Yellow_Snow Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei, lurer på om noen her inne har noen tips. Jeg kjøpte og bygget en PC tidligere i år, og nå har jeg litt problemer med CPU vifta. Det er ikke alltid den starter når jeg skrur på systemet. Jeg åpner da kabinettet og berører viftene så starter de med en gang. Jeg har montert viftene horisontalt over og under kjøleren. Det er ingenting som hindrer viftene. Noen tips til hva som kan være galt?? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Dårlig lager på vifta. Benytt garanti. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Bruker du ULNA eller noen andre spenningsreduksjon. Du har 6 års garanti på både vifte og kjøler, så bør ikke være noe problem hvis vifta er ødelagt. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Jeg har et tips, men veit ikke om det hjelper, det hjalp hos meg. I bios har man gjerne instillinger for vifte (cpu?), og da jeg satte denne til å gå 100% så løste jeg tydeligvis problemet med at en av viftene ikke started ved booting. Jeg hadde tidligere brukt en Zalman vifte som justerte styrken etter behov og jeg justerte bios til å kjøre med redusert kraft. Det kan tenkes at denne nedjusteringen påvirket viftene generelt tror jeg. Jeg fulgte et tips på internet et sted og dette synes å ha løst problemet hos meg i allefall. Nå bruker jeg en masse Noctua vifter som kjører med konstant hastighet, og jeg har brukt adapterne til å sette hastigheten til den laveste, noe som førte til et problem med at en vifte nesten alltid ikke ville starte uten hjelp. Tror den fikk for lite volt, når adapterne for laveste hastighet var koblet på. Jeg tror jeg justerte volten litt opp for selve hovedkortet også hvis jeg husker riktig, men jeg veit ikke om det hadde noen effekt. Husker ikke akkurat hvilken av dem det var. Endret 20. desember 2010 av Decoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå