gxi Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Ville ikke brydd meg. Dersom dette er et problem er det ikke ditt problem, men enten de som selger dieselen eller de som har levert bilen. Det eneste er at det står nok i manualen at du ikke skal tømme tanken helt når det er lav temperatur. Kondensfjerner skal du ikke bruke på en ny bil. Diesel fryser ikke, men den blir tykkere i lav temperatur. Sjekket databladet Statoil har liggende, og det sier at avhengig av sesong tåler dieselen -11 eller -32 grader. Endret 7. desember 2010 av gxi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg bryr meg, fordi jeg har planer om å kjøre hjem igjen også. Derfor stiller jeg spørsmål nå, slik at jeg vet om det er noe jeg må tenke på. Men dersom jeg ikke trenger å gjøre noe er jo ingenting bedre. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Fant en artikkel fra ca. et år siden ang. temaet, og ganske riktig som du foreslår anbefales det å fylle opp tanken på en lokal stasjon for å være på den sikre siden: http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=586368 Endret 7. desember 2010 av gxi Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Onkelen min pleide å fylle litt bensin på tanken på sin Omega. Dette er sikkert 10 år siden. Fungerer trikset fortsatt? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Vinterdiesel skal vel holde seg fint opp til 30-40 kuldegrader, litt ettersom hvilken produsent du velger. Så fyller du tanken når du kommer frem, og i tillegg bruker motorvarmer, tviler jeg på at du vil møte på noen problemer. Bilen din er jo såpass ny at dieselfilter ikke bør by på noen problemer i år. Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 I forsvaret brukte vi F-34, flybensin på MB'ene. Det var da noen Mercendez Gelenderwagon GL 240, 2.4 diesel fra 80 tallet. F-34 inneholder (ifølge drivstoff anvarlig) diesel og paraffin. Det hjelper mot å starte i kulden. Nå snakker vi Bardufoss. Snø fra september til mai. Var der hele 2008. Bilene startet i minus 30-40, uten problem. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg var også i militæret der oppe. Nærmere sagt i Skjold (Holmen Leir, som er nedlagt nå) Jeg kjørte Hjullaster og Dumper samt andre diverse maskiner samt MB gelenderwagon midt på vinteren. Var F34 vi kjørte på og det skal sies at vi til tider hadde store problemer med å starte. Dette gjaldt alt av kjøretøy etter en natt stillestående i -25 til -40 grader. Det skal dog sies at det var en stund siden jeg var i millitæret og det var vel i 1997 jeg var der oppe. Diesel og veldig kald vinter hører ikke sammen mener nå jeg. (selv om F34 kanskje blir mer betegnet som parafin) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå