Hugol Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei. Helt siden i starten av sommeren har jeg begynt å løpe 30 - 60 min 3 ganger i uken inkl. en liten styrketrening etter løpene, men under løpingen oppnår jeg svært ofte smerter (konstante) i øverste del av mage musklene. Det kjennes ut som konstant hold. Hva er dette og hvordan kan jeg bli kvitt det? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei. Helt siden i starten av sommeren har jeg begynt å løpe 30 - 60 min 3 ganger i uken inkl. en liten styrketrening etter løpene, men under løpingen oppnår jeg svært ofte smerter (konstante) i øverste del av mage musklene. Det kjennes ut som konstant hold. Hva er dette og hvordan kan jeg bli kvitt det? Kan være smerter fra muskelspenninger/kramper, ellers håpløst å "stille diagnose" om slikt. Så er/blir det ille nok, er turen til lege neste. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Hei geirm. Min mor har lang erfaring innenfor trening. Hun mener smertene kommer av at jeg ikke varmer godt nok opp, men det kan da ikke vær mulig? Bruker jo jogging til nettopp oppvarming. Merkelige saker. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Bruker jo jogging til nettopp oppvarming. Nettopp, med mindre du ikke starter veldig hardt ut. Høres ut som fin trening det der. Nei, muskulære og nerverelaterte ting kan ofte spille oss et puss. Dessverre er almenpraktiserende leger ganske kunnskapsløse på muskler og rygg. Er det noe du kjenner litt til på forhånd ? Kommer det med én gang du begynner å løpe ? Endret 7. desember 2010 av geirm Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Nei kanskje etter 5 minutter? merker det spesielt i sakte jogging i oppoverbakker. Smertene kommer også under kondis løp ikke kun rolig jogging. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 nå er ikke jeg noe expert innen jogging men innen styrketrening er vartfall jogging ikke oppvarming, om man bare gjør det kommer skadene, vet ikke hvordan det er på jogging men du kan jo prøve noe av dette: prøv og spis en stund før trening 1-2 timer, varm opp bra, (dynamisk oppvarming) eller prøv og få varmet opp magen din, og start rolig og jogge. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Hvis du ikke kjenner noe ubehag i området ellers, tviler jeg på at det er noe annet enn muskelrelatert. Jo, dette med å spise like før trening bør man unngå. Endret 7. desember 2010 av geirm Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 nå er ikke jeg noe expert innen jogging men innen styrketrening er vartfall jogging ikke oppvarming, om man bare gjør det kommer skadene Hvordan starter du å varme opp da? før styrketrening? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) litt tong sykling noen min, så over til dynamisk oppvarming og litt tøying, så tar jeg 1-2 sett det jeg driver med før jeg begynner for og få tenikken inn. Da er musklene varme og sjangse for skade blir mye mindre, og teknikken blir bedre og selve treningsøkten blir bedre. Endret 19. desember 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 litt tong sykling noen min, så over til dynamisk oppvarming og litt tøying, så tar jeg 1-2 sett det jeg driver med før jeg begynner for og få tenikken inn. Da er musklene varme og sjangse for skade blir mye mindre, og teknikken blir bedre og selve treningsøkten blir bedre. Bare lurer, hvorfor er sykling en bedre måte å varme opp på enn jogging? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 litt tong sykling noen min, så over til dynamisk oppvarming og litt tøying, så tar jeg 1-2 sett det jeg driver med før jeg begynner for og få tenikken inn. Da er musklene varme og sjangse for skade blir mye mindre, og teknikken blir bedre og selve treningsøkten blir bedre. Bare lurer, hvorfor er sykling en bedre måte å varme opp på enn jogging? fordi jogging trener ingen muskler, og sykling trener bein så og ta litt tong sykling før knebøy funker bra. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 litt tong sykling noen min, så over til dynamisk oppvarming og litt tøying, så tar jeg 1-2 sett det jeg driver med før jeg begynner for og få tenikken inn. Da er musklene varme og sjangse for skade blir mye mindre, og teknikken blir bedre og selve treningsøkten blir bedre. Bare lurer, hvorfor er sykling en bedre måte å varme opp på enn jogging? fordi jogging trener ingen muskler, og sykling trener bein så og ta litt tong sykling før knebøy funker bra. Jogging trener da leggene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå