fsx v1.1 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei har utstyr som er nytt men modem er 5 år gammelt også sliter vi med nettet detter ut så man må ta ut kontakte og vente litt modemet heter BILION og ruteren D-link og ruteren for telefon heter LINKYS det er bare modemet BILION som er 5 år gammelt også lurte jeg på om det kan være derfor vi ikke får stabilt nett? også lurte jeg på om man kan koble seg på ruteren og se hvem som bruker den? Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Logger du deg inn på adressen 192.168.1.1 så kan du se hvem som bruker nettet ja. Hvorfor har du modem + router? Man trenger bare router.. Er det trådløst btw? Trådløst har en tendens til å suge hardt på alt som krever konstant streaming. Endret 7. desember 2010 av Bruker87 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 det er trådløst og det ene ruteren styrer hustelefon Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 funka ikke og gå på 192.168.1.1 men er på ruteren nå og hvor skal jeg finne hvem som er pålogget? men hva er static og dynmantic i nettverk? Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Du kan google hva hjemme-IP adressen til typen ruter du har, det varierer litt. Static og dynamic nettverk beskriver typen nettverk. Med static nettverk gir nettverksleverandør deg 1 unik IP når du tegner abonnement med dem, som du har så lenge du bruker den leverandøren. Med dynamic nettverk så har nettverksleverandør en haugevis av IP adresser i databasen sin, og når du logger på nettverket så vil du automatisk få utdelt 1 tilfeldig IP adresse som ikke er i bruk, så du får forskjellige IP adresser hver gang. Dynamisk er det som blir brukt nå, for statiske IP adresser som ikke er i bruk er bortkastet. "modemet heter BILION" "ruteren D-link" "ruteren for telefon heter LINKYS" Høres ut som du har 3 bokser, du trenger egentlig bare 1 boks. Men de fleste har 1 for telefon og 1 for internett ("gammeldags" måte å gjøre det på). Om du bruker D-Link til nettverket og Linksys til telefon, hva er modemet til? Jo flere bokser du har jo dårligere blir nettverket ditt. Bare å bytte fra 2 til 1 er en enorm forskjell. Jeg brukte å ha 2 bokser, fikk 32mb/s hastighet og 85% i quality, ca 170 ms ping. Når jeg byttet til 1 boks ble det 51mb/s hastighet og 99% quality (så bra som det går an å få), ca 4 ms ping. Så når jeg byttet fra 1 boks til 1 fiberoptisk boks ble opplastnings hastigheten min 10-doblet. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 så skal jeg prøve og kjøre alt på en boks? D-link er en DI-524 som har med trådløst nettverk men kan prøve 1 boks men fikk du 4ms ping da? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Adressen til ruteren bør være slik: http://192.168.1.1/ Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Er det ikke bare sjekke gatewayen? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 jeg fant den men hvor på innstillingen ligger dette man kan sperre andra fra nettverket og overvåke dem? Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Finner du noe om security eller noe? Du kan lage til ett passord. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 osen config? :!: Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) hahaha for nokka jalla sjit! Endret 3. januar 2011 av Kaptein... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå