Poopur Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Min internett linje ble helt plutselig borte nå på min stasjonære win7 pc. Og ettersom jeg hardspiller cataclysm atm er det totalt krise. Det som er rart however, er at med macbook proen (som jeg sitter på nå) så fungerer alt fint. Det er snakk om kabel, ikke noe trådløst. Hendelsesforløpet: Sitter å gamer, er på ventrilo og brått disconnecter jeg fra alt og den "windows has found a new network"-boksen kommer opp. Jeg snakker om den der man kan velge home, office eller public. Dette skjer så og si samtidig. Jeg bor i et studentbygg og finner alle pcene som er tilkoblet her lokalt, men som det tydelig står "no internet access". På network and sharing center er pcen min til venstre med en linje til nettverket som bare heter "network" og så en linje til en jordklode som heter "internet". Denne siste linjen er det et rødt kryss over. Når jeg feilsøker får jeg opp beskjeden "the DNS server isn't responding". Det jeg har prøvd hittil er: Deaktivere og reaktivere nettverkskortet (ipconfig /release - ipconfig /renew) Restart av pcen Sletta alle kjente tilkoblinger Ping vg.no med feilmeldingen "ping request could not find host vg.no" Full system restore til 7. des Har ikke tilgang til å restarte noe modem/router her, ettersom det er et serverom eller w/e som kun en eller annen it-ansvarlig har nøkkel til. Men det skulle da heller ikke være nødvendig ettersom jeg kommer på internett med macn med samme kabel i samme kontakt i veggen. Dersom jeg bare skriver ipconfig i cmd får jeg opp: Cennection-specific DNS suffix. IPv4 Adress 192.168.0.113 (burde stemme det) Subnet Mask 255.255.255.0 Default Gateway 192.168.0.1 Videre så står det diverse Tunnel adapter X Media state: media disconnected Connection specific dns suffix: blank (altså ikke noe) Noen som har noen tips og triks her? Endret 7. desember 2010 av Poopur Lenke til kommentar
tingo Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Er du sikker på at det står "IPv6 address"? Adressen du skriver bak der er nemlig en IPv4 adresse... Lenke til kommentar
Poopur Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Er du sikker på at det står "IPv6 address"? Adressen du skriver bak der er nemlig en IPv4 adresse... Sjekka nå, det sto IPv4 ja, tallene går vist i surr her. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Du kan jo prøve å slå av brannmur et øyeblikk og se om det har noen effekt. Hjelper ikke det, så kan du prøve winsockfix. Lenke til kommentar
Poopur Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Deaktivering av brannmur og antivirus fungerte ikke. Prøver winsockfix da:) Lenke til kommentar
reiras Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hvorfor ikke bruke OpenDNS Der kan du og legge inn egne snarveier. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Skriv ipconfig /flushdns i CMD Funka for en jeg hjalp for noen dager sia med lignende prob. Endret 11. desember 2010 av Submit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå