Cerb89 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Driveren til skjermkortet kræsjer ofte under spilling og gir meg følgene feimelding. Får bare en hvit eller svart bakgrunn i spillet og det står bare "not responding". Kan starte spillet igjen umiddelbart etter jeg har fått avsluttet og fått vekk feilmeldingen, men den kommer tilbake. Skjermkortet det gjelder er et Inno3D GeForce 8800GT 512MB på Windows 7 Ultimate 32 bits versjon. Har prøvd å reinstallere og oppdatere driveren både via Windows update og lastet ned nyeste driveren manuelt. Har også prøvd system restore tilbake til da alt fungerte fint. Forsatt samme problem. I tillegg har Windows knappen sluttet å fungere. Trykker jeg den ned skjer det ingenting, prøver jeg den i kombinasjon med for eksempel win+r, win+e eller win+l så skjer kommer bare bokstaven jeg trykket i tillegg til Windows knappen. Har prøvd å koble til tastaturet til forskjellige USB-porter uten at det hjelper. Begge problemene har oppstått siste par dagene. Noen som har forsalg eller idéer til løsning av noen av problemene? Og om problemet ligger i hardware eller software? Takk på forhånd Endret 7. desember 2010 av Cerb89 Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Hvilken versjon av driveren lastet du ned? Fant vertfall, http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-32bit-260.99-whql-driver.html?CMP=AFC-Z0G543410035. Prøv den. Kan eventuelt prøve system-recovery. Still den tilbake i tid, til da PC'n funket, så oppdaterer du driveren på nytt. Prøv også å se om du finner drivern til tastaturet ditt. Endret 7. desember 2010 av Gumpen Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Testet driveren du linket og oppdaterte driveren for tastaturet, men forsatt samme problem dessverre. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Har du kjørt system-recovery da? Kan hende det hjelper. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Tok å restroret tilbake til lørdagen som var da mener jeg å huske at alt var ok, kunne jo prøvd enda litt tilbake for å være sikker. Windows knappen har ikke vært noe problem før i dag, så litt usikker på hva det skyldes. :/ Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Si ifra om du får det til å funke da:) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg tror du kan få samme feil ved feil på skjermkortet fra f.eks. varme også - ikke bare defekte drivere (som burde kunne utelukkes ved å prøve et par forskjellige versjoner). Verdt å undersøke at ikke det er noe galt med kjøler, slik som at viften har stoppet eller lignende. Ellers kan det også være å annbefale å bruke et av disse driver-cleaner programmene som rensker alle videokort drivere du har på systemet helt vekk - før du resintallerer oppdaterte drivere. Mulig du kan fjerne noe gammelt grums da som kan lage et slikt problem - dog jeg bare spekulerer. -Stigma Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Kan jo være verdt å nevne at 8-serien har hatt en uvane å dø etter et par år, om dette plutselig startet kan det godt være at kortet synger på siste vers. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Begynner også å tenke mer mot hardware feil nå etter jeg har testet litt forskjellige drivere og system restore og greier. :/ Noen som har et forslag til et eventuelt erstattende skjermkort? I ca samme prisklasse Noen andre idéer med Windows tastene mine? Takk så langt for svar Endret 8. desember 2010 av Cerb89 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Dersom du har kvittering er det fortsatt reklamasjonsrett på skjermkortet. For å utelukke driverfeil hadde jeg kjørt på en ren installasjon av windows for å se om det fortsatte å skje, og om det gjør det, returner kortet til butikk. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Det er kjøpt på nett, tror jeg skal klare å oppdrive en kvittering. Skjermkortet er vel en 3-4 år kanskje, vet ikke hvor lenge den reklamasjonsretten holder? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 5 års reklamasjonsrett, kortet er maks 3 år gammelt, så det er nok ikke noe problem. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Okey, takk! Skal se om jeg kan finne en kvittering da. Noen andre forslag om Windows tasten? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Okey, takk! Skal se om jeg kan finne en kvittering da. Noen andre forslag om Windows tasten? Bare at det sansynligvis ikke er relater til skjermkortproblemet. Sjekk tastaturinstallingene dine i kontrollpanelet naturligvis, men ellers kommer jeg ikke på noen veldig vanlig årsak for det problemet. -Stigma Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 5 års reklamasjonsrett, kortet er maks 3 år gammelt, så det er nok ikke noe problem. Eneste ulempen nå er at nettbutikken ikke lenger eksisterer. Da må jeg vel kjøpe meg et nytt kort da. Bare at det sansynligvis ikke er relater til skjermkortproblemet. Sjekk tastaturinstallingene dine i kontrollpanelet naturligvis, men ellers kommer jeg ikke på noen veldig vanlig årsak for det problemet. -Stigma Det er nok ikke relatert til problemet med skjermkortet, men har sjekket det meste av tasteurinstillinger og slik ellers i Windows uten at jeg ser ut til å finne noe løsning. Takk for alle svar så langt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Du kan ta det mot importør også, men det er mer jobb, hvilken butikk var det? PCutstyr? Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Direkteshop.no, der jeg har ordrebekreftelsen fra. Går man til siden kommer det bare opp "This domain is parked with: domainshop", Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå