Nilsen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 En etterlengtet nylansering er nå på plass, spekket med de nyeste teknologiene. Les mer Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Får ikke det til å funke på min maskin. Her er det jeg har på maskinen. Har et ultra kort så burde jo dra det meste. 133 mhz Pentium 1 16 mb RAM Riva TNT2 Ultra Windows 95 2 Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Bakgrunnen blir diffus, noe som gjør at skjermkortet må jobbe mindre samtidig som bildet oppfattes som mer realistisk.. Må skjermkortet jobbe mindre eller egentlig jobbe mye mer? Og vedrørende depth of field i spill så er synet mitt på dette akkurat som 3d i film. Det er ikke altid jeg peker øynene der utvikleren/regissøren vil at jeg skal se og da gjør depth of field det umulig å fokusere der jeg vil. Heldgivis på pc kan man som regel endre ting slik man vil, men på konsoll må man desverre lide med det utviklerne har gitt deg. Endret 8. desember 2010 av TwiiK Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Fet musikk i demoene også Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Må egentlig si meg enig med TwiiK her, Depth of field er noe jeg har for vane å skru av i spill. Jeg vil tross alt bruke DOF til øynene mine og ikke ett falsk representativ for å si det slik. Da igjen, jeg ville egentlig også ha fjernet tulleeffektene i NFS Shift når du soper inn i en vegg, foretrekker heller rFactor sin kamerahåndtering på dette feltet. Men skikkelig lyslegging er pent, bare det ikke lager supermørke omeråder slik at jeg tyr til gamle triks for å se... Altså skru opp gammaen. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Synnes den var steike stygg jeg, gruer meg tilå se den igjen. Det er egen tråd for resultater her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Slike tester pleier jeg som regel å finne deprimerende å kjøre når maskina er eldre enn et år... Har ikke råd til å teste det nå, for da ender det mest sannsynligvis med en oppgradering Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) 5500 på 580 gtx - på tide å kjøpe cpu Får ikke det til å funke på min maskin. Her er det jeg har på maskinen. Har et ultra kort så burde jo dra det meste. 133 mhz Pentium 1 16 mb RAM Riva TNT2 Ultra Windows 95 Liten spøkefugl Endret 8. desember 2010 av simalarion Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Gleder meg til å teste Må egentlig si meg enig med TwiiK her, Depth of field er noe jeg har for vane å skru av i spill. Jeg vil tross alt bruke DOF til øynene mine og ikke ett falsk representativ for å si det slik. Problemet ligger i at siden du ser på en skjerm(fokusavstanden er den samme uansett hvor på skjermen du ser) vil du ikke få en følelse av dof uten at utviklerene skaper den. Sier ikke at det er utelukkenede positivt, men for min del er det med på å skape en bedre illusjon av at jeg er den personen jeg spiller(da fortrinnsvis i fps) Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Får ikke det til å funke på min maskin. Her er det jeg har på maskinen. Har et ultra kort så burde jo dra det meste. 133 mhz Pentium 1 16 mb RAM Riva TNT2 Ultra Windows 95 Skaff deg en raskere harddisk (helst SSD) så vil det nok fungere Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Er ikke målet å få grafikken mere realistisk? Kan ikke se at Depth of Field ser realistisk ut i det hele tatt, gir bare et uklart bilde som jeg blir sliten i øynene av. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Likte ikke denne 3dmarken egentlig. Volumetrisk lys som vi finner her ser bare stygt ut og er ALT for sterkt. Crysis klarer dette på en mye bedre måte nesten uten noe som helst ytelsestap. DoF'en vi finner her er ganske god, men syntes den noen ganger skaper litt mye "uro" i bildet. Tesseleringen er god, men syntes de heller skulle ha satt mer fokus på mer dynamisk LOD fremfor masse detaljer. Gleder meg til en mer optimalisert spillmotor-versjon av denne. Det kan bli bra. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 slutt og tull da, det ser mer og mer fotorealistisk (partikler, fordyping, dybdet følelse) ut om du prøver å se forbi den litt klumpete stilen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 slutt og tull da, det ser mer og mer fotorealistisk (partikler, fordyping, dybdet følelse) ut om du prøver å se forbi den litt klumpete stilen Uncanny valley sier jeg bare.. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Angående DirectCompute: Microsoft DirectCompute is an application programming interface (API) that supports general-purpose computing on graphics processing units on Microsoft Windows Vista and Windows 7. Kilde. Altså: DirectCompute er Microsoft sin versjon av et API som tilrettelegger for at skjermkortet skal kunne jobbe med generelle oppgaver, ikke bare grafikkrelaterte. DirectCompute tilsvarer altså CUDA og OpenCL. Det er mulig jeg tar feil, men for meg virker det som om det dere skriver om DirectCompute er direkte feil. Er det noen som kan kommentere dette? Mer om DirectCompute og andre tilsvarende APIer: http://winprogger.com/?p=1277 http://www.nvidia.com/object/cuda_directcompute.html http://www.amd.com/US/PRODUCTS/TECHNOLOGIES/STREAM-TECHNOLOGY/Pages/stream-technology.aspx EDIT: Skrivefeil Endret 8. desember 2010 av Te'om Lenke til kommentar
larsere Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 slutt og tull da, det ser mer og mer fotorealistisk (partikler, fordyping, dybdet følelse) ut om du prøver å se forbi den litt klumpete stilen Du har rett i at det ser mer og mer fotorealistisk ut, men personelig syntes jeg alle disse oppblåste post-prosess effektene bare er i veien for den ellers nydelige lyssettingen. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Og det har du rett i. Men sum sumarum synes jeg det ser flott ut, viser tydlig eksempler på mulighetene. edit svarte egentlig mofopop - ser du snek deg mellom Endret 8. desember 2010 av simalarion Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Problemet med denne benchmarken er at den er gruelig kjedelig... Satt og gledet meg til den skulle bli ferdig når den var halvveis. Litt skuffende, med tanke på tidligere versjoner som alle hadde en god porsjon action. (Hvis jeg ikke husker helt feil) Viser bare at "god grafikk" er ubrukelig uten litt kunstnerisk talent. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Er ikke meningen at du skal sitte og storkose deg som om du så på en actionfilm heller da Men er enig i at det kunne vært litt handling. Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Er ikke meningen at du skal sitte og storkose deg som om du så på en actionfilm heller da Men er enig i at det kunne vært litt handling. Ikke meningen? Grunnen til at jeg begynte å kjøre 3DMark (03 var det vel) var at det var kult å se på. Men dette er nok veldig subjektivt. Denne nye versjonen blir litt for stillestående og lite bevegelse og lite interessante omgivelser for min smak. Menmen, kanskje disse nye effektene er såpass krevende at det ikke er rom for fast-paced action med dagens skjermkort... (Sitter på HD5850, kan jo hende noen har raskere skjermkort enn meg også ) Edit: Dårlig hukommelse... Var nok 3DMark99 det hele begynte med. Endret 8. desember 2010 av Visjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå