Mikkel™ Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hei! Jeg klarte å få spylerslangen min knekt i 30 minus på Røros for noen uker siden. Nå er det jo så klart plussgrader og drittføre her i Nord-Trøndelag og jeg må stoppe nesten hver femte kilometer for å vaske ren ruta manuelt. Dette er jo ikke særlig bra, men hvordan får jeg best mulig lappet det så det holder en stund? Funker det å bruke en krympeslange med en liten dært kontaktlim i hver ende oppfulgt med gaffateip? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hva med å bytte hele slangen? Koster hele 40kr på f.eks biltema, og det er gjerne ikke store jobben å bytte den. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Vel, jeg er ikke sørlig bilkyndig. Det å ta ut hele tanken, ta av foringa på panseret, koble fra dysene også trekke hele slangen blir for mye for meg. Dessuten er planen å gjøre det når det blir mer våraktig. Nå er det kun snakk om en midlertidig løsning. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Bruk 3 cm med bremserør Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Bare bremserøret? Bremserør med gaffateip? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Kansje ta en liten bit bremserør eller lignende, og tre slangen på den med litt lim. Deretter teipe godt rundt og sette på slangeklemmer på hver side. Skulle bli bra tett det, er vel iallefall en midlertidig løsning. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Tror dere krympeslange+ kontaktlim og foring med gaffateip i etterkant kan være en like god løsning da? Hele greia er det at om det ikke er fiksa til i mårra så må jeg ta toget til jobb Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Skal du bruke krympeslange, må du vel løsne slangen i den ene enden allikevel, så da er det vel like greit å bytte den mens du er i gang? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Skal du bruke krympeslange, må du vel løsne slangen i den ene enden allikevel, så da er det vel like greit å bytte den mens du er i gang? Han må jo ikke det om den er knekt... Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Slangen er allerede knekt i 2. Den er adskilt fra tanken og dysene. Let me illustrate: Den knakk på tvers da spylevæska hadde spekt og jeg åpna panseret for å peile olja før jeg skulle kjøre 40 mil i 30 minus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Skal du bruke krympeslange, må du vel løsne slangen i den ene enden allikevel, så da er det vel like greit å bytte den mens du er i gang? Han må jo ikke det om den er knekt... Selvfølgelig må han jo ikke det, glemte det Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Skal prøve dette etter jobb i dag: 10CM krympeslange Kontaktlim i endene Rette ut bruddområde og etterfore med gaffa teip. Skal bruke kontaktlim for rørlegger oppgaver. Samt prøve å feste de to endene av slangen så nærme hverandre som mulig for å unngå lekkasje. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Fant ut nå at slangen er på 5MM i Diameter heleveien (3MM innerdiameter). Så da satser jeg på 9.5 MM krympeslange og kontaktlim. Knekket er ganske rent fra før så dette kan love bra. Kommer uansett til å bytte den til våren. Skal og fylle på med spyleveske som tåler ned til 30 minus ... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Skal og fylle på med spyleveske som tåler ned til 30 minus ... Finns det? I såfall er jeg interessert i hvilket merke det er (hvis du kommer over noe sånt da) Var innom Shell, den holdt til -15 men det må bare være teoretisk, kommer ikke en dråpe selv om temp er litt under. Noen som vet om det evt. finnes noe hokus-pokus stoff man kan forsterke spylevæesken med? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg har kjølevæske jeg kjøpte på rema som går ned til -25 for ett år siden. Men jeg lette ikke etter noe nå. on another note: Selvmekken funka! Ble pittelitt dårlig liming i slangen som kommer ut av panseret så er en minimal lekkasje som jeg skal rette på når jeg kommer hjem til jul og får ly i garasjen. Føler meg som macgyver der jeg sto med diverse stasj fra clasern til 111 kroner . Blir uansett byttet til komplett slange når sommeren kommer, så nå gleder jeg meg bare til jeg får LED stripene og Xenon kittet i posten Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Noen som vet om det evt. finnes noe hokus-pokus stoff man kan forsterke spylevæesken med? Bland inn sprit! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Har ei flaske cognac stående, men blir vel litt for flotters det Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Det blir alle tiders! Bare å ta seg en knert på jobber når du føler for det Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 hehe, og han med tiggekoppen utenfor ICA henger over frontruta å slikker i seg rester Men er vel såkallt teknisk sprit det tenkes på? Apotek eller fargehandel som selger? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvorfor ikke bare kjøpe spylevæskekonsentrat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå