pavllion Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Jeg lurer på om jeg kan kjøre windows 7 64bit system på en hp pavllion dv5 1145eo. Jeg har 3gb ram. Takk for svar Endret 7. desember 2010 av pavllion Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Ja det kan du. men 64bit kan burke mere enn 3,36gb (?) ram. så det er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Ja det kan du. men 64bit kan burke mere enn 3,36gb (?) ram. så det er ikke nødvendig. Tusen takk for svar, men jeg kjøper 64bit Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Bare bra det, for da trenger du ikke å tenke på det i ettertid Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Bare bra det, for da trenger du ikke å tenke på det i ettertid Vedder mye på at han kjøper en OEM lisens, så da vil han jo ikke få brukt den senere uansett. Ergo, kjøpet er ikke fremtidsrettet. Og helt bortkastet, siden 64bit ikke gir noe ytelsesmessig gevinst. Faktisk vil han oppleve at 64bit Win7 bruker MER RAM enn 32bit versjonen på en pc med kun 3 GB RAM. Way to go Kjøpte han oppgradering (ikke anytime upgrade) eller fullversjonen så følger det jo med begge deler i samme pakke. Ergo, må han velge = 99% sikkert OEM versjon. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) siden 64bit ikke gir noe ytelsesmessig gevinst. Jo det gjør det. 64-bit .NET programmer vil typisk ha nesten en dobling i ytelsen, ihvertfall er det det mine tester viser. Jeg går utifra at en vil se det samme med andre 64-bit programmer uten at jeg har testet dette i noen stor grad. Minnebehandling er vesentlig mer effektivt på en 64-bit prosessor. Eksempelvis statisk allokering (slik som i C) kan gjøres mye fortere, ettersom en heap søk kan gå over mye mer minne mye raskere. edit: disclaimer Jeg hevder ikke at disse testene var hundre prosent korrekte, noe de sannsynligvis ikke er ettersom flyttall også hadde en markant økning i ytelse på 64-bit som er ganske pussig, ettersom samme FPU-en fortsatt gjelder. Endret 10. desember 2010 av GeirGrusom Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Kan jeg omformulere utsagnet til at 64bit OS i dette tilfellet ikke gir noe særlig ytelseseffekt da? Noe i enkelte program språk, eller liten forskjell. Mer RAM vil den bruke (man vil ha mindre RAM tilgjengelig) men at den ramen som brukes, brukes mer fornuftig. Uansett, på denne pcen ville nok 32bit fungert like bra om ikke bedre, det er min mening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 svært få 64-bit programmer der ute, så er det man egentlig tjener på 64-bit på desktopen? Til servere ja, men desktopen? Kjøpte nylig ny laptop. Første man gjorde var å installere 32-bit OS istedet for den 64-bitern som fulgte med. Nøkkelen fungerer jo både til 32 og 64 biterss os... Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 ja men vil det si at Pcen vill få bluescreen ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 ja men vil det si at Pcen vill få bluescreen ? Av hva da? Du får ikke bluescreen bare av seg selv, ofte bevis på at det er noe feil da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå