coffein Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvor får man fatt på ekstra filmadapter til Canoscan? Og finnes det til andre formater enn 35mm og 120? Jeg har endel negativer i uvanlige filmformater.... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Lysåpningen er ikke den samme for de forskjellige modellene av scannere. Scannere som tar negativer må sende lys gjennom negativene, dermed er størrelsen på lyskilden i dekselet avgjørende for hvilke negativformater som kan håndteres. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Hvor får man fatt på ekstra filmadapter til Canoscan? Og finnes det til andre formater enn 35mm og 120? Jeg har endel negativer i uvanlige filmformater.... Du kan jo prøve å lage en selv! Her er en jeg laget til CanoScan 8600F for å scanne glassplater på 90x100 mm. To stykker kartong med passende åpninger som er limt sammen: bilde Original Canon-adapter til høyre...! Endret 8. desember 2010 av BIGG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå