Gå til innhold

Windows 7 - Problemer med stabilitet - 1000+ fonter er eneste fellesnevner

Anbefalte innlegg

Hei

Som mange kanskje vet, så kommer alle nye maskiner fra DELL nå med Windows 7.

Vi har i den forbindelsen fått ett problem vi ikke helt kan forklare, og jeg lurer derfor på om noen har vært borte i noe lignende:

Windows 7 ser ut til å henge seg helt (fryse) når brukerne kjører tekstredigeringsprogrammer som henter opp fonter fra Windows/fonts. Det er ingen fellesnevner for verken når eller om det skjer hver eneste gang programmene starter. Vi kjører en del tunge redigeringsprogrammer og er helt avhengig av å bruke alle 1000+ fontene som kjører i de forskjellige miljøene. Den eneste fellesnevneren jeg har klart å komme opp med i de forskjellige brukermiljøene som finnes her er at maskinene har ett stort antall fonter.

Det er selvfølgelig mulig å gå til innkjøp av fonthåndteringsverktøy og muligens unngå problemet, men før vi prøver dette så lurer jeg på om noen har tips eller erfaringer med lignende problemer.

Takker for all hjelp!

Mvh

-Mreinha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer.

Vi sliter med alt fra Word til quark (for de som vet hva det er). Det er heller ikke noe system i hvilke versjoner brukerne kjører.

Eneste fellesnevneren jeg finner er Windows 7 og en haug med fonter. Finner veldig lite om det på google, men nå vil jeg tro at dette er ett relativt sært problem.

Så setter stor pris på alle teorier og tips folk måtte ha!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

vel maskinen å jo bruke utulig lang tid på å laste fontene inn i minnet. Kanskje derfor det virker som om maskinen fryser.

Kanskje dere bør vurdere å kun gå over til truetype fonter..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...