NevroMance Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei. Har satt opp en mediaserver i Linux, som fungerer helt fint med PS3. Problemet er at jeg bor på studentby, og dermed har ganske mange andre på samme nettet. Det som da skjer er at PS3'en min finner masse mediaservere, og viser bare noen av de. Og ofte blir da ikke min med blant de den finner, og jeg må søke etter mediaservere flere ganger før min kommer opp. Er det noen mulighet å alltid få frem min mediaserver på? Gjerne også fjerne alle de andre, da jeg ikke har noen interesse av de. Kanskje en måte å presisere mediaserverne PS3'en min skal lete etter? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er dessverre ikke noen måte å begrense hvilke mediaservere som dukker opp på PS3. Han ser alle sammen som er på samme sub-nett som seg selv. Jeg ville ha satt opp Linux boksen og PS3'en på et eget sub-nett. Det er enkelt å sette opp flere ip-adresser for et nettverkskort i Linux. Så Deretter må du sette en fast ip-adresse på PS3'en. Den vanskelige dele vil være å samtidi få PS3'en til å være online, da må den sette opp Linux-boxen som gateway og do må legge inn litt routing i Linux. Og du vil risikere å få NAT3 og kanskje noen problemer med online-multiplayer. ( I slike tilfeller kan man også skifte tilbake vanlig nettverksoppsett på PS3.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå