l3dx Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hoi! Jeg var litt korttenkt da jeg kjøpte meg nytt hovedkort, og sitter nå med litt for få SATA-porter. Har et kontroller-kort liggende, men det er dessverre PCI og jeg har kun én PCI-Express slot. (Det er et m-ITX kort) Er det noen som har noen tips til en forholdsvis billig SATA-kontroller? Helst fire porter. Minst to. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Dei med meir enn 2 porter er skamdyre. Då er det like greit å heller betale 1000 lappen for sas kontroller med 8 kanaler. Dealextreme har nokre billige PCIe med to porter med SiL 3132 chipset, er den som koster ca 12 dollar trur eg. Den anbefales Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Har jo dell sine kontrollere, heilt greie til filserver. Perc 5 eller 6 Koster vel rundt 1000kr på ebay. da har man 8-16 porter (mener perc 6 har 16 porter (sas til 8 sata, per kanal) Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Takk for tips! Kom over dette adapterkortet, så da kan jeg ta i bruk et PCI-kort jeg har liggende. Lenke til kommentar
ohy Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvor mange PCI Express plasser har du? Du kan jo kanskje kjøpe 2 stk: LyCOM PE-103 - Diskkontroller - SATA-300 - PCI Express x1 fra Dustin til 189 pr stk + frakt 99,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå