Gå til innhold

BK: Enda mer kaffe


Virke

Anbefalte innlegg

Var en tur innom fotostudio i dag og skulle prøve på et sprutebilde eller hva proene kaller det.

 

Ble en del gode bilder, men valgte å ta det som skilte seg mest ut fra både mine og deres.

 

Bilde på min flickr

 

Linken går til min flickr. Takker for all konstruktiv kritikk der og her! SNAKKES!

 

EDIT: La inn bilde lenger ned for å få kommentarer :D

Endret av MrWinkietinkle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endre også emnetittelen til å starte med "BK: ", som beskrevet i retningslinjene.

 

Det er ellers mye bevegelse i bildet - du har brukt en kombinasjon av blits og forholdsvis lang lukkertid med plenty av annet lys, som gir streker og linjer av bevegelse, samt et skarpt bilde fra da blitsen fyrte.

Men - det blir litt feil. Blitsen fyrte i begynnelsen av eksponeringen, etterfulgt av striper fra resten av bevegelsen. Det gjør at bevegelsen ser omvendt ut - at dråpene ser ut som om de er på vei tilbake i koppen. Det er en morsom effekt, men vil du at dråpene skal se ut som om de beveger seg "riktig" vei, så skal du sette blitsen til å skyte på slutten av eksponeringen og ikke starten. Så vil du nemlig få skarpe dråper med streker på "riktig" side av dråpene. Hvordan du endrer kameraet til å fyre av på bakre lukkergardin, eller "rear curtain" - finner du i bruksanvisningen. Prøv! :)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne gjort det, men blitzlampene vi har i studio på skolen er noe av det simpleste du finner... Tviler på at dette lar seg gjøre...

Prøv! Trigger de fort nok, så burde de la seg styre av blitsen på kameraet - og den kan du sette til rear synk.. :)

 

Som Trondster sier du vil oppnå bedre resultater ved og bruke rearsync,det som skjer et at kameraet først åpner for bilde så utløser kameraet blitsen/blitsene i slutten av sekvensen,studio-blitsene følger slavisk instruksene de får fra kameraet.

 

Likte avataren din,så ut som den har fått altfor for mye kaffe :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Likte avataren din,så ut som den har fått altfor for mye kaffe :)

 

Faktisk tatt under shooten til det første kaffebildet :)

 

EDIT: Når jeg stirrer på bildet mitt, og ser at dråpene kommer tilbake i koppen, så føler jeg at det blir en liten historie med at kroppen "rydder" opp etter seg selv. Kan bare være meg som synes dette men men :p

Endret av MrWinkietinkle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...