Gå til innhold

Trenger nytt skjermkort

Zander91

Anbefalte innlegg

Hei

Det gamle skjermkortet er nok på vei i graven nå (vifta bråker og gå i turbomodus når jeg slår på pc'n og når den ikke gjør det ved oppstart, så skjer det etter en liten stund når jeg ser på filmer/spiller spill), så jeg er nå på utkikk etter et nytt og bedre skjermkort. Det gamle kortet var en ATI Radeon HD 4600-series.

Bruker for det meste dataen til å spille og til en del After Effects, så jeg trenger altså et kort som kan takle After Effects og forsåvidt nyere spill (som Bad Company 2 og Black Ops) på grei grafikk. Det kortet jeg har nå tar BC2 på ganske lav grafikk nesten uten lagg og after effects helt greit. Det må ha VGA utgang.

Motherboard: Packard Bell BV Cuba MS-7301 (Socket 775)

CPU: Intel Pentium D945 Presler, 3.40 GHz*2

RAM: 2GB

Takk for svar :)

Endret av Zander91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVI er en mer brukt utgang enn VGA i disse dager. Det finnes jo en enkel brikke som du skrur på i DVI utgangen av skjermkortet og som deretter gjør den kompatibel med en VGA kabel og skjerm. Blir litt verre hvis du skal ha en direkte utgang, nå er jo kvaliteten på DVI også betraktelig bedre enn på en VGA utgang. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for et skjermkort som har DVI der du rett og slett bare kobler på en ekstern brikke i utgangen (se vedlagt bilde). Angående skjermkort så ville jeg nok gått for noe som det her;

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513139

post-225200-0-50828200-1291760645_thumb.jpg

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

DVI er en mer brukt utgang enn VGA i disse dager. Det finnes jo en enkel brikke som du skrur på i DVI utgangen av skjermkortet og som deretter gjør den kompatibel med en VGA kabel og skjerm. Blir litt verre hvis du skal ha en direkte utgang, nå er jo kvaliteten på DVI også betraktelig bedre enn på en VGA utgang. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for et skjermkort som har DVI der du rett og slett bare kobler på en ekstern brikke i utgangen (se vedlagt bilde). Angående skjermkort så ville jeg nok gått for noe som det her;

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513139

post-225200-0-50828200-1291760645_thumb.jpg

Okey, takk :)

Hvor stor er egentlig forskjellen mellom dette og mitt gamle kort?

Lenke til kommentar

Du vil nok få en merkbar forandring. Har jo litt å si på hele systemet, prosessor osv. hvordan helhetsinntrykket blir, men du vil garantert merke forskjell fra ditt tidligere skjermkort. Kan ikke si noe helt konkret mtp. at jeg ikke vet hva slags skjermkort du hadde fra før.

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...