Virke Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Var en tur innom fotostudio i dag og skulle prøve på et sprutebilde eller hva proene kaller det. Ble en del gode bilder, men valgte å ta det som skilte seg mest ut fra både mine og deres. Bilde på min flickr Linken går til min flickr. Takker for all konstruktiv kritikk der og her! SNAKKES! EDIT: La inn bilde lenger ned for å få kommentarer Endret 8. desember 2010 av MrWinkietinkle Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 "Dråpebilde". Og vis bildet her hvis du vil ha kommentarer. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Den er grei, sjef. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 kult. Har tenkt litt kaffe etter å ha sett bildene dine. Hva med å prøve på et bilde med sukker eller sukkerbit? Sukker fanget i lufta på vei mot koppen mot en mørk bakgrunn kanskje? en sukkerbit som akkurat bryter flaten Lenke til kommentar
Virke Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Mhm, spennende idè. Du har nå satt i gang noe i hodet mitt. Skal se hva jeg får til til tirsdagen. Har fotostudioet på skolen da Endret 8. desember 2010 av MrWinkietinkle Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Endre også emnetittelen til å starte med "BK: ", som beskrevet i retningslinjene. Det er ellers mye bevegelse i bildet - du har brukt en kombinasjon av blits og forholdsvis lang lukkertid med plenty av annet lys, som gir streker og linjer av bevegelse, samt et skarpt bilde fra da blitsen fyrte. Men - det blir litt feil. Blitsen fyrte i begynnelsen av eksponeringen, etterfulgt av striper fra resten av bevegelsen. Det gjør at bevegelsen ser omvendt ut - at dråpene ser ut som om de er på vei tilbake i koppen. Det er en morsom effekt, men vil du at dråpene skal se ut som om de beveger seg "riktig" vei, så skal du sette blitsen til å skyte på slutten av eksponeringen og ikke starten. Så vil du nemlig få skarpe dråper med streker på "riktig" side av dråpene. Hvordan du endrer kameraet til å fyre av på bakre lukkergardin, eller "rear curtain" - finner du i bruksanvisningen. Prøv! Lenke til kommentar
Virke Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Skulle gjerne gjort det, men blitzlampene vi har i studio på skolen er noe av det simpleste du finner... Tviler på at dette lar seg gjøre... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Skulle gjerne gjort det, men blitzlampene vi har i studio på skolen er noe av det simpleste du finner... Tviler på at dette lar seg gjøre... Prøv! Trigger de fort nok, så burde de la seg styre av blitsen på kameraet - og den kan du sette til rear synk.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Skulle gjerne gjort det, men blitzlampene vi har i studio på skolen er noe av det simpleste du finner... Tviler på at dette lar seg gjøre... Prøv! Trigger de fort nok, så burde de la seg styre av blitsen på kameraet - og den kan du sette til rear synk.. Som Trondster sier du vil oppnå bedre resultater ved og bruke rearsync,det som skjer et at kameraet først åpner for bilde så utløser kameraet blitsen/blitsene i slutten av sekvensen,studio-blitsene følger slavisk instruksene de får fra kameraet. Likte avataren din,så ut som den har fått altfor for mye kaffe Endret 8. desember 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Virke Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Likte avataren din,så ut som den har fått altfor for mye kaffe Faktisk tatt under shooten til det første kaffebildet EDIT: Når jeg stirrer på bildet mitt, og ser at dråpene kommer tilbake i koppen, så føler jeg at det blir en liten historie med at kroppen "rydder" opp etter seg selv. Kan bare være meg som synes dette men men Endret 8. desember 2010 av MrWinkietinkle Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Henger meg litt opp i at koppen heller litt mot høyre. Det ser ut til at den skal ramle over ende. Kan enkelt fikses med en liten crop. Ellers ganske stilig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå