Gå til innhold

Bestille riktig versjon av Windows 7. trenger rask tilbakemelding

odri1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Skal til å bestille Windows 7 til min pc, men sliter så finne riktig, i det hele tatt se forskjellen på pakkene.

3 alternativ:

Alternativ 1

Alternativ 2

Alternativ 3

Jeg har idag orginalt Windows Vista Home Premium x64

De to første pakkene er bare oppgraderingspakker.

Den siste er en OEM lisens, som av teksten blir låst mot ditt hovedkort.

Vil heller anbefale en "Retail" versjon:

Sjekk link!

Men OEM vil også fungere veldig fint! :)

Lenke til kommentar

Problemet med oppgraderingspakke er at hvis du noen gang må formattere eller bytte harddisken med windows på, er du borked. Siden den ikke er full install.

Nei. Det er ingen problem å installere oppgradering på en tom disk. Med WIn7 er det lettere enn noensinne.

Lenke til kommentar

Problemet med oppgraderingspakke er at hvis du noen gang må formattere eller bytte harddisken med windows på, er du borked. Siden den ikke er full install.

Det er bare tull, kun OEM versjonen det blir noe problemer med ang dette.

Alt som skal til er en liten endring i registret, så kan du installere oppgraderingsversjonen på en hver pc:

http://samfunn.myhken.com/?p=939

Men siden trådstarter ikke har tatt seg tiden til å lese sticky tråden her i forumet, så kan han kun skylde på seg selv når han har brukt masse penger på noe helt unødvendig.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er mye som er forandret mellom Win XP og Win 7. Jeg gikk vel igjennom 3 hovedkort i tiden fra 2005, da jeg kjøpte PC, med XP oem versjon, til jeg gikk over til Win 7 i fjor høst. Kun en gang fungerte ikke aktiveringa, og da ringte jeg MS, og de ordnet det på minuttet.

Lenke til kommentar

Og ser du på det med ett 5 års perspektiv får du trolig aktivert en Win7 OEM plate på tre ulike maskiner også, men man vet aldri, og det er så kjipt om man da blir skuffet om det ikke går, og man må kjøpe en ny lisens.

Min erfaring er at dataene om hvilket hovedkort en lisens er aktivert på blir "borte" etter 90 dager, så etter det kan du aktivere den på en annen pc.

Men det er kun min erfaring, og vet ikke hvor mange ganger det funker, eller om det kun har vært tilfeldigheter for min del.

Det sikreste er derfor å si at en OEM lisens er låst mot hovedkortet, da kan man i alle fall ikke ta feil. Får man aktivert den på en annen pc er det en bonus, ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at dataene om hvilket hovedkort en lisens er aktivert på blir "borte" etter 90 dager, så etter det kan du aktivere den på en annen pc.

Men det er kun min erfaring, og vet ikke hvor mange ganger det funker, eller om det kun har vært tilfeldigheter for min del.

Jeg tror du er inne på noe der. Den gangen jeg måtte ringe MS Support, slet jeg med PC'n og innstallerte Windows XP på to forskjellige hovedkort, med et par dagers mellomrom.

Jeg kjøpte oem-versjon av Win 7 Ultimate også, men jeg ser at pris for retail ikke er så gal. 6-700 kroners forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...