Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har en MySQL-database hvor et felt inneholder emailadresser. Feltet heter "user_email", og inneholder noen hundre adresser. Disse ligger jo selvfølgelig på hver sin linje i databasen. Finnes det noen enkel måte å lage en mailliste på, som trekker ut alt fra dette feltet og legger det i en kommaseparert liste?

(Ser at dette ble noe uklart, men jeg forsøker)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver og prøver. Vet ikke helt hvor outputfilen ligger. Altså adresse. Dette er jo en database som ligger på Domeneshop sin server et eller annet sted.

Da blir det vel litt værre, spør domeneshop support kanskje? Hvis du i det heletatt får kjøre rett mot databasen utenfra med klient tror jeg uansett outputfilen havner på serveren.

Du kan jo evt. prøve med mysqldump isteden, da får du vel outputen på klienten (men det krever fortsatt at klienten får koble seg opp), og du har også noen muligheter til å begrense dump til en angitt tabell tror jeg, les doc'en.

Uansett har de vel et eller annet webgui a'la myphpadmin hvor du kan kjøre spørringen og få det ut i htmltabell først, og så kanskje du kan få til noe med copy-paste inn i en editor og søk-erstatt slik at du får det som kommaseparert liste.

Lenke til kommentar

Takk for bra svar og god hjelp Quantum. Skal sjekke opp dette :)

Ja, det er meget enkelt å sjekke opp .... Hvis du ser på Spørsmål og Svar hos domeneshop under "Database (MYSQL)" så står det hvordan du kjører mysql etter at du har logget inn med ssh. Da kan du vel også sikkert angi stiveien til outputfila når du kjører select'en. og så kan du laste ned fila med ftp eller scp etterpå. Trur eg, mysql-kunnskapene er ikke de som ligger øverst i skuffen ... men mysql har jo utmerket dokumentasjon så det finner du ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...