Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Noen som har sett gode priser på salt og strøsand?

Anbefalte innlegg

Det er holke i innkjørselen, og det trengs å strøes. Noen som har gode tips om bra tilbud på strøsand (strengt tatt grus, kantet) og grovsalt? Hittil har jeg brukt sand i relativt små poser fra Obs bygg, og firekilos saltposer fra Rema. Det funker, men det kan trenges mange poser i løpet av en vinter, så om noen har tips til rimelig store pakninger man selv kan frakte i privatbil til hyggelig pris, er jeg takknemlig.

Jeg bor i Tromsø, men landsdekkende tips på kjeder som er bra på strømidler, uansett om det er Europris-type butikker, dagligvarekjeder, bilrekvisita- eller byggevarekjeder eller noe helt annet kan sikkert være aktuelle for alle som leser forumet, uansett hvor i vinter-Norge de bor.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2-4 (singel, 2 til 4 mm, knust) koster rett under 200-lappen per tonn på de fleste knuseverk, men det er jo avhengig av har du har tilgang på henger, da.

Salt kan kjøpes i sekker de fleste steder der strøbilene henter salt, bare å følge etter en. Er usikker på prisen på salt, men MG-Kombi (magnesiumklorid) koster 3 200 per tonn (i 25 kg sekker). MG-Kombi kan brukes i temeraturer langt lavere enn hva salt kan, i tillegg ødelegger det ikke betong, så det kan brukes i betongtrapper og på beleggningssteiner. Egenvekten er også mye lavere, så det er ikke så tungt å jobbe med. Jeg vet som sagt ikke prisen på salt, men den er mye lavere enn hva magnesiumkloriden koster.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...