Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med driver til skjermkort og windows tast

Anbefalte innlegg

Driveren til skjermkortet kræsjer ofte under spilling og gir meg følgene feimelding. Får bare en hvit eller svart bakgrunn i spillet og det står bare "not responding". Kan starte spillet igjen umiddelbart etter jeg har fått avsluttet og fått vekk feilmeldingen, men den kommer tilbake.

w0w.png

Skjermkortet det gjelder er et Inno3D GeForce 8800GT 512MB på Windows 7 Ultimate 32 bits versjon. Har prøvd å reinstallere og oppdatere driveren både via Windows update og lastet ned nyeste driveren manuelt. Har også prøvd system restore tilbake til da alt fungerte fint.

Forsatt samme problem.

I tillegg har Windows knappen sluttet å fungere. Trykker jeg den ned skjer det ingenting, prøver jeg den i kombinasjon med for eksempel win+r, win+e eller win+l så skjer kommer bare bokstaven jeg trykket i tillegg til Windows knappen. Har prøvd å koble til tastaturet til forskjellige USB-porter uten at det hjelper.

Begge problemene har oppstått siste par dagene. Noen som har forsalg eller idéer til løsning av noen av problemene? Og om problemet ligger i hardware eller software?

Takk på forhånd :)

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon av driveren lastet du ned?

Fant vertfall, http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-32bit-260.99-whql-driver.html?CMP=AFC-Z0G543410035. Prøv den.

Kan eventuelt prøve system-recovery. Still den tilbake i tid, til da PC'n funket, så oppdaterer du driveren på nytt. Prøv også å se om du finner drivern til tastaturet ditt.

Endret av Gumpen
Lenke til kommentar

Jeg tror du kan få samme feil ved feil på skjermkortet fra f.eks. varme også - ikke bare defekte drivere (som burde kunne utelukkes ved å prøve et par forskjellige versjoner). Verdt å undersøke at ikke det er noe galt med kjøler, slik som at viften har stoppet eller lignende.

Ellers kan det også være å annbefale å bruke et av disse driver-cleaner programmene som rensker alle videokort drivere du har på systemet helt vekk - før du resintallerer oppdaterte drivere. Mulig du kan fjerne noe gammelt grums da som kan lage et slikt problem - dog jeg bare spekulerer.

-Stigma

Lenke til kommentar

Begynner også å tenke mer mot hardware feil nå etter jeg har testet litt forskjellige drivere og system restore og greier. :/ Noen som har et forslag til et eventuelt erstattende skjermkort? I ca samme prisklasse :)

Noen andre idéer med Windows tastene mine?

Takk så langt for svar :)

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar

Okey, takk! :)

Skal se om jeg kan finne en kvittering da.

Noen andre forslag om Windows tasten? :)

Bare at det sansynligvis ikke er relater til skjermkortproblemet.

Sjekk tastaturinstallingene dine i kontrollpanelet naturligvis, men ellers kommer jeg ikke på noen veldig vanlig årsak for det problemet.

-Stigma

Lenke til kommentar

5 års reklamasjonsrett, kortet er maks 3 år gammelt, så det er nok ikke noe problem.

Eneste ulempen nå er at nettbutikken ikke lenger eksisterer. :hrm: Da må jeg vel kjøpe meg et nytt kort da.

Bare at det sansynligvis ikke er relater til skjermkortproblemet.

Sjekk tastaturinstallingene dine i kontrollpanelet naturligvis, men ellers kommer jeg ikke på noen veldig vanlig årsak for det problemet.

-Stigma

Det er nok ikke relatert til problemet med skjermkortet, men har sjekket det meste av tasteurinstillinger og slik ellers i Windows uten at jeg ser ut til å finne noe løsning.

Takk for alle svar så langt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...