Ludvig86 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Heisann! Etter mye om-og-men og lesing og forhøring, så har jeg endelig gått til innkjøp av en iPhone 4. Første inntrykket er hvertfall veldig bra. Men jeg tenkte å ha tilgang til mailen min på telefonen, men det virket ikke som en enkel oppgave. Jeg har en mailadresse fra Tele 2, som ender med "c2i.net", og på PC'en min bruker jeg Thunderbird. Så til oppsettet: Når jeg klikker på Mail ikonet, så kommer der opp en del valg: Microsoft Exchange Mobile Me GMail Yahoo Aol og Annet Jeg velger da "Annet" siden jeg ikke har noen av de. Jeg blir bedt om "Navn, Adresse, Passord og Beskrivelse" Jeg skriver mitt navn, min mailadresse og skriver inn ett passord. Da får jeg opp valg om IMAP eller POP oppsett. Jeg velger POP siden det er det mailen min på maskinen har. Problemet er da resten av det jeg skal fylle ut. Hva skal stå under: Innkommende e-posttjener Vertsnavn Brukernavn Passord (allerede fyllt ut, mulig det jeg opprettet?) Utgående e-posttjener: (samme som over) Noen som kunne vert så snill og hjulpet meg med dette? Takker så meget! Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Fyll inn som du har på din pc. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg prøvde, men det gikk ikke. Under Innkommende e-posttjener Fyllte jeg inn følgende: Vertsnavn: popc.c2i.net Brukernavn: ( her brukte jeg konto ID'en som jeg har fått tildelt som er mc18****) Passord: Var allerede fyllt ut. Utgående e-posttjener Vertsnavn: mail.c2i.net Brukernavn og passord var valgfritt, så der skrev jeg ikke inn noe. Jeg klikker Neste og får opp en melding som sier: Kan ikke koble til med SSL Vil du prøve å konfigurere denne kontoen uten SSL? (Hva er SSL?) Jeg velger "ja" og telefonen står ett øyeblikk og verifiserer før jeg får opp en melding som sier: Kan ikke hente e-post Brukernavnet eller passordet for mail.c2i.net er feil. Men jeg har jo det sort på hvitt foran meg her. Akkurat samme oppsettet jeg brukte på maskinen...? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Det første jeg hadde gjort måtte bli å kontrollere at alt jeg skrev inn var riktig. Har du gjort dette? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg lette litt inne på kontoinnstillingene i Thunderbird, og fant ut at brukernavnet var begynnelsen på mailadressen min. Når jeg endret det, så fikk jeg opprettet kontoen, men jeg får hverken sendt eller mottatt mail. På papiret foran meg her står det: E-Postserver: popc.c2i.net SMTP-server: mail.c2i.net og det er de to jeg har brukt. Har prøvd å funnet hjelp på Tele2 sine nettsider, men der stod det veldig lite. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Du har ihvertfall en bokstav for mye i innkommende server (POP). Fra Tele2 sine uoversiklige sider: - Serveradresse for innkommende: pop.c2i.net - Serveradresse for utgående: smtp.tele2.no - Port for utgående post: 25 - Port for innkommende post: 110 Men de skriver også: Når du konfigurerer en e-postklient til å bruke POP3/IMAP4 og SMTP, krever Tele2 at SMTP Auth er satt for utgående port 587. Endret 7. desember 2010 av Mr D Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Vil du prøve å konfigurere denne kontoen uten SSL? (Hva er SSL?) Jeg velger "ja" og telefonen står ett øyeblikk og verifiserer før jeg får opp en melding som sier: Kan ikke hente e-post Spørsmålet om SSL skal du svare "nei" på. Tele2 bruker ikke SSL. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Takker så mye for svar Når jeg endrer innkommende til pop.c2i.net og utgående til mail.tele2.no får jeg opp følgende melding: SMTP-tjeneren <<mail.tele2.no>> svarer ikke. Kontroller nettverksforbindelsen og at du har skrevet inn riktig informasjon i feltet <<Utgående e-posttjener>> Samme gjelder for pop.c2i.net Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Du har ihvertfall en bokstav for mye i innkommende server (POP). Fra Tele2 sine uoversiklige sider: - Serveradresse for innkommende: pop.c2i.net - Serveradresse for utgående: smtp.tele2.no - Port for utgående post: 25 - Port for innkommende post: 110 Men de skriver også: Når du konfigurerer en e-postklient til å bruke POP3/IMAP4 og SMTP, krever Tele2 at SMTP Auth er satt for utgående port 587. Jeg kan bare sette port for e-posttjener. Hverken ut eller innkommende Lenke til kommentar
osmano Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Du har ihvertfall en bokstav for mye i innkommende server (POP). Fra Tele2 sine uoversiklige sider: - Serveradresse for innkommende: pop.c2i.net - Serveradresse for utgående: smtp.tele2.no - Port for utgående post: 25 - Port for innkommende post: 110 Men de skriver også: Når du konfigurerer en e-postklient til å bruke POP3/IMAP4 og SMTP, krever Tele2 at SMTP Auth er satt for utgående port 587. Jeg kan bare sette port for e-posttjener. Hverken ut eller innkommende Utgående serveradresse må stemme overens med det nettet du er på til en hver tid. Hvis du er på Tele 2 sitt nett er det riktig. Hvis du er koblet til Wifi fra Telenor for. eks. må du ha en annen utgående server (smtp.online.no) Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Men jeg vil kunne sjekke mailen når jeg er ute og reiser. Altså når jeg vil. Om jeg er hjemme eller i Spania. Det er ikke mulig det da? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Man kan fint bruke andre SMTP-tjenere på andre nett, hvis ikke det er blokket. Problemet her er garantert at innstillingene er feil. Du må ha riktige adresser, porter, SSL-innstilling, godkjenningstype, brukernavn og passord. Gå på Innstillinger -> Mail, kontakter, kalendere -> Tele2 kontoen du har opprettet -> Konto Da kan du stille inn SMTP-tjeneren under SMTP -> Primærtjener hvor du har valg over alle innstillingene som kan gjøres Innstillinger for innkommende tjener finner du under Avansert -> Innkommende innstillinger Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Informasjonen jeg har fra Tele2 er: E-postadresse: (min adresse) Konto-id: mc12**** Passord: ***-**-* (jeg regner med jeg skal ha med bindestrekene?) E-postserver: popc.c2i.net Midl.eposta: (konto-id'en)@popc.c2i.net SMTP-server: mail.c2i.net Registrert i katalog: Ja Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Slik ser menyen på telefonen ut: Når jeg klikker på mail-ikonet kommer dette opp. Og jeg velger da "Annet" Neste bilde ser slik ut: Jeg fyller da inn mitt navn, adresse, og passord. Så kommer dette bildet: Det er tydeligvis her jeg gjør noe feil. Men jeg vet ikke hva. Under "Vertsnavn" for innkommende e-post har jeg fyllt ut popc.c2i.net Og for utgående har jeg brukt mail.c2i.net. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Vertsnavn for innkommende skal være: pop.c2i.net http://www.tele2.no/kundeservice/1671.html Endret 8. desember 2010 av Newton Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Ok. For utgående da? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ok. For utgående da? Den finner du hvis du følger Newtons link. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 # Serveradresse for innkommende: pop.c2i.net (ved Tele2 mail, ellers din leverandørs adresse) # Serveradresse for utgående: smtp.tele2.no (Ved Tele2 mail ellers din leverandørs adresse) Ellers din leverandørs adresse...Hva menes med det? Vi har ikke Tele2 lenger, vi har gått over til fiberoptisk. Men stemmer det da at jeg skal bruke adressen til fiberleverandøren? Hva har de med telefonen min og Chess å gjøre? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) # Serveradresse for innkommende: pop.c2i.net (ved Tele2 mail, ellers din leverandørs adresse) # Serveradresse for utgående: smtp.tele2.no (Ved Tele2 mail ellers din leverandørs adresse) Ellers din leverandørs adresse...Hva menes med det? Vi har ikke Tele2 lenger, vi har gått over til fiberoptisk. Men stemmer det da at jeg skal bruke adressen til fiberleverandøren? Hva har de med telefonen min og Chess å gjøre? Hvis du er på ditt fiberoptiske nett med telefonen må du bruke utgående server for ditt nettoperatør. Du kan alltid ta imot mail på hvilket som helst nett men når du skal sende mail må du bruke riktig smtp-adresse som stemmer overen med nettet du er på. Endret 8. desember 2010 av osmano Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det kommer an på nettleverandøren din om de har blokket andre SMTP-tjenere. På nettene jeg er på til daglig (Canal Digital, NTNU, Get, Telenor) så trenger jeg ikke bruke leverandørens SMTP-tjener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå