Gå til innhold

Får ikke kobblet til universalkontrollen til TVen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt en universalkontroll til TVen min PGA den som følte med er ødelagt. Men tinge ner at jeg får ikke koblet den til, jeg har sett 1000 ganger gjennom bruksanvisningen etter den 4i43sifre goden du skal ha (****)

Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har kjøpt en universalkontroll til TVen min PGA den som følte med er ødelagt. Men tinge ner at jeg får ikke koblet den til, jeg har sett 1000 ganger gjennom bruksanvisningen etter den 4i43sifre goden du skal ha (****)

Har du lit flere opplysninger om hvilken kontroll det er.

slik jeg har forstått det så er det av den typen der du skal taste inn en kode tilsvarende merke og eventuelt modell fra en liste bak i bruksanvisningen .ofte så er det lagt opp slik at man man må prøve forskjellige koder da det er listet opp fler koder under hvert merke i bruksanvisningen. altså ingen kodeliste til hver enkelt modell .

problemet er ofte at kodene ikke dekker alle funksjonene uanset hvor mye man prøver .

det som er bedre er å skaffe seg en universal fjernkontroll som kan programmeres med en pc med egen programvare .

her er logitech Harmony den mest kjente.

Nå er det slik at noen andre også har begynt å kopiere den.

bl.a.. philips.

jeg har selv Harmony 555 og vil anbefale en av harmony modellene .

Det kan i hvertfall erstatte en eller flere originale fjernkontroll 99%.

den siste manglende prosenten er der fordi at tingen ikke funger helt på samme måten som original kontrollen men man kan likevel få til alle funksjonene.

bonusen er at man kan lage sien egen aktiviteter som utføres kuen med noen få taste trykk .

hjemme siden til logitch. du kommer til en side med oversikt over fjernkontrollene

Lenke til kommentar

Det er en som jeg kjøpte på Europris til en TV (JWS) som jeg også fikk fra Eropris. Men som sagt, jeg aner ikke hva koden er, det står og i bruksanvisningen at du skal taste inn 4siffer kode..

Har du lit flere opplysninger om hvilken kontroll det er.

slik jeg har forstått det så er det av den typen der du skal taste inn en kode tilsvarende merke og eventuelt modell fra en liste bak i bruksanvisningen .ofte så er det lagt opp slik at man man må prøve forskjellige koder da det er listet opp fler koder under hvert merke i bruksanvisningen. altså ingen kodeliste til hver enkelt modell .

problemet er ofte at kodene ikke dekker alle funksjonene uanset hvor mye man prøver .

det som er bedre er å skaffe seg en universal fjernkontroll som kan programmeres med en pc med egen programvare .

her er logitech Harmony den mest kjente.

Nå er det slik at noen andre også har begynt å kopiere den.

bl.a.. philips.

jeg har selv Harmony 555 og vil anbefale en av harmony modellene .

Det kan i hvertfall erstatte en eller flere originale fjernkontroll 99%.

den siste manglende prosenten er der fordi at tingen ikke funger helt på samme måten som original kontrollen men man kan likevel få til alle funksjonene.

bonusen er at man kan lage sien egen aktiviteter som utføres kuen med noen få taste trykk .

hjemme siden til logitch. du kommer til en side med oversikt over fjernkontrollene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...