fsx v1.1 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei har utstyr som er nytt men modem er 5 år gammelt også sliter vi med nettet detter ut så man må ta ut kontakte og vente litt modemet heter BILION og ruteren D-link og ruteren for telefon heter LINKYS det er bare modemet BILION som er 5 år gammelt også lurte jeg på om det kan være derfor vi ikke får stabilt nett? også lurte jeg på om man kan koble seg på ruteren og se hvem som bruker den? Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hei har utstyr som er nytt men modem er 5 år gammelt også sliter vi med nettet detter ut så man må ta ut kontakte og vente litt modemet heter BILION og ruteren D-link og ruteren for telefon heter LINKYS det er bare modemet BILION som er 5 år gammelt også lurte jeg på om det kan være derfor vi ikke får stabilt nett? også lurte jeg på om man kan koble seg på ruteren og se hvem som bruker den? Hvilken kontakt må man ta ut og sette inn igjen? Hvilken leverandør er det på BILION? Om ruteren står som DHCP server (deler ut IP-adresser), så vil du kunne se hvem som har fått adresser i alle fall! Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Hei har utstyr som er nytt men modem er 5 år gammelt også sliter vi med nettet detter ut så man må ta ut kontakte og vente litt modemet heter BILION og ruteren D-link og ruteren for telefon heter LINKYS det er bare modemet BILION som er 5 år gammelt også lurte jeg på om det kan være derfor vi ikke får stabilt nett? også lurte jeg på om man kan koble seg på ruteren og se hvem som bruker den? Modemet BILION er ASL eller hva det heter Hvilken kontakt må man ta ut og sette inn igjen? Hvilken leverandør er det på BILION? Om ruteren står som DHCP server (deler ut IP-adresser), så vil du kunne se hvem som har fått adresser i alle fall! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvilken nettleverandør har du? Hvordan er det koblet sammen? Sånn:? Modem - Router (D-link) - PC Modem - Router (D-link) - Adapter Linksys eller sånn Modem - adapter Linksys - D-link - PC La oss få nøyaktig navn på boksene: Eks D-link DIR-655. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Hvilken nettleverandør har du? Hvordan er det koblet sammen? Sånn:? Modem - Router (D-link) - PC Modem - Router (D-link) - Adapter Linksys eller sånn Modem - adapter Linksys - D-link - PC La oss få nøyaktig navn på boksene: Eks D-link DIR-655. D-LINK DIR-524 G trur den er koblet Modem - adapter Linkys telefon ruter - D-link nettverksruter som går styrer trådløst nettverk Endret 8. desember 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Du har noen svake ledd der, som ikke tåler mye belastning. Bruker du bittorrent når du får problemer med nettet? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Du har noen svake ledd der, som ikke tåler mye belastning. Bruker du bittorrent når du får problemer med nettet? nei bruker ingenting som bittorrent Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Hvis du ikke har kryptert trådløsnettet, så gjør det. Ellers ville jeg oppgradert router til noe nyere og satt iptelefonadapteret bak routeren. Flytter man adapteret, så er det mulig man må åpne porter i routeren. Endret 8. desember 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 hva mener du? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 At du bør kryptere trådløsnettet i routeren. Det gjør du ved å logge inn på http://192.168.0.1 og sette krypteringsnøkkel. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 blir nettet raskere da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvis noen andre bruker av nettet ditt, så vil det bli tregt og kan i verste fall stoppe helt opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå