Spragleknas Skrevet 2. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2003 Noen som kan anbefale et 24 bits lydkort med midi inn/ut i budsjett klasse? Skal brukes til noe lyd/musikk redigering. Takk! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2003 M-Audio Audiophile 2496 Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 4. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2003 Noen som kan anbefale et 24 bits lydkort med midi inn/ut i budsjett klasse? Skal brukes til noe lyd/musikk redigering. Takk! Vil ikke et vanlig SB audigy kort gjøre susen? - Rimelig og greit kort. Om den har midi inn + ut vet jeg ikke da men. Men rimelig er det hvertfall... og 24 bit. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juli 2003 Endelig svar å få .... Får vel sjekke litt om SB audigy. De fleste har vel midi ut/inn? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 4. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2003 Endelig svar å få .... Får vel sjekke litt om SB audigy. De fleste har vel midi ut/inn? Jeg har ikke peiling på ting /tang heter på lydkort o.l. Men vet den har noe midi greier. (Har ikke kortet selv men kjenner endel som har det og er stor fornøyd..) Lenke til kommentar
radix Skrevet 4. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2003 Noen som kan anbefale et 24 bits lydkort med midi inn/ut i budsjett klasse? Skal brukes til noe lyd/musikk redigering. Takk! Vil ikke et vanlig SB audigy kort gjøre susen? - Rimelig og greit kort. Om den har midi inn + ut vet jeg ikke da men. Men rimelig er det hvertfall... og 24 bit. Må bare rette deg der. Audigy (1) er ikke ekte 24bits kort. Husker ikke helt detaljene omkring det, men vet creative ble flamet en del på forumene i den tiden det kom ut, da de markedsførte det som 24bits. Se på terratec-kort.. De er bra, og jeg tror de har noen 24-bits(ekte)kort i budsjettklassen.. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 4. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2003 Audigy 2 Platinum eX tror jeg vil tilfredstille kravene. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Specs for Audigy: Audio chip:16-bit ADC: 16-bit DAC: 24-bit Altså ikke ekte 24-bit... Se første tabell her: http://www.tech-report.com/reviews/2003q2/...ev/index.x?pg=1 Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Tja, hva står det for Audigy 2 der da ? Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 jeg har hatt gode erfaringer med music man audiophile(eller hva det heter) sjekk denne adressen: www.nmdisturbusjon.com Der er det også flere lydkort i andre prisklasser. Folkene som jobber på norsk musikk på Tåsen i Oslo er hyggelige og av dem kan du sikkert få hjelp (De er proffe de ja!!) Audigy kort er vel mer egnet til spill og film ol. enn audiphilen er. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Noen som kan anbefale et 24 bits lydkort med midi inn/ut i budsjett klasse? Skal brukes til noe lyd/musikk redigering. Takk! http://www.dinside.no/php/art.php?id=88956&f=katnav - M-Audio Revolution 7.1. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Du må holde deg langt unna Creative etc hvis du vil noe mer enn å ha kul lyd i spill og til MP3. Kjøp Audophile-kortet som var nevnt over her eller kikk på ESI -kortene på www.procom.no - de ligger på sånn 17-2500. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Tja, hva står det for Audigy 2 der da ? For de som ikke orker å trykke på linken selv: (eller må spare 1Gb grensen sin... ) Audigy 2 specs: Audio chip: 24-bit ADC: 24-bit DAC: 24-bit Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2003 Her er et billigt Terratec kort. Aureon 5.1 Sky Hos produsent Hos komplett - 800,- Om alt er 24 bit er jeg ikke helt sikker på, men det virker slik. Send de en mail og spør dersom du lurer. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 7. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2003 Her er et billigt Terratec kort.Aureon 5.1 Sky Hos produsent Hos komplett - 800,- Om alt er 24 bit er jeg ikke helt sikker på, men det virker slik. Send de en mail og spør dersom du lurer. Problemet med dette er vel at der ikke er midi inn/ut ? Lenke til kommentar
Mandible Skrevet 7. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2003 Terratec DMX6fire gjør susen. 24/96 all the way Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 7. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2003 hecules game theater XP 7.1 Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 7. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2003 Audigy 1/2 bruker mye mindre cpu-kraft i 3D-spill enn kort fra M-audio. Det kan være fristende å kjøpe et kort som har bedre lydkvalitet, men det spørs nå om det er noen vits når man kun bruker det til mp3/divx. Lenke til kommentar
radix Skrevet 7. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2003 Dersom du tar steget fra (un)Creative til Terratec DMX 6Fire, vil du aldri ta steget tilbake. Creative var gode i gamle dager, men de har etter min mening falmet. Eneste grunnen til at de overlever (og mer enn det) er at de har rimelige produkter, og et kjent navn. Mitt inntrykk av Creative (SoundBlaster 32 (?), og SoundBlaster Live 1024): Mitt inntrykk av Terratec (DMX 6Fire): Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 8. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2003 Har Audiophile 24/96 og anbefaler dette på det varmeste.... Bruker phono-inn og utganger i stedet for de vanlige lydutg. som man finner på vanlige lydkort. Dette gir bedre lydkvalitet. Noe man oxo må passe på hvis man skal bruke lydkortet til opptak av instrumenter (som gitar, mikrofon, piano etc.) er hvor mye støy kortet drar med seg før lyden er digitalisert. Her scorer Audiophile veldig bra, og jeg har selv ikke noe støy i mine opptak.. Hold deg i hvert fall unna Audiophile 1.... 2-eren har i hvert fall 24-bit, men jeg ville undersøkt støyproduksjon..... Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå