Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Migrene med aura men uten smerter?


SlettProfil

Anbefalte innlegg

Hei, jeg pleier 1 gang i halvåret å få et migreneanfall. Altså jeg får flarringer i øynene og mister følelsen i noen deler av kroppen. Jeg opplever også å få talevansker, glemme ord og ikke klarer å opfatte ting. (Var faktisk en som ringte meg under et anfall og jeg klarte ikke å oppfatte at den ringte, bare stirret på mobilen).

 

Det ender som oftest med at jeg legger meg ned på sengen og bare blir liggende til det går over, uten noe påfølgende hodesmerter. Det virker som om jeg KUN har aurafasen uten noen form for migrene.

 

Flere som opplever dette og har tips for hvordan man kan unngå anfall? For anfallene er forferdelige, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :)

Endret av Lester Freemon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, jeg pleier 1 gang i halvåret å få et migreneanfall. Altså jeg får flarringer i øynene og mister følelsen i noen deler av kroppen. Jeg opplever også å få talevansker, glemme ord og ikke klarer å opfatte ting. (Var faktisk en som ringte meg under et anfall og jeg klarte ikke å oppfatte at den ringte, bare stirret på mobilen).

 

Det ender som oftest med at jeg legger meg ned på sengen og bare blir liggende til det går over, uten noe påfølgende hodesmerter. Det virker som om jeg KUN har aurafasen uten noen form for migrene.

 

Flere som opplever dette og har tips for hvordan man kan unngå anfall? For anfallene er forferdelige, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :)

Lenke til kommentar

Heisann.

Det høres ut som vi har veldig lik form for dette. Jeg har sjeldne anfall, men når de kommer får jeg tunellsyn, får problemer med å prate (glemmer hva ting heter), lese, prikking i ansikt og mister følelsen i armer. Får heller ikke nødvendigvis hodepine, men selve anfallet kan vare opptil en dag. Ikke spesielt hyggelig....

 

Du ber om råd, det vet jeg ikke om jeg har å gi. Pleier også å legge meg nedpå og vente på at det skal gå over. Hvis jeg er alene med barna, gjelder det å få tak i hjelp når jeg merker det kommer. Kan være problematisk nok, ettersom jeg ikke nødvendigvis skjønner hvordan telefonen fungerer...

 

Hvordan fikk du diagnosen? Og bruker du medisiner mot dette? Håper det er lenge til neste gang du får anfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...