ltdata Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Nå er det bare cpu vifta som gjenstår så er systemet komplett. spørsmålet er hvilken jeg bør velge. Jeg ønsker kjøling nok til en overklokk, samtidig som jeg ønsker at den skal være ganske stillegående (spesielt på idle) Har sett på noen og det er corsair a70 Og noctua NH-D14 som virker som gode valg. og også cooler master hyper 212 plus Fordelen med den siste er selvsagt prisen som er meget fin. Men jeg vet ikke hvor bra den er til overklokk? Jeg har en amd 965 3,4 ghz, som jeg ønsker å overklokke til 3,8-4,0 Nå det gjelder kjølingen i resten av kabinettet mitt, så har jeg kjøpt vifter slik at jeg har 2x120mm i front, 1x120m bak, 2x120mm i toppen, 1x140mm i sidedør. Jeg regner med at med alle de viftene skal de ikke være noe i veien med luftflyten i kabinettet. Men hvor mye hjelper kabinettviftene med å kjøle ned cpu egentlig? kanskje vært lurere å legge ned mer penger i en god cpu vifte og mindre kabinettvifter? Og så lurer jeg på om viftene a70 og noctua NH-D14 passer i kabinettet mitt. Jeg har et Fractal design R3 kabinett. Kanskje kabinettet kan ta viftene, men jeg har en slags idiotisk heatsink på hovedkortet mitt som jeg mistenker kan komme i veien. hovedkortet mitt http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=153107&WebSiteMapNodeID=2005710 Legger ved noen bilder av kabinett og hovedkort: Så jeg lurer på om corsair a70 og noctua vifta får plass her? Endret 7. desember 2010 av ltdata Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Personlig synes jeg det blir overkill å kjøpe en kjøler til 800-900kr på en cpu til 1300kr, da er det bedre å bruke de pengene på en bedre cpu, f.eks Amd X6 1090 og kjøpe en cpu kjøler til 200-300kr. Jeg ville kjøpt CM Hyper 212 plus som du nevner selv siden du allerede har CPu fra før. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 ok, da går jeg for en hyperplus tror jeg eventuelt a70. får a70 for 400kr på amentio. Men er det mulig å feste på en ekstra vifte til hyper plus? slik at det blir push pull? Og hvordan er viftestøyen til hyper plus? Lenke til kommentar
trra Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Hvis du undersøker litt her på hardware ville du finne denne testen av 212 plus Endret 8. desember 2010 av trra Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg har artic cooler 64 pro fra før. Yter 212 bedre enn artic coolern? Ellers er det liten vits å oppgradere. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16835185125 Det står noe her om pwm. Betyr det at jeg kan koble cpu vifta til en pwm kontakt på hovedkortet? Jeg har aldri nådd høyere enn 1300rpm med vifta, kanskje fordi den ikke har vært koblet til pwm? hva er egentlig pwm? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 jeg gikk for carsair a70. prisen ble nesten helt lik hyper 212. pga slipper fraktkostnader. Med tanke på at prisen er lik, så ble det a70 som jeg går ut fra er litt bedre Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Personlig er jeg stofan av Noctua NH-C12P. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Har jeg noen rett til retur av varen hvis den ikke passer på hovedkortet mitt? har bestilt fra amentio. Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Ja, du har 14 dagers returrett på kjøp av varer på nett. Om varen ikke er sendt enda kan du avbestille. Endret 10. desember 2010 av trra Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 og det gjelder selv om varen er tatt ut av embalasjen? Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 tror det, du må bare sørge for å få med alle manualer etc som følger med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå