Gå til innhold

Anbefaling av switch, 16-24 porter


Horge

Anbefalte innlegg

Har vokst ut av switchene med 8 porter, og neste hakk blir 16 eller 24 porter. Skal ha gigabit, og egentlig tror jeg at jeg like gjerne kjøper 24 porter først som sist.

 

Ser hos nettsjappene at prisen starter på en drøy tusenlapp, men det er også modeller til det mangedobbelte. Har lest side opp og side ned for å forstå forskjellen, og ser at ett stikkord er managed vs unmanaged, samt at de dyre gjerne har SFP-porter.

 

Spørsmålet er om dette er noe man plutselig kan få bruk for? Sant nok har jeg en noe over middels heftig maskinpark, men jeg har jo egentlig aldri følt behov for at switchen skal være mer enn en nettverksforgrener. Hva er det jeg har gått glipp av? =)

 

Noen som har bestemt modeller å anbefale? Pris er egentlig ikke så nøye, så lenge argumentene for å kjøpe den dyrere modellen er gode. Dog tror jeg neppe det blir aktuelt å legge noe særlig mer enn drøye tre tusenlapper på bordet.

 

Ser at f.eks. HP ProCurve Switch 1810G-24 har fått hederlig omtale hos komplett (dog av kun én bruker), og den ligger jo rundt det jeg ser for meg som makspris, og den har også en storebror som heter HP Switch V1910-24G. Er vi enige i at disse to er mye bedre valg enn en TP-LINK TL-SG1024D 24p som koster under det halve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser forresten at Komplett er ganske mye dyrere enn mange av de andre nettsjappene på de aktuelle modellene, så bestillingen blir nok gjort et annet sted.

 

Prisforskjellene på samme produkt kan være ganske ekstreme, så anbefalingen til andre i samme båt er å ofre noen minutter i prisguiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...