JuWel Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei hei:) Jeg har meget lyst til å oppgradere dataen vi har hjemme. Det er bare meg og mine foreldre og jeg er snart ferdig på videregående så mine foreldre setter ikke av de største summene på denne oppgraderingen. Jeg kjøpte nylig en modulær 650 watts sapphire silent PSU, og regner dermed at det kan gjøres noen oppgraderinger på oppsettet mitt. Det jeg letter etter og har lagt inn i listen nedenfor er Skjermkort, hovedkort, ram og CPU. Mitt nåværende oppsett er: Gigabyte nforce hovedkort socket 939 m støtte for ddr-400 ram 3 gb ddr-400 ram Nvidia gForce 7800 gtx+ AMD athlon 2.4 Ghz 650 W sapphire PSu 250 gb Sata harddisk Som sagt, ikke legg dere for mye opp i dette oppsettet, det skal byttes ut uansett, bortsett fra harddisk og PSU, DVD-drive og kabinett:) Handlelisten min er: https://prisguiden.no/profil/lister/121117 Jeg lurer på om skjermkortet er verdt noe for de spillene som er ute nå, eksempelvis COD BO og SC2, eller om jeg muligens kunne hoppe ned på et HD 4890/-70 eller noe i den veien. Lurer også selvfølgelig om dette passer, om CPU passer til hovedkort og om ramen er god, og om PSU vil klare og kjøre dette:) På forhånd Tusen Takk! og håper ikke dette ble altfor mye tekst:P Lenke til kommentar
Covi Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Ville gått for en intel i5-760 quad core prosessor, og et AMD 6870 grafikk kort. Du betaler 100,- (+/- litt) for i5-760. Mens 6870 er ca 600,- billigere enn 5870, men yter nesten akkurat like mye. Da har du spart ca 500,- som du da kan kjøpe en god CPU kjøler og overclocke prosessoren, eller bruke det på noe annet:) Kanskje en ny og større hardisk, en SSD osv:) Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Skjermkortet ville jeg byttet med et 6870, yter 5-10% mindre, men koster 1700-1800kr og bruker mindre strøm. Eventuelt kan du vente litt til ati slipper sin 69** serie, skal komme iløpet av desember. Da får du bedre ytelse til samme pris. Endret 7. desember 2010 av trra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå