Howard Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 ASUS med nForce3 En av årets mest etterlengtede nyheter for entusiaster ble lansert i går, nemlig ASUS SK8N. Dette er det første hovedkortet basert på NVIDIA nForce3 for AMD Opteron-prosessorer. Les saken her. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Frister å kjøpe, men jeg venter til AMD Athlon 64 er godt ute på markedet. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Frister å kjøpe, men jeg venter til AMD Athlon 64 er godt ute på markedet. er ikke så lenge igjen heller nå... men er det verdt å vente på Victoria kjernen (tror det het det) tror dere? denne blir vel en bedre overklokker? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Test av kortet: http://www.hardwaremania.com/reviews_eng/a...8n/sk8n-1.shtml BTW: gøy å se dere skriver Asus som kilde, når det er ganske tydelig at dere oppdaget nyheten hos VRzone Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Blir spennende og se utover mot slutten av året(og neste år), hva som kommer til amd sine nye prosessorer blir sikkert mye snacks :smile: Lenke til kommentar
Howard Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 BTW: gøy å se dere skriver Asus som kilde, når det er ganske tydelig at dere oppdaget nyheten hos VRzone For min egen del oppdaget jeg nyheten først hos Digit-Life. Hvor artikkelforfatter ble oppmerksom på saken vet jeg ikke. En fyldig pressemelding finnes hos ASUS, så det er kanskje ikke så rart om dette er benyttet som kilde? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 BTW: gøy å se dere skriver Asus som kilde, når det er ganske tydelig at dere oppdaget nyheten hos VRzone For min egen del oppdaget jeg nyheten først hos Digit-Life. Hvor artikkelforfatter ble oppmerksom på saken jeg vet ikke. En fyldig pressemelding finnes hos ASUS, så det er kanskje ikke så rart om dette er benyttet som kilde? Får vel presisere det: Fant først nyheten hos Digit-Life, og fant så pressemelding hos ASUS. Bildet er tatt fra Digit-life, men hvor de har tatt det fra kan være en annen sak. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Bare jeg som reagerer på plasseringen av chipset? Det må da bli kollisjon dersom du har et langt skjermkort og vil ha på en skikkelig heatsink på chipsettet. Lenke til kommentar
peach Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Test av kortet: http://www.hardwaremania.com/reviews_eng/a...8n/sk8n-1.shtml BTW: gøy å se dere skriver Asus som kilde, når det er ganske tydelig at dere oppdaget nyheten hos VRzone Den testen var dårlig. De folka (litt unge kanskje?) ser ut til å ha for lite kunnskaper om det de skriver om. Innholdet og testoppsettet var dårlig, og konklusjonen var mer eller mindre latterlig. I tillegg var engelsken dårlig. Tydelig at de ikke kommer fra et engelsktalende land. Testoppsettet: 1400Mhz Operton vs en 'underklokka' 1400Mhz Athlon XP. (for å gjøre det rettferdig, eller noe sånt skrev de) Skal vi begynne å underklokke 3Ghz P4en når den ska testes mot et AMD system? Lenke til kommentar
oarnoy Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Og prisen på dette kortet kommer til å bli?? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Testoppsettet: 1400Mhz Operton vs en 'underklokka' 1400Mhz Athlon XP. (for å gjøre det rettferdig, eller noe sånt skrev de) Skal vi begynne å underklokke 3Ghz P4en når den ska testes mot et AMD system? Vel, poenget med å underklokke en Barton til 1400 MHz var vel å vise hvor mye en Opteron yter i forhold til en Barton på samme klokkefrekvens. Det er vel ikke en helt urimelig sammenligning. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Vel, poenget med å underklokke en Barton til 1400 MHz var vel å vise hvor mye en Opteron yter i forhold til en Barton på samme klokkefrekvens. Det er vel ikke en helt urimelig sammenligning. Som peach sa, hvorfor skal man ikke gjøre det samme med P4 da? Og hva er egentlig poenget i testen? Villede folk til å tro at Opteron yter såååå bra? Hva CPUene yter på samme klokkefrekvens er jo ganske uinteressant. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 I den testen klarte de ikke å skjønne hvorfor Opteron ikke distanserte Barton i 3dMark03... HalooOo?? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Vel, poenget med å underklokke en Barton til 1400 MHz var vel å vise hvor mye en Opteron yter i forhold til en Barton på samme klokkefrekvens. Det er vel ikke en helt urimelig sammenligning. Som peach sa, hvorfor skal man ikke gjøre det samme med P4 da? Og hva er egentlig poenget i testen? Villede folk til å tro at Opteron yter såååå bra? Hva CPUene yter på samme klokkefrekvens er jo ganske uinteressant. Synes nå dette er en vesentlig forskjell. Sier ikke at testen er veldig god, men den sier likevel noe om forbedringene i arkitekturen og viser hvorfor klokkefrekvens ikke har noe særlig å si. Som en test av Barton mot Opteron stinker jo testen, men for å vise styrkeforskjellen på lik klokkefrekvens fungerer den greit. Kunne vært fint å se hvordan den Barton var i forhold hvis den ikke var overklokket. Derimot er det ganske håpløst å bruke PC2100 ECC Reg sammen med Barton. Det er jo virkelig å kneble potensiale til prosessoren. Lenke til kommentar
capy Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 og den varme luften fra cpu'en skal blåses rett opp på minnebrikkene? syntes dette var merkelige greier. la også merke til plasseringen på chipsetet i forhold til agp'en. vil kortet se slik ut når det kommer i butikkene? Lenke til kommentar
peach Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Synes det var helt teit å sammenligne den aller nyeste prosessoren med en 1400Mhz Athlon XP. Det er jo sikkert 1 år eller 2 siden den var noe av det bedre. I dag kjører de jo på litt over 2Ghz. Hvis det er det å vise at Mhz ikke har noe å si, så burde den jo ikke blitt underklokka. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 I den testen klarte de ikke å skjønne hvorfor Opteron ikke distanserte Barton i 3dMark03...HalooOo?? HalooOo!! Hørt om flaskehalser? Og dersom to CPU'er og hovedkort som teoretisk sett skal yte veldig forskjellig ikke yter forskjellig ligger flaskehalsen i .... nettopp: skjermkortet for de som ikke skjønte det. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Syntes det var kjekt at dem sammenligna cpu'ene på samme frekvens, da skjønner enn liksom hvilke områder den nye cpu'en er forbedra på. Men selvfølgelig skulle dem testa barton cpu'en på 'stock' hastighet også. Dessuten skulle dem ha overklokke opteron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå