Gå til innhold

HTC Desire, HD eller Z?

Lotzen

Anbefalte innlegg

Sitter her i full fortvilelse. Har lest svært mange tester og reviews rundt om på nettet, men har ikkje blitt noke smartere. Klarer virkelig ikkje å bestemme meg om eg skal ha meg Desire HD eller Z. Virkar herlig med et qwerty tastatur, men er også veldig nysgjerrig på HD telefonen. Det eg frykter med HD'en er at den blir litt stor, også lest at Z skal vere tung, men har prøvd den og synes den var veldig akseptabel. Av det eg har prøvd a Z'en var den svært lovande, og eg vart veldig glad i den, men har null erfaringar med HD'en, så eg veit ikkje ka eg går glipp av der. Noken som kan hjelpe en stakkars og forvirret gutt her med hvilken mobil han skal få seg til jul? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må du nesten bare prøve begge i en butikk eller noe :) Har bare prøvd HD'en og er VELDIG positiv til den. Den passer perfekt i lommer, med mindre du har pølseskinnbukser. Fantastisk god å holde i og, med litt vekt osv. Ser egentlig ikke en grunn til å ha et fysisk tastatur, men kommer helt an på hva du liker :)

Og som iHouse sier over her, den vanlige desire'en er også et alternativ om du klarer deg med litt mindre ytelse og muligens lengre ventetid på oppdateringer i framtiden. Bare husk på at du ikke får muligheten til å bruke htcsense.com om du velger denne. :ohmy:

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg ikke nyeste i forhold til hverandre. Jeg tenkte mer at Desire HD og Z er noe av det nyeste (både fra HTC og mobilverden). Men at de er like råe blir feil å si. HD har 1000 Mhz CPU og 768MB Ram, mens Z har 800 Mhz og 512MB. HD har også bedre kamera.

Endret av iHouse
Lenke til kommentar

Ja, men pass på at du ikke kjøper en som er låst til operatør.

En annen ting er at man bruker litt forskjellige nett i USA. Noen av operatørene bruker samme type nett som i europa/Norge, men det er også noen som bruker en helt annen type hvor du da må ha en telefon som støtter det. Mener å huske at det var slik i USA iallefall. AT&T bruker blant annet samme som vi bruker i Norge.

Lenke til kommentar

HD er vel hakket dyrere generelt..?

Har du prøvd begge?

Den store forskjellen en bør tenke på er selvsagt om en trenger tastaturet. Jeg har funnet et minus på hver av dem (det finnes jo flere, men det var kanskje dette som skuffet meg mest ved disse). Desire HD: Syntes skjermen er for blass. Litt for lite farger. Begge har samme type skjerm (Super-LCD), men pga størrelse så virket HDen litt mer blass. Desire Z: Tastaturet/byggekvaliteten skuffer. Det er litt lite, og mekanismen virker litt... ja ikke solid.

Lenke til kommentar

HD er vel hakket dyrere generelt..?

Har du prøvd begge?

Den store forskjellen en bør tenke på er selvsagt om en trenger tastaturet. Jeg har funnet et minus på hver av dem (det finnes jo flere, men det var kanskje dette som skuffet meg mest ved disse). Desire HD: Syntes skjermen er for blass. Litt for lite farger. Begge har samme type skjerm (Super-LCD), men pga størrelse så virket HDen litt mer blass. Desire Z: Tastaturet/byggekvaliteten skuffer. Det er litt lite, og mekanismen virker litt... ja ikke solid.

Med abonnomentet jeg skal ha så blir HD billigere enn Z (pris-forskjell på 600,-).

Z har veldig grei størrelse, og tykkelsen gjør meg ikke noe, tastaturet tror jeg er en vanesak.

HD er vel rett og slett for HD`en, og det med batteri-levetiden bekymrer litt, men igjen.. Det sies at HD skal ha "alt".

Lenke til kommentar

Ja, ok. Det er jo litt opp og ned med tanke på abonnement-priser, da det er kampanjer hele tiden. Men uten abo, så ligger HDen så vidt over Z på pris.

Jeg tror tyngden, størrelsen og tykkelsen på Desire Z, forøvrig HDen også, er noe man ikke trenger å tenke på. Det er vel ikke mange nå for tiden som dropper en telefon fordi den er for tung.

Men hva skal du bruke telefonen mest til? Blir det mye epost/meldinger? For å si det slik; kjøper du Z pga tastatur og det er pga du skriver "lange" meldinger en gang i blant så tror jeg du kanskje velger feil. Har hørt om en del som går i den fella, og aldri bruker tastaturet. Jeg har en iPhone 4, og får den i landskapsmodus og legger den på bordet... Hu hei hvor fort det går å skrive de lange meldingene! Og Desire HD har da en mye større skjerm.

Før du velger, anbefaler jeg uansett at du tar en titt på begge fysisk i en butikk. :)

Lenke til kommentar

Men hva skal du bruke telefonen mest til? Blir det mye epost/meldinger? For å si det slik; kjøper du Z pga tastatur og det er pga du skriver "lange" meldinger en gang i blant så tror jeg du kanskje velger feil. Har hørt om en del som går i den fella, og aldri bruker tastaturet. Jeg har en iPhone 4, og får den i landskapsmodus og legger den på bordet... Hu hei hvor fort det går å skrive de lange meldingene! Og Desire HD har da en mye større skjerm.

Før du velger, anbefaler jeg uansett at du tar en titt på begge fysisk i en butikk. :)

Jeg facebooker en del, og går mest i meldinger.

Har enda ikke skrevet så mye mail på iPhonen jeg har nå (3GS).

Så er det litt spilling.

Føler størrelsen på HD er litt stor, men den er veldig lekker.

Prøvde Z på Elkjøp i dag, og kikket på begge da jeg var en snarvisit i byen, men må nok tilbake og kikke og prøve litt mer, ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...