petterpann Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Har fått et relativt godt tilbud. Bilen har gått 70000 km, har servicehefte og bare 1 eier. 25000 kr skal de ha for bilen, men er denne brukbar? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Har fått et relativt godt tilbud. Bilen har gått 70000 km, har servicehefte og bare 1 eier. 25000 kr skal de ha for bilen, men er denne brukbar? Hadde en slik som første bil, bare min hadde gått 210 000 da jeg kjøpte den (for 25 000). Er ikke av bilen som ruster mest pga galvanisert karosseri, men det kan forekomme, spesielt i hjulbuer i mitt tilfellet. Ellers så slet jeg litt med eksoslekkasjer + fremre eksosrør røyk i det bevegelige leddet. Sistnevnte var det dyreste som skjedde med bilen i mitt eie, 2700 for røret (gjorde jobben selv). Ellers slett jeg litt med olje lekkasje fra ukjent plass og masse småplukk (typisk skruer og bolter som måtte byttes ut). Kan virke ut som en del, men så var nok ikke min et prakteksemplar heller. Det at bilen har gått så lite hos 1 eier er uansett på godt og vondt. Bilen kan være relativt daukjørt og vist du har en litt for hard start med den kan f.eks. toppakningen ryke. Er du veldig usikker på bilens stand, så tar du uansett en Naf Kjøpstest. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det du burde skjekke er servicer osv, lekasjer og lignende. En bil som har gått 200 tusen kan være i bedre stand en en som har godt 70 tusen alt etter service og behandling. Om du har lite peiling på bil så annbefaler jeg en naf test, men uansett virker jo dette som ett ganske greit kjøp. Lenke til kommentar
DoNotCoverMyComputerFan Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) denna er nok ikke noe å satse på. skjønner ikke at det kan kalles for bil, sorry! det er en skikkelig mormor bil. bilen på bilde er Opel ascona b 1.8. 126 hk 15 tusen Endret 8. desember 2010 av DoNotCoverMyComputerFan Lenke til kommentar
Rytters Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 denna er nok ikke noe å satse på. skjønner ikke at det kan kalles for bil, sorry! det er en skikkelig mormor bil. bilen på bilde er Opel ascona b 1.8. 126 hk 15 tusen Opel???????????? hva er feilen med deg.???????? det er en bil som gjelder og det er Golf tdi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 det er en skikkelig mormor bil. Heller en mormor bil enn en bil som er lik gammel som mormor. Rytters, du fikk ikke plass til et til spørsmålstegn? Lenke til kommentar
DoNotCoverMyComputerFan Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 denna er nok ikke noe å satse på. skjønner ikke at det kan kalles for bil, sorry! det er en skikkelig mormor bil. bilen på bilde er Opel ascona b 1.8. 126 hk 15 tusen Opel???????????? hva er feilen med deg.???????? det er en bil som gjelder og det er Golf tdi. ikke dårlig den hell da! men en Renalt Megane, nei takk! er mye anna jeg heller ville ha kjøpt før det! Lenke til kommentar
Rytters Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 det er en skikkelig mormor bil. Heller en mormor bil enn en bil som er lik gammel som mormor. Rytters, du fikk ikke plass til et til spørsmålstegn? joda. Lenke til kommentar
DoNotCoverMyComputerFan Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 det er en skikkelig mormor bil. Heller en mormor bil enn en bil som er lik gammel som mormor. Rytters, du fikk ikke plass til et til spørsmålstegn? kommer jo litt ann på hvor gammel kjøperen er. om han vil ha noe å leke med eller en bil han kan gni bort på esso for en kopp kaffe Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ikke kjøp! En kamerat hadde en sånn med bensinmotor. Han kjøpte den når den var ganske ny. Alt mulig røk på den bilen som dynamo, hjullager, elektrisk. Fyren var helt oppgitt. Lenke til kommentar
NancyRude Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Enig med Luske_Ludvig. Hold deg unna! Hadde en 98-modell megane i noen måneder tidligere i år, og det er uten tvil den største drittbilen jeg noensinne har eid. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Har dårlig erfaringer jeg også med franske biler... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Som dere ser så hadde jeg en del klatt med min franske bil, men vil ikke tro at du vil få noe mindre problem enn standard ungdomstralle, f.eks. i helt kjørt Golf 3, 3-serie o.l (tysk). Sikkreste er nok japanske biler, men det finnes også feller her, blandt annet er det stor forskjell på Civicene, fra eier til eier. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) En 15 år gammel bil vil aldri være problemfri. Dersom noen påstår at en bil er problemfri, så er det bare pga en annen definisjon på hva et problem er. Jeg tviler på at dette er en dårlig bil. Den hører til en generasjon av Renaulter som generelt sett er lite trøbbel med. Sansynligvis er den også mer eller mindre rustfri. I tillegg viser det at nåværende eier har beholdt den i 15 år at den ikke har vært en problembil. Endret 9. desember 2010 av gxi Lenke til kommentar
trra Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Da kan man like godt si at det er en møkka bil siden den kun har klart å kjøre 70.000km på 15 år. Er nok av folk som beholder møkkabiler lenge da de bruker så mye penger på de at de ikke har råd til å bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå