Gå til innhold

Rimelig 24-bits lydkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale et 24 bits lydkort med midi inn/ut i budsjett klasse? Skal brukes til noe lyd/musikk redigering.

 

Takk! :woot:

 

Vil ikke et vanlig SB audigy kort gjøre susen? - Rimelig og greit kort. Om den har midi inn + ut vet jeg ikke da men. Men rimelig er det hvertfall... og 24 bit. :p

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale et 24 bits lydkort med midi inn/ut i budsjett klasse? Skal brukes til noe lyd/musikk redigering.

 

Takk! :woot:

 

Vil ikke et vanlig SB audigy kort gjøre susen? - Rimelig og greit kort. Om den har midi inn + ut vet jeg ikke da men. Men rimelig er det hvertfall... og 24 bit. :p

 

Må bare rette deg der. Audigy (1) er ikke ekte 24bits kort. Husker ikke helt detaljene omkring det, men vet creative ble flamet en del på forumene i den tiden det kom ut, da de markedsførte det som 24bits.

 

Se på terratec-kort.. De er bra, og jeg tror de har noen 24-bits(ekte)kort i budsjettklassen..

Lenke til kommentar

jeg har hatt gode erfaringer med music man audiophile(eller hva det heter) sjekk denne adressen: www.nmdisturbusjon.com Der er det også flere lydkort i andre prisklasser.

Folkene som jobber på norsk musikk på Tåsen i Oslo er hyggelige og av dem kan du sikkert få hjelp (De er proffe de ja!!)

Audigy kort er vel mer egnet til spill og film ol. enn audiphilen er.

Lenke til kommentar

Dersom du tar steget fra (un)Creative til Terratec DMX 6Fire, vil du aldri ta steget tilbake. Creative var gode i gamle dager, men de har etter min mening falmet. Eneste grunnen til at de overlever (og mer enn det) er at de har rimelige produkter, og et kjent navn.

 

Mitt inntrykk av Creative (SoundBlaster 32 (?), og SoundBlaster Live 1024): :grumpy:

Mitt inntrykk av Terratec (DMX 6Fire): :woot:

Lenke til kommentar

Har Audiophile 24/96 og anbefaler dette på det varmeste....

Bruker phono-inn og utganger i stedet for de vanlige lydutg. som man finner på vanlige lydkort. Dette gir bedre lydkvalitet.

 

Noe man oxo må passe på hvis man skal bruke lydkortet til opptak av instrumenter (som gitar, mikrofon, piano etc.) er hvor mye støy kortet drar med seg før lyden er digitalisert. Her scorer Audiophile veldig bra, og jeg har selv ikke noe støy i mine opptak..

 

Hold deg i hvert fall unna Audiophile 1.... 2-eren har i hvert fall 24-bit, men jeg ville undersøkt støyproduksjon.....

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...