ignoreme Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hei Som mange kanskje vet, så kommer alle nye maskiner fra DELL nå med Windows 7. Vi har i den forbindelsen fått ett problem vi ikke helt kan forklare, og jeg lurer derfor på om noen har vært borte i noe lignende: Windows 7 ser ut til å henge seg helt (fryse) når brukerne kjører tekstredigeringsprogrammer som henter opp fonter fra Windows/fonts. Det er ingen fellesnevner for verken når eller om det skjer hver eneste gang programmene starter. Vi kjører en del tunge redigeringsprogrammer og er helt avhengig av å bruke alle 1000+ fontene som kjører i de forskjellige miljøene. Den eneste fellesnevneren jeg har klart å komme opp med i de forskjellige brukermiljøene som finnes her er at maskinene har ett stort antall fonter. Det er selvfølgelig mulig å gå til innkjøp av fonthåndteringsverktøy og muligens unngå problemet, men før vi prøver dette så lurer jeg på om noen har tips eller erfaringer med lignende problemer. Takker for all hjelp! Mvh -Mreinha Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Vil det si at det ikke er det samme redigeringsprogrammet som brukes på alle maskinene som har problemet? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Det stemmer. Vi sliter med alt fra Word til quark (for de som vet hva det er). Det er heller ikke noe system i hvilke versjoner brukerne kjører. Eneste fellesnevneren jeg finner er Windows 7 og en haug med fonter. Finner veldig lite om det på google, men nå vil jeg tro at dette er ett relativt sært problem. Så setter stor pris på alle teorier og tips folk måtte ha! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 På hvilken måte utarter feilen seg. Er det blåskjerm? Er det de samme feilkodene som går igjen og isåfall hvilken? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Det glemte jeg selvfølgelig å nevne; Maskinene fryser helt. De henger seg og det må en fysisk omstart til for å løse problemet. Hendelselisten viser ingen feil og jeg finner ingen konkrete feilmeldinger i loggene fra fks quark. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Da må du kanskje labbe litt, sette opp noen VM med Win7 og se om du klarer å gjenskape problemet, for å få noen hint om hvor problemet ligger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 vel maskinen å jo bruke utulig lang tid på å laste fontene inn i minnet. Kanskje derfor det virker som om maskinen fryser. Kanskje dere bør vurdere å kun gå over til truetype fonter.. Lenke til kommentar
myrke10 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 opprett en sak med microsoft support. det koster bare ca 2500 kroner uansett hvor mange timer de bruker, og er det en bug så får du den gratis. tlf 23500777 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå