Tom1990 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei! Har et framtidsrettet og i dataverdenen et egentlig ganske idiotisk prosjekt gående. Kjøper en data del i måneden for så å sitte igjen med en hel data. Utaktisk, men veldig gøy - så verdt det. Logisk nok starter jeg med kabinettet cooler master haf x. MEN vet dette er feil forum for dette. Det jeg lurer på - er det realistisk i dag å kjøpe ett hovedkort i januar og forvente at når jeg vil oppgradere systemet(ram/cpu/skjermkort osv) mitt desember om ett år? Må jeg i så fall opp i latterlige priser? Har egentlig inntrykket av at det ikke har vært så enorme forandringer på hovedkortfronten(ift mange andre komponenter) så håper dette kan være mulig. Har lest litt, men har virkelig ikke peiling på dette emnet formelt sett. - Tom Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Det er realistisk ja, men bare idiotisk som du sier, eneste du oppnår er å betale altfor mye for en PC. Det er realistisk ja, men bare idiotisk som du sier, eneste du oppnår er å betale altfor mye for en PC. Lenke til kommentar
Tom1990 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Det er realistisk ja, men bare idiotisk som du sier, eneste du oppnår er å betale altfor mye for en PC. Det er realistisk ja, men bare idiotisk som du sier, eneste du oppnår er å betale altfor mye for en PC. Ja, er fullt klar over det. Men gleden over prosjektet er sjarmen, mye gøyere å spare og skal egentlig ikke kjøpe en sykt avansert pc. Ser ikke for meg at psu, kabinett og vifter er noe jeg taper på i det hele tatt. Harddisk(ikke interessert i SSD) og hovedkort taper seg ikke spesielt heller. Ja 3 mnd'er forsinkelse på de tre siste månedene når jeg kjøper 1)minne, 2) CPU og 3)skjermkort vil jeg tape noe, men definitivt verdt det når jeg kan glede meg, og ha det gøy ved, å bruke alt for lang tid på å lete etter komponenter;) Så pengemessig idiotisk, men verdt det Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg ser ikke morroa i det, men om du gjør så bare sett i gang Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Kommer helt ann hvor ofte du skal oppgradere og hvilke merke du skal kjøre med? Intel eller AMD? Intel hopper jo over til nye sockler for generasjon, mens AMD skifter nok sokler de også, men CPU og HK pleier å være bakoverkombatible slik at du kan foreta deg gradvis oppgradering. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Skal du handle fremtidsrettet burde du vente en stund, for på nyåret fases alt av nåværende sokler ut og det kommer nye. Sandy Bridge extreme varianten som er den eneste som er verdt å se på hos Intel dog, kommer til å være forsinket til sommeren, neste år. Men om du ikke har planer om å kjøpe en oppgradering senere så er det bare å handle den dag idag uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå