Gå til innhold

Dårlig syn og har lyst på militærtjeneste? Kan man gå i militæret hvis man har tatt synskorekksjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har dårlig syn, 3 tror jeg. Kan jeg gå i militæret da?

For eksempel hvis jeg hadde dårlig syn, men har tatt synskorekksjon før jeg ble innkalt i militærtjeneste, kan jeg likevel komme inn da?

 

takk på forhånd

 

3 som i langsynthet?

Tror du er akkurat på grensen for om du kan eller ikke. (Jeg har -1 i nærsynthet og fikk kar. 7 på synet og bruker linser hele tiden), men skal ta laser-korreksjon når synet er helt stabilt.

Du får vite alt på sesjon. Synet ditt vil bli vurdert på karakterer fra 1-9 der 9 er best. (Tror du må ha 5 eller over, men ikke helt sikker)

Kan si at Pilotutdannelse og tjeneste i Spesialstyrkene er utelukket da de krever PERFEKT syn og ikke godtar laser-korreksjon.

nei, 3 i nærsynthet

Lenke til kommentar

Ta synskorreksjon og hold kjeft om det. Da er alle muligheter åpen for deg.

 

Lurer også på dette. Er vel ingne som fører opp laserbehandling i "FBI-mappa" til staten? Og skjønner ikke hvorfor det skal være ulovlig når man faktisk kan få perfekt syn slik!

 

Fattern fikk dårlige øyne på VGS (der jeg er nå) og innbiller meg at jeg har begynt å få det :(

Lenke til kommentar

Jeg hadde minus 8 på begge øynene når jeg var inne på sesjon, men jeg fikk komme inn etter jeg tok en synskorreksjon :) Dog var jeg unnlatt å søke på enkelte tjenestetyper, som f.eks jagerpilot.

 

Jeg husker ikke om de fører det på epikrisen din, men vil de gjøre en grundig sjekk på deg, finner de nok ut av det. Det beste er nok å være ærlig hele veien.

Lenke til kommentar

jeg har dårlig syn, 3 tror jeg. Kan jeg gå i militæret da?

For eksempel hvis jeg hadde dårlig syn, men har tatt synskorekksjon før jeg ble innkalt i militærtjeneste, kan jeg likevel komme inn da?

 

takk på forhånd

 

3 som i langsynthet?

Tror du er akkurat på grensen for om du kan eller ikke. (Jeg har -1 i nærsynthet og fikk kar. 7 på synet og bruker linser hele tiden), men skal ta laser-korreksjon når synet er helt stabilt.

Du får vite alt på sesjon. Synet ditt vil bli vurdert på karakterer fra 1-9 der 9 er best. (Tror du må ha 5 eller over, men ikke helt sikker)

Kan si at Pilotutdannelse og tjeneste i Spesialstyrkene er utelukket da de krever PERFEKT syn og ikke godtar laser-korreksjon.

 

HJK/FSK og MJK godtar et laseroperert syn, med mindre de nå nylig har kommet med en ny regel.

Lenke til kommentar

Vel, kystjeger annonserte med at de ikke ville godta noen form for laseroperasjoner fra og med 2011. Sist jeg sjekket nå, så har de gått bort fra dette igjen, og annonserer med at det kun er noen få og bestemte typer laseroperasjoner som de godkjenner. Muligens kun én type.

 

Forsvaret er ikke til å bli helt kloke på når det gjelder sånne ting. Om du kan komme inn med 3 i nærsynthet er jeg usikker på. Ta heller kontakt med VPV.

Lenke til kommentar

Ta synskorreksjon og hold kjeft om det. Da er alle muligheter åpen for deg.

 

Lurer også på dette. Er vel ingne som fører opp laserbehandling i "FBI-mappa" til staten? Og skjønner ikke hvorfor det skal være ulovlig når man faktisk kan få perfekt syn slik!

 

Fattern fikk dårlige øyne på VGS (der jeg er nå) og innbiller meg at jeg har begynt å få det :(

 

Laser operasjon er dårlig idé hvis du skal bli pilot!!

En broren min kjenner eller noe hadde gjort dette. Kom til statene, som er det 3. året såvidt jeg husker, der tok de en omfattende sjekk av han. Da kunne de se på øynene hans at han hadde vært uder laseren. Han ble sendt rett hjem med en regning på hele den utdanningen han hadde vært igjennom.

 

Grunnen er at dette er såpass nytt og man vet ikke om det kan skje noe etter en lengre periode. En annen ting er at forsvaret kan velge og vrake med folk til pilotutdanningen. Dette høres kanskje hysterisk ut av forsvaret, men det er snakk om at utdanne folk er veldig dyrt, og derfor trenger man ikke "ta kjangsen" på folk som har vært under laseren.

 

Anbefaler at spiller med åpne kort. Dette er vel rundt 5 år siden så det kan hende dette er forandret.

Endret av Vitamin C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...