Gå til innhold

DNS server not responding. Hjelp :(

Anbefalte innlegg

Min internett linje ble helt plutselig borte nå på min stasjonære win7 pc. Og ettersom jeg hardspiller cataclysm atm er det totalt krise. Det som er rart however, er at med macbook proen (som jeg sitter på nå) så fungerer alt fint. Det er snakk om kabel, ikke noe trådløst.

Hendelsesforløpet:

Sitter å gamer, er på ventrilo og brått disconnecter jeg fra alt og den "windows has found a new network"-boksen kommer opp. Jeg snakker om den der man kan velge home, office eller public. Dette skjer så og si samtidig.

Jeg bor i et studentbygg og finner alle pcene som er tilkoblet her lokalt, men som det tydelig står "no internet access". På network and sharing center er pcen min til venstre med en linje til nettverket som bare heter "network" og så en linje til en jordklode som heter "internet". Denne siste linjen er det et rødt kryss over. Når jeg feilsøker får jeg opp beskjeden "the DNS server isn't responding".

Det jeg har prøvd hittil er:

Deaktivere og reaktivere nettverkskortet (ipconfig /release - ipconfig /renew)

Restart av pcen

Sletta alle kjente tilkoblinger

Ping vg.no med feilmeldingen "ping request could not find host vg.no"

Full system restore til 7. des

Har ikke tilgang til å restarte noe modem/router her, ettersom det er et serverom eller w/e som kun en eller annen it-ansvarlig har nøkkel til. Men det skulle da heller ikke være nødvendig ettersom jeg kommer på internett med macn med samme kabel i samme kontakt i veggen.

Dersom jeg bare skriver ipconfig i cmd får jeg opp:

Cennection-specific DNS suffix.

IPv4 Adress 192.168.0.113 (burde stemme det)

Subnet Mask 255.255.255.0

Default Gateway 192.168.0.1

Videre så står det diverse Tunnel adapter X

Media state: media disconnected

Connection specific dns suffix: blank (altså ikke noe)

Noen som har noen tips og triks her?

Endret av Poopur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...