TheNarsissist Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Du må lære å drite på deg. I FSK inntaket er det en test, du må gå 20km med diare drit i buksa, du får utdelt en kopp kaffe sammens med noe piller (som dere ikke vet hva er) men etter 2timer vil du oppleve umerklig romling i magen, da sier befalet hva det var og dere må jogge mens dere driter på dere. Dette er for å trene i en eventuelt situasjon om du sitter på post, mens du driter og fienden oppdager deg. Snakker av erfaring, var inne i 06 - 07. Lykke til. Er du helt serriøs? Lenke til kommentar
Sp0nge Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Like seriør som trådstarter! Ja det er jeg! Lenke til kommentar
cFc Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Sponge?? Det har jeg aldri hørt om, tjenestegjorde sammen med endel som røk fra jegeropptaket, men hørte aldri noe om akkurat det der? Lenke til kommentar
Sp0nge Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) -->selvfølgelig er det tull Endret 9. desember 2010 av Sp0nge Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) . Endret 18. juni 2019 av Anonym konto Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Fulgte litt med på den første tråden, hvor det kom frem at du har droppet ut av videregående. Du burde for all del skynde deg inn igjen. Å droppe ut av skolen er muligens det mest nedverdigende du kan gjøre i Norge, og ALLE tenker "Oi, hva er det for en kar, han kan umulig ha noe vilje eller mål i livet." Med tanke på din fysikk (ut i fra det du har sagt selv) og hvor gammel du er (sent i tenårene), kombinert med at du ikke går på skole vil jeg, uten å selv ha noe erfaring, tro at sjansen for at du kommer inn er lik 0. Men, å trene har du uansett godt av, så hvis du begynner å trene og få livet ditt på greip igjen, så gjør det vel strengt tatt ikke så mye om du ikke blir fallskjermjeger eller pilot. Du har i hvert fall fått livet ditt tilbake. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) HVorfor skal dere alle sammen ha greie på hva han løper 3000m på osv? Dere har da ikke noe med det i det hele tatt. Det han spør om er hva som skal til for å bli en spesialsoldat. La gutten ha ambisjoner, han finner ikke ut om han klarer å bli det om han ikke møter opp. Jeg søker for fallskjermjeger også. Gå med sekk!! mye sekk, ha lange og korte turer, husk å ikke start for hardt så du ikke sitter igjen med skader. Start med å trene styrke, da mener jeg skikkelige øvelser, markløft, knebøy osv. Ikke bicepscurl (husk riktig teknikk). Jeg tviler på at det har noe å si hvor lenge du klarer å ligge i isvann osv. Du må kunne klare å gå langt og lenge uten mat og lite søvn. Husk at det ikke nytter å ta en sekktur i skogen i ny og ne, du må ha et ordentlig treningsprogram. Som du følger til punkt og prikke. Kjøp støvler type m77 gå de inn så du ikke går på den smellen at du får gnagesår etter første uka. Annet tips som jeg fikk var at jeg måtte tenke at uansett hva de gjorde mot meg så ville de ikke drepe meg. Her er kravene: 5 hang ups (opptrekk) 35 situps (festede bein) 20 ryggups (ryggrulle) 30 armhevinger (pushups) 5000m landeveisløp - tidskrav: 26 minutter 7 km speedmarsj med 22 kg sekk og våpen - tidskrav: 52 minutter (antrekk: uniform og feltstøvler) Kunne svømme 200 meter Slutt å tvil på han. Han har hvertfall nok selvtillit til å bestemme seg for å bli det, og prøver. Viss han ikke klarer det så kan han ihvertfall si at han har prøvd. Det er ikke noe som er urealistisk viss han har nok motivasjon til det. Endret 9. desember 2010 av Sno Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 HVorfor skal dere alle sammen ha greie på hva han løper 3000m på osv? Dere har da ikke noe med det i det hele tatt. Det han spør om er hva som skal til for å bli en spesialsoldat. La gutten ha ambisjoner, han finner ikke ut om han klarer å bli det om han ikke møter opp. Jeg søker for fallskjermjeger også. Gå med sekk!! mye sekk, ha lange og korte turer, husk å ikke start for hardt så du ikke sitter igjen med skader. Start med å trene styrke, da mener jeg skikkelige øvelser, markløft, knebøy osv. Ikke bicepscurl (husk riktig teknikk). Jeg tviler på at det har noe å si hvor lenge du klarer å ligge i isvann osv. Du må kunne klare å gå langt og lenge uten mat og lite søvn. Kjøp støvler type m77 gå de inn så du ikke går på den smellen at du får gnagesår etter første uka. Annet tips som jeg fikk var at jeg måtte tenke at uansett hva de gjorde mot meg så ville de ikke drepe meg. Her er kravene: 5 hang ups (opptrekk) 35 situps (festede bein) 20 ryggups (ryggrulle) 30 armhevinger (pushups) 5000m landeveisløp - tidskrav: 26 minutter 7 km speedmarsj med 22 kg sekk og våpen - tidskrav: 52 minutter (antrekk: uniform og feltstøvler) Kunne svømme 200 meter Fordi han ville ha hjelp, og da trenger vi litt å gå på for å hjelpe han. Og de kravene der er minimumskravene for å luke vekk de som absolutt ikke har sjanse... Du bør klare de kravene der med ganske grei margin om du vil videre. Lenke til kommentar
Sp0nge Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Viktigste er viljen til å ville bli MJK / FSK hva nå du enn søker. Du går til du er i kjellern og enda graver deg mere nedover. Du kan klare minimumskrava med kusehåret, viktigste er at du forbedrer formen utover opptaket, og at du ALDRI GIR OPP! En som er topprent og ikke klarer forbedre "statsa" sine eller enda værre en som "Bare skal prøve åssen opptaket er" kommer ALDRI til å fullføre. Du må ikke tenke at du VIL bli marinejeger men at du SKAL. Lær å forhindre skader under trening, en stor del av de som rykker ut er pga skader. Begynn å gå med sekk på fjellet, begyn lett og øk antall kg etter vært som du har gått. Gå til du blir sliten og enda litt lengre. Tren smart og riktig, spørr fagfolk for råd og veiledning. Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 En som er topprent og ikke klarer forbedre "statsa" sine eller enda værre en som "Bare skal prøve åssen opptaket er" kommer ALDRI til å fullføre. Tull. Hvorfor skal ikke en som er i ekstremt god form klare det? Fordi han er for godt trent? Husk at selv om du er topptrent betyr ikke det at en ikke kan bli bedre. Selv om forbedringene er små. Lenke til kommentar
Sp0nge Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Befal i MJK som sa det. Trur han vet hva han snakker om... Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Pss, har ingenting å si. Om du har to med samme innstilling og som vil like mye, men den ene klarer kravene med et nødskrik, og den andre er topptrent, blir det nok ikke sistemann som må ryke først. Lenke til kommentar
Sp0nge Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Eh nei, han med best psyke som ikke gir opp klarer det. Nettopp fordi du blir alt for utmatta. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Er du 16 som meg, er jo HVU en fin liten start- lærer deg mye, samt får trent opp fysikk. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Etter å ha sett den siste tråden din sier det meg at du ikke kan være helt god i hodet. For å gi et tips da. Forsvaret liker ikke Rambo eller fokus på våpen man har for eksempel ikke lov til å ta bilde av seg selv med våpen i hovedfokus f.eks . De stiller ingen krav til hvor god du er til å skyte eller dine taktiske egenskaper i krig det eneste de ser etter er åssen kar du er er du en som gir deg eller er du en som står på til siste livskit er skviset ut av deg og ennå kunne presse deg beyond that. FSK/HJK hadde en liten breefing om opptak til spesialstyrker etter førstegangstjenesten der jeg holder til i forsen, de sa ingenting om at du skulle være god til å skyte etc. det vi fikk vite var at du skulle gjennom masse fysisk etc. ingenting krigsrelatert overhodet. Men slik du fremstår i de trådene som er gitt tviler jeg sterkt på at du i det hele tatt får lov til å nærme deg Rena. Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Eh nei, han med best psyke som ikke gir opp klarer det. Nettopp fordi du blir alt for utmatta. Når jeg sier at to stykker har samme innstilling, hva tenker du da? Husk at å være i god form gir deg mer å gå på mentalt sett. Lenke til kommentar
Welcro Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Etter å ha sett den siste tråden din sier det meg at du ikke kan være helt god i hodet. For å gi et tips da. Forsvaret liker ikke Rambo eller fokus på våpen man har for eksempel ikke lov til å ta bilde av seg selv med våpen i hovedfokus f.eks . De stiller ingen krav til hvor god du er til å skyte eller dine taktiske egenskaper i krig det eneste de ser etter er åssen kar du er er du en som gir deg eller er du en som står på til siste livskit er skviset ut av deg og ennå kunne presse deg beyond that. FSK/HJK hadde en liten breefing om opptak til spesialstyrker etter førstegangstjenesten der jeg holder til i forsen, de sa ingenting om at du skulle være god til å skyte etc. det vi fikk vite var at du skulle gjennom masse fysisk etc. ingenting krigsrelatert overhodet. Men slik du fremstår i de trådene som er gitt tviler jeg sterkt på at du i det hele tatt får lov til å nærme deg Rena. Jeg skal dit etter sommerferien. Det er allerede bestemt. Endret 9. desember 2010 av Watcher 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Etter å ha sett den siste tråden din sier det meg at du ikke kan være helt god i hodet. For å gi et tips da. Forsvaret liker ikke Rambo eller fokus på våpen man har for eksempel ikke lov til å ta bilde av seg selv med våpen i hovedfokus f.eks . De stiller ingen krav til hvor god du er til å skyte eller dine taktiske egenskaper i krig det eneste de ser etter er åssen kar du er er du en som gir deg eller er du en som står på til siste livskit er skviset ut av deg og ennå kunne presse deg beyond that. FSK/HJK hadde en liten breefing om opptak til spesialstyrker etter førstegangstjenesten der jeg holder til i forsen, de sa ingenting om at du skulle være god til å skyte etc. det vi fikk vite var at du skulle gjennom masse fysisk etc. ingenting krigsrelatert overhodet. Men slik du fremstår i de trådene som er gitt tviler jeg sterkt på at du i det hele tatt får lov til å nærme deg Rena. Taktikk er trening, skyting er trening, fysikk er trening. Dette er ting forsvaret lett trener deg opp i. Psyke er mye vanskeligere å trene, spesiellt det å gå lengre ned enn kjelleren. Ang. de fysiske opptakskravene, så har jeg hørt at det kun er for at man skal ha ett grunnlag å bygge på. btw, det med bilder, ingen som sa noe om filmingen når jeg testet HK416 Endret 9. desember 2010 av aklla Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Etter å ha sett den siste tråden din sier det meg at du ikke kan være helt god i hodet. For å gi et tips da. Forsvaret liker ikke Rambo eller fokus på våpen man har for eksempel ikke lov til å ta bilde av seg selv med våpen i hovedfokus f.eks . De stiller ingen krav til hvor god du er til å skyte eller dine taktiske egenskaper i krig det eneste de ser etter er åssen kar du er er du en som gir deg eller er du en som står på til siste livskit er skviset ut av deg og ennå kunne presse deg beyond that. FSK/HJK hadde en liten breefing om opptak til spesialstyrker etter førstegangstjenesten der jeg holder til i forsen, de sa ingenting om at du skulle være god til å skyte etc. det vi fikk vite var at du skulle gjennom masse fysisk etc. ingenting krigsrelatert overhodet. Men slik du fremstår i de trådene som er gitt tviler jeg sterkt på at du i det hele tatt får lov til å nærme deg Rena. taktikk er trening, skyting er trening, fysikk er trening. Psyke er mye vanskeligere å trene, spesiellt det å gå lengre ned enn kjelleren. Ang. de fysiske opptakskravene, så har jeg hørt at det kun er for at man skal ha ett grunnlag å bygge på. btw, det med bilder, ingen som sa noe om filmingen når jeg testet HK416 Selvsagt er taktikk osv. trening men dette er ting som lett kan trenes opp etter opptak. ER ikke noe stress å ta bilde privat men kommer de ut i offentligheten som å legge dem ut på nettet ser visst nok forsvaret annerledes ut på det. Endret 9. desember 2010 av Zimmerh Lenke til kommentar
Grand Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 En som er topprent og ikke klarer forbedre "statsa" sine eller enda værre en som "Bare skal prøve åssen opptaket er" kommer ALDRI til å fullføre. Tull. Hvorfor skal ikke en som er i ekstremt god form klare det? Fordi han er for godt trent? Husk at selv om du er topptrent betyr ikke det at en ikke kan bli bedre. Selv om forbedringene er små. Det står på hjemmesidene til MJK at programmet dems er bygd opp på motivasjon. Dessutten, så snakket jeg med en far en til en kamerat av meg. Som jobber innenfor jegere. Han sa at du kan være så godt trent som du bare vil, uansett så vil du få trent psyken din. Som han sa, så måtte jeg tenke som at uansett hva som skjedde så vil jeg ikke dø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå