. Har du noe mer enn det så kan du kontakte meg på PM.

“Life would be a perpetual flea hunt if a man were obliged to run down all the innuendoes, inveracities, and insinuations and misrepresentations which are uttered against him.”

--Henry Ward Beecher

Til slutt et lite sitat fra meg selv: "Når jeg ser tilbake på livet og tenker på hvem som har reddet meg, så er det de som selv hadde gått en mil i de samme skoene. De feilfrie var for opptatt av å forbli det..."

Geir :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dette forumet hadde fått oppleve et ragnarok dersom jeg hadde blitt moderator, det var intelligent å gradere vedkommende til moderator fremfor meg, men jeg kommer aldri til å bli moderator på dette forumet fordi jeg har et langt "rulleblad".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...