Triplejack Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei Jeg har akkurat kjøpt en dell xps 15 laptop, men føler at det følger med mye drit jeg ikke trenger og det tar tid å boote opp pcen. En annen ting jeg ikke liker er dette nvidea optimus, jeg trenger ikke automatisk switching. 80% av tiden trenger jeg ikke nvidea-kortet mitt, og jeg er aldri sikker på om kortet er på eller ikke når jeg spiller. Hadde likt å kontrolere dette selv. Kan jeg laste ned en windows-plate fra nettet og bruke den lisensen som står under pcen min, hvis jeg laster ned en home premium versjon, i og med at det var det som fulgte med. Kan jeg også skru av dette automatiske switchinga etter dette? Bare instalere driverne hver for seg? Føler jeg har så lite kontroll for øyeblikker :/ Alle svar mottas med takk Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Dumt å laste ned noe fra nett, å risikere å få inn masse uønsket på pcene når du faktisk har gyldig lisens. Hvorfor ikke bare ta deg tiden å avinstallere alt du ikke trenger? om ikke, se om noen du kjenner har en Win7 plate du kan låne. Men nøkkelen under pcen er en COA OEM nøkkel, som er låst til Dell pcer. Så du vil trolig slite å få installert noe annet enn Dell sin Win7 versjon, og om du får installert noe annet, så må du uansett ringe inn til MS for å aktivere den nøkkelen. Så det er en risiko å ta. Da jeg fikk min Acer pc tidligere i år, satt jeg meg ned et par timer og avinstallerte det jeg ikke trengte, installerte det jeg trengte, og så tok en backup med Acronis True Image når jeg var ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå