Smooth Ceiling Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Jeg hadde tenkte å skrive her om denne saken tidligere, men bestemte meg for å vente en stund til. Nå har det gått nesten to måneder uten at saken er løst, og Forbrukerrådet er neste, så jeg kan like godt dele min lille historie. For snart to måneder siden bestilte jeg et produkt ved Deal AS nettbutikk. Bestillingen ble lagt inn på en fredag etter kontortid og jeg ombestemte meg dagen etter (lørdag), avbestilte via en melding og bestilte et annet produkt ved en annen butikk i stedet. Deal AS bekreftet følgende mandag at ordren var stanset. Samme dag mottok jeg et sporingsnummer, men varen ble aldri sendt ut. På tross av deres svar, trakk de beløpet for bestillingen fra min bankkonto to dager senere. I ukene etter har jeg etterlyst pengene mine gjentatte ganger, men uten at Deal AS har returnert beløpet. Etter en chat med et kvinnenavn i deres Live Support Chat, som påsto hun ville si fra til økonomiavdelingen (dette var ved slutten av oktober, ingenting skjedde) begynte en person ved fornavn som begynner på E. å besvare mine henvendelser. E. sa bl.a. at jeg ville få pengene mine når det var betalingsdag for økonomiavdelingen. Jeg forstår fremdeles ikke hva deres økonomiavdelings faste utbetalingsdatoer har med en sak som dette å gjøre, men E. ga dette svaret minst to ganger, uten at tilbakebetaling ble utført; på tross av gjentatte løfter om at pengene ville bli tilbakeført, siste tilfelle var tirsdag forrige uke (nok en "betalingsdag for økonomiavdelingen"), har ingenting skjedd, og Deal AS sitter fremdeles på pengene mine nesten to måneder senere. Jeg sendte et skriftlig klagebrev forrige fredag, adressert til E. ved Deal AS, men har ikke mottatt svar per e-post. Tips fra annet hold anbefalte et inkassoselskap, men en slik løsning koster så mye at jeg betrakter det som siste utvei. Siden Deal AS fremdeles feiler med å gi meg pengene tilbake, vil jeg sende en skriftlig klage til Forbrukerrådet førstkommende fredag, men jeg vet ikke hvor lang tid de vil bruke på en slik sak. -------------------- Hvor raskt kan jeg regne med at Forbrukerrådet gjør noe? Jeg kjenner ikke til deres rutiner i forbrukersaker, men har jeg noe håp om å få pengene tilbake før 2011? Det ville vært surt å gå inn i det nye året med hva som i utgangspunktet var en bagatell som utviklet seg til en forbrukertvist, på slep. Oppdatering 9. desember: Da jeg sjekket bankkontoen i dag etter et ærend til legen og noen andre steder, var det en lettelse å se at beløpet endelig er tilbakeført til min bankkonto. Det tok sin tid og jeg vil definitivt aldri handle ved Deal eller de andre butikkene i fremtiden etter denne opplevelsen, men jeg fikk pengene tilbake uten å måtte koble inn Forbrukerrådet. Jeg klandrer ikke kundebehandleren personlig, og jeg er sikker på at han forsøkte å løse saken til alles beste. Det er deres automatiserte betalingssystem, som ikke klarte å legge sammen to og to, og følgelig oppsto komplikasjoner Problemet er m.a.o. løst, og tross alle forsinkelsene ønsker jeg å rette en liten takk til kundebehandler E. ved Deal AS for å løse floken til slutt. Endret 9. desember 2010 av Sugarbeats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå