Gjest - Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg er en sjenert gutt som liker en sjenert jente. Hvordan skal jeg da klare det? Sjenert og sjenert er jo akkurat det samme som Sosial og Sosial. Først må jeg bli sosial, så må jeg få hun sosial, før jeg kan få vanlige råd? Hun virker avvisende og som at hun ikke vil være med meg heller. Jeg kom vel litt brått inn i gruppen/gjengen (5-7 folk) siden de har vært en gjeng siden de var små, og jeg plutselig dukker opp... :-( Hjelp? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hvor gamle er dere? Synes du skal få henne på tomannshånd og bare prøve å snakke litt sammen. Gjerne hinte litt om at du liker henne, men er kanskje ikke noe sjakktrekk å fortelle dette rett ut. Folk flest blir litt satt ut/overrasket av slikt, og det skremmer dem vekk. Ikke sett henne i en situasjon hun ikke kan gå fra som hun vil. At de har vært en gjeng lenge kan du ikke forandre på, du må bare gjøre det beste ut av situasjonen. Men, siden dette er en spesiell situasjon vil jeg advare deg om noe. JEg har vært i akkurat samme situasjon som deg, kom inn i en etablert gjeng, ble interessert i en jente der. Vi ble sammen, og alt var fryd og gammen, men så ble det slutt. Dette førte til (ettersom hun var en del av "grunngjengen") at folk tok hennes parti og at jeg ble ekskludert fra gjengen. Dette var helt uunngåelig, og dette er en risk du tar om du vil involvere deg med jenten. Dere trenger ikke en gang å bli sammen og slå opp med hverandre, om hun føler situasjonen blir klein/vanskelig mellom dere kan det være nok til at du blir ekskludert. Så klart, om jenten er viktig for deg synes jeg absolutt du bør gjøre ditt beste for å få henne. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hvor gamle er dere? Synes du skal få henne på tomannshånd og bare prøve å snakke litt sammen. Gjerne hinte litt om at du liker henne, men er kanskje ikke noe sjakktrekk å fortelle dette rett ut. Folk flest blir litt satt ut/overrasket av slikt, og det skremmer dem vekk. Ikke sett henne i en situasjon hun ikke kan gå fra som hun vil. At de har vært en gjeng lenge kan du ikke forandre på, du må bare gjøre det beste ut av situasjonen. Men, siden dette er en spesiell situasjon vil jeg advare deg om noe. JEg har vært i akkurat samme situasjon som deg, kom inn i en etablert gjeng, ble interessert i en jente der. Vi ble sammen, og alt var fryd og gammen, men så ble det slutt. Dette førte til (ettersom hun var en del av "grunngjengen") at folk tok hennes parti og at jeg ble ekskludert fra gjengen. Dette var helt uunngåelig, og dette er en risk du tar om du vil involvere deg med jenten. Dere trenger ikke en gang å bli sammen og slå opp med hverandre, om hun føler situasjonen blir klein/vanskelig mellom dere kan det være nok til at du blir ekskludert. Så klart, om jenten er viktig for deg synes jeg absolutt du bør gjøre ditt beste for å få henne. Lik alder i tenårene. Hun vet at jeg liker hun. :-( Dumt? Og hun virker litt skremt eller prøver å unngå meg. Hva mente du med: Ikke sett henne i en situasjon hun ikke kan gå fra som hun vil. Gjengen ble etablert for bare ett år siden. Og jeg kom inn ett halvår etter Noe å si utifra gjeng-greiene du sier? Uansett så møtes ikke gjengen på fritiden. Vi satter bare sammen i friminuttene. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Trenger ikke være dumt at hun vet at du liker henne, dette må hun jo få vite på et eller annet tidspunkt uansett. Men det er viktig at du ikke fremstår som desperat etter henne, og hun kan ikke tro at hun kan få deg når hun vil, uten videre. Du må fremstå som en selvstendig person som er interessert i henne, men det må ikke virke som du elsker henne og ville gjort alt for henne osv. Jeg vet ikke hvorfor hun prøver å unngå deg (om dette stemmer), det kan være fordi hun ikke liker deg, eller at hun ikke vet om hun liker deg eller ikke. Gi henne "albuerom" til å bestemme seg, og la henne ta en avgjørelse. "Ikke sett henne i en situasjon hun ikke kan gå fra som hun vil." Med dette mener jeg at du f.eks. ikke bør si rett ut "Jeg liker deg veldig godt," til henne, da må hun enten svare nøyaktig det samme, eller så vil situasjonen bli pinlig for dere begge. Du vil ikke gjøre det pinlig, så ikke still henne i en situasjon hvor hun bare har ett "riktig" svar/reaksjon på noe du spør om/gjør. Du vil at hun skal føle seg trygg og avslappet. Det virker ikke som gjengen byr på store problemer, den er ikke så etablert som jeg trodde. Det kan være et sjakktreff for deg å heve deg selv i gjengen, prøv å ta ledelsen (uten å være en drittsekk). Kom med forslag, ta ordet i diskusjoner, bruk fornuften din til å få troverdighet og tillit fra de andre. Hun vil på grunn av instinktene sine automatisk bli tiltrukket av lederen i gjengen. Om noen snakker ned til deg, så snakk tilbake, aldri se ned og la deg fornærme. Vær snill og grei mot folk, vær høflig, vis at du er moden og kan stå opp for meningene dine og stå opp for andre som ikke klarer å stå opp for seg selv. Du trenger faktisk ikke snakke med henne i det hele tatt, så lenge du fremstår som en god/snill/hyggelig/morsom person (og gjerne som lederen i gruppen) kan det være hun utvikler følelser for seg. Da vil hun prøve å ta kontakt osv. Om dette skjer er det bare positivt at hun vet at du har et øye for henne. Ikke send henne kjærlighetsbrev osv, om hun er klar over følelsene dine er det mer enn nok. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Takk for gode svar. Trenger bare å få noe utdypet. Jeg har virket desperat i noen dager nå. Er dette dumt? Hvordan ''vike-unna-måte'' viser hun da? Hva mener du med Albuerom? Grunnen til at hun er avvisende MÅ da være èn av de grunnene? Eller? Historisk sett så er det ingen ledere i gjengen. Jeg er ''egentlig'' eneste faste gutten der, resten er jenter. Hvordan blir det? Hvordan blir man en leder av gjengen? Kan du/dere utdype det mere eller gi eksempler? Sorry skriveleif, nå. Men skal på trening snart. PS. Er under gjennomsnittet høy, eller gjennomsnittet og jeg ser litt tykk ut. Men ER det ikke. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 La meg få en ting avklart: Du er en gutt som er med i en gjeng med bare jenter? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Om det er slik at du har begynt å henge med en jentegjeng kan du stryke det meste av det jeg sa. Faktum nå er at du fremstår som en homse. Jeg har ingenting imot homofile osv, men om en gutt er eneste gutt i en gjeng av jenter vil denne gutten fremstå som homofil, slik er det bare. Nå er du "vennen" til jentene, noe som betyr at du ikke er, og ikke kan bli, kjæresten til noen av dem. Dette er jo ikke helt sant, men for å sette det litt på spissen. Trolig ser jenten du liker på deg som en venn, og ikke noe mer. Det at hun vet at du liker henne, og at du i tillegg har vært oppført deg litt desperat, "passer" rett og slett ikke inn i hennes verdensbilde akkurat nå, og hun vil trolig anse deg som irriterende, og unngå deg. Det beste for deg hva jenten angår er egentlig å komme deg ut av gjengen, vise avstand til jenten (ikke kontakte henne og egentlig unngå henne litt, for all del aldri vis noe tegn på at du liker henne), og deretter prøve å begynne fra begynnelsen. Få henne interessert i deg. Og da gjelder det jeg skrev i forrige innlegg, om at du må prøve å fremstå som en leder og en god person. For det er en slik gutt jenter vil ha. Du må forstå dette: jenter vil ikke ha deg om de vet at de kan få deg. Dette er fundamentet i det som kalles "hard2get", nemlig at du må være kostbar og vanskelig å få, for å bli interessant for jenten. Du må rett og slett sette en prislapp på deg selv, og prøve å gjøre denne høyere. Det høre irrasjonelt og teit ut (noe det egentlig ikke er fra naturen sin side), men det er slik det henger sammen i de fleste tilfeller, så dette må du bare leve med. Om du forstår dette sier deg seg selv at det ikke er lurt å komme med kjærlighetserklæringer og åpent vise at du liker henne osv, da synker du i pris (faktisk blir du omtrent gratis). Det som er gratis = billig, lite eksklusivt, lite verdi. Det som koster mye = eksklusivt, verdibart, noe man vil ha. Utseendet ditt er irrelevant, du kan ikke forandre på kroppen din. Du kan så klart få lavere fettprosent og få muskler ved å trene, noe du allerede gjør (i følge ditt forrige innlegg), så det er greit. Høyde og slikt kan du ikke gjøre noe med. Det eneste du kan gjøre er å kle deg bra, fikse håret, ha god hygiene og kjøpe kvisekrem (om du har kviser). Det som er nesten viktigere enn utseende er utstråling og sjarm, kroppsholdning og måten du går på/beveger deg på. Smil, vær positiv og inkluderende. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Linda? Hva mener du? Og til Sitronsaft. Takk for at du skrver så utdypende osv. Det hjelper meg mer. :-) Men hvordan kan jeg bli leder i en gjeng jeg ikke skal være med? Så klart så er det gutter som er med i den. Men av 1 time med gjengen så er jeg der 1 time mens de andre er der 30 min ellerno. Jeg er der i hvertfall mest. Så hvilken balanse skal jeg finne? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Ikke tenkt at du skal være leder for noe, bare en leder generelt. Du skal heve deg over de andre guttene, prøve å lage en illusjon i jentens hode om at du er bedre enn dem. Om hun da blir f.eks. sammen med deg vil dette på en måte gjøre henne til "first lady"(tittelen på presidenten i USAs kone), og det vil gi henne status blant de andre jentene. På mange måter må du få henne til å tro at du er bedre enn henne, og at du nærmest gjør henne en tjeneste ved å bli sammen med henne. Det høres sykt og perverst ut, men det er nesten slik det er. Dette oppnår du ved å virke kostbar og avvisende. Av og til må du være hyggelig og på en måte få henne til å ikke miste håpet, denne skiftingen mellom å være avvisende/interessert kalles "push and pull". Det hele er veldig forvirrende, jeg vet, men du må egentlig bare prøve deg frem. Det fins ingen fasit, ikke prøv å følg det jeg sier til punkt og prikke (er jo ingen ekspert heller), men prøv å bruk det jeg sier og anvend det til din fordel i din egen situasjon. Les mellom linjene og prøv å forstå det store bildet. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg fant ut av svaret fra Sitronsaft sitt innlegg, bare glem det Men jeg er ikke enig med han. Jeg er jente selv og den oppfatningen jeg har, så er ikke måten å få seg kjæreste på å gjøre seg kostbar. Man må egentlig finne en balanse på det. Man skal ikke være desperat og heller ikke avvisende, men å delvis vise at du liker henne gjør ingenting. Mener jeg. Det jeg dog er enig i, er at jentene kan betrakte deg som en homofil, siden det ser ut som om du henger i en jentegjeng. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 sitronsaft, du kaster bort tiden din. Denne fyren har 30 sider med gode råd om dette, men han fortsetter bare å spørre, og forventer at vi skal skrive en eksakt oppskrift som gjør at han får denne jenta.. Han har vel spammet dette forumet her i et par måneder nå, og det hjelper lite å snakke til ham. Bare å ignorere ham, så kanskje han slutter med dette tullet etterhvert.. Nei Wendelinho, det er ikke så vanskelig å kjenne deg igjen. Føler jeg har godt gjennom det her ganske mange ganger nå.. :/ Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Dette oppnår du ved å virke kostbar og avvisende. Av og til må du være hyggelig og på en måte få henne til å ikke miste håpet, denne skiftingen mellom å være avvisende/interessert kalles "push and pull". Man skal ikke være desperat og heller ikke avvisende, men å delvis vise at du liker henne gjør ingenting. Mener jeg. Litt det samme, synes du ikke? Men TS, jeg synes du har fått ganske mye svar. Det du bør gjøre er å bare prøve det frem, så kan du heller skrive her etter hvert hvordan det går mellom dere to, så kan rådene tilpasses utviklingen. EDIT: Så innlegget ditt nå, kammizez. Om dette er tilfellet kan du i alle fall glemme så mange flere råd, fra meg i alle fall. Bare se å komme seg ut og teste ut det du har fått høre, TS Endret 7. desember 2010 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg er meg og ingen andre folk sier jeg er. Vet ikke hvorfor jeg blir sammenlignet med en annen, men utifra Kammi så virker det som om de to har ett dårlig forhold? Så jeg skal altså bare prøve rådene, ikke de første, men de siste. Og fortelle hvordan det går dag-for-dag? Kunne du gjøre en liten tjeneste før jeg går til verks med arbeidet? Quote de innleggene jeg skal utføre først. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Herregud.. Om jeg ba deg om å slå henne i ansiktet, fordi dette garantert ville gjøre henne forelsket i deg, ville du gjort det? Du bør ikke ta noen råd for god fisk, du bør alltid være kritisk til hva folk sier. Bruk din egen fornuft, og om rådene virker gode og fornuftige kan du følge dem, og se hvor det fører deg. Aldri følg dem blindt, uten å først ha tenkt over hva som faktisk står. Se over hva jeg (og andre) har skrevet, om det virker greit kan du prøve å lese mellom linjene og finne ut selv hva det er vi prøver å fortelle deg. Du virker jo helt hjelpeløs, desperat etter en nøyaktig oppskrift på hva du skal gjøre, som kammizez er inne på. Du må skjerpe deg. Man lærer av å feile, så egentlig kan du bare drite i hva som står her, og prøve deg frem. Fins ingen bedre måte. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Syns folk må slutte å overtenke ting. Steg 1: Ta kontakt, ta opp tema Steg 2: Gjør det som føles rett Steg 3: Vær deg selv Enten så klaffer det, eller så klaffer det ikke. Du vil uansett ikke at et forhold skal være bygget på løgn, da kan du være sikker på at det kommer til å gå dårlig til slutt uansett. Overanalysering og pickup er noe tull syns jeg, generalisering av jenters oppførsel er også bullshit. Det er du, og bare du (av oss på forumet), som kjenner denne jenten, og vet hvordan hun vil reagere på deg Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg kjenner hun ikke. Sjenert & Sjenert. Skal jeg holde dere oppdatert? Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg kjenner hun ikke. Sjenert & Sjenert. Skal jeg holde dere oppdatert? Ja takk. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Unnskyld meg, men oppdatert på hva? Hva vil dere vite? Jeg får jo ikke lov til å være med ''gjengen'' lengre grunnet disse homse-greiene dere snakker om..? Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg kjenner hun ikke. Sjenert & Sjenert. Skal jeg holde dere oppdatert? Hva med å bli kjent med henne først? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg kjenner hun ikke. Sjenert & Sjenert. Skal jeg holde dere oppdatert? Nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg